ممنوعیت امتحانات نوبت اول در دوره ابتدایی

تنظیم برنامه امتحانات نوبت اول برای مدارس ابتدایی در تمام پایه‌ها از اول تا ششم وجاهت قانونی ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ارزشیابی دانش‌آموزان دوره ابتدایی به شیوه توصیفی است و به جای ثبت نمرات آنها با عناوینی همچون خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیازمند تلاش بیشتر بررسی می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

دلیل پایین بودن نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان مدارس غیردولتی چیست؟

همچنین طبق این شیوه از ارزشیابی، مسئولیت ارزشیابی تحصیلی تربیتی دانش‌آموز بر عهده معلم است و ارزشیابی به صورت تکوینی در طول سال تحصیلی بر اساس اهداف برنامه درسی هر پایه انجام می‌شود و معلم با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله آزمون‌های عملکردی، کار پوشه، مشاهدات، درس پژوهی و پروژه، اطلاعات لازم را در زمینه فعالیت‌های داخل و خارج از کلاس و مدرسه از دانش‌آموزان جمع آوری می‌کند تا بازخورد به موقع و مناسب را به آنها ارائه کند.

طبق بند الف ماده3 آیین‌نامه ارزشیابی توصیفی، نتایج ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ـ تربیتی نوبت اول باید تا پایان دی ماه مشخص شود.

در شیوه ارزشیابی توصیفی، تنظیم برنامه امتحانات نوبت اول برای مدارس ابتدایی در تمام پایه‌ها از اول تا ششم وجاهت قانونی ندارد.

در نوبت اول، پایه ششم نیز از این قانون مستثنی نبوده و تنظیم برنامه امتحانات نوبت اول برای این پایه نیز خلاف قوانین و ضوابط است و مسئولیت ارزشیابی تحصیلی تربیتی دانش‌آموز بر عهده آموزگار کلاس است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1253993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =