جلوگیری از خروج یک میلیون دلار ارز با تجاری‌سازی علوم آزمایشگاهی

مدیرعامل شرکت ساتراس زیست فناور گفت: با در دست گرفتن بیست درصد بازار از یک میلیون دلار ارز به خارج از کشور جلوگیری خواهیم کرد.

داوود آزادی مدیرعامل شرکت ساتراس زیست فناور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره محصولات این شرکت اظهار کرد: شرکت ساتراس زیست فناور از سال ۱۳۹۷ با هدف تجاری‌سازی طرح ها و ایده‌های خلاقانه در حوزه تجهیزات و فرآورده‌های علوم آزمایشگاهی و پزشکی در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین تأسیس و مستقر گردید. متخصصین حوزه میکروب‌شناسی پزشکی ، بیوشیمی بالینی و فیزیولوژی در این شرکت مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: این شرکت با حمایت‌های مادی و معنوی مرکز رشد دانشگاه آزاد تاکنون موفق به طی نمودن مسیر تکامل و تجاری‌سازی طرح های خود و دریافت ۳ گواهی ثبت اختراع ، تأییدیه تولید از سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت ، مجوز از سازمان ملی استاندارد و پروانه بهره برداری از وزارت صمت شده است. همچنین اخیرا نیز به جرگه شرکت‌های دانش بنیان پیوسته است.

اندیکاتور بیولوژیک اتوکلاو

جلوگیری از خروج یک میلیون دلار ارز با تجاری‌سازی علوم آزمایشگاهی

اندیکاتور بیولوژیک فور

جلوگیری از خروج یک میلیون دلار ارز با تجاری‌سازی علوم آزمایشگاهی

آزادی گفت: شرکت ساتراس زیست فناور با استقرار در فضایی به مساحت ۲۵۰ مترمربع خط تولید خود را در داخل دانشگاه راه اندازی نموده است و تاکنون موفق به تجاری‌سازی و تولید ۱۶ عنوان محصول شده است. برخی از محصولات مثل اندیکاتور بیولوژیک اتوکلاو و اندیکاتور بیولوژیک فور برای اولین بار در کشور تولید می گردد. محصولاتی که پیش از این از کشورهای اروپایی و یا چین وارد می شده است. در حال حاضر نیز پیگیری‌های لازم جهت اخذ ایزوهای بین المللی و مجوز GMP در دست اقدام می‌باشد.

وی تصریح کرد: شرکت برای تولید اندیکاتورها دانش‌بنیان شد. این محصول مشابه خارجی دارد و وارداتی بودند. ما به عنوان اولین شرکت ایرانی این محصول را بومی‌سازی کردیم و ثبت اختراع آن را گرفته و مجوزهای استاندارد و بهداشتی را اخذ کردیم. برای اولین بار با برند خودمان وبا تغییرات صددرصد ایرانی و تحت‌تاثیر تحریم‌ها قرار نمی‌گیرد و همه اجزا داخلی تولید می‌شود.

معرف‌های میکروب‌شناسی

جلوگیری از خروج یک میلیون دلار ارز با تجاری‌سازی علوم آزمایشگاهی

وی افزود: چون شرکت هنوز صددرصد بازار را در اختیار ندارد و میزان واردات اندیکاتورها به صورت تخمینی ۵ میلیون دلار است. اگر بتوانیم بیست درصد بازار را در دست بگیریم سالی یک میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری می‌کنیم.

آزادی در پایان گفت: از ابتدا با دانشگاه آزاد شروع کردیم. امکانات، تجهیزات و مکان در اختیار ما قرار دادند. همچنین تسهیلات اولیه ساخت پروتوتایپ به ما داده‌اند. همچنین مسئولان دانشگاه آزاد واحد خمین در گرفتن مجوزها و مکاتبات ما را همراهی کردند. و در حال حاضر در واحد خمین و دفتر مرکزی اراک مشغول فعالیت هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1247257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =