تهران- ایسکانیوز: تغییرات دستمزد کارگران کشور در سال 94 در جلسه شورای عالی کار تصویب شد .
دبیرکل کانون عالی شورای اسلامی کار کشور گفت:تغییرات در رابطه با میزان افزایش دستمزد کارگران برای سال آینده پیرو تصمیمات شورای عالی کار در مرکز است که آخرین تغییرات در این رابطه مصوب و اعلام می‌شود.
رحمت‌الله پورموسی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ می‌شود میزان دستمزد کارگران برای سال 94 افزایش داشته باشدگفت : میزان دقیق این افزایش دستمزد متعاقبا اعلام می‌شود.
وی در رابطه با پرداخت عیدی به جامعه کارگری افزود: پرداخت عیدی به کارگران مصوب مجلس است که برهمین اساس کارفرمایان مکلف به پرداخت عیدی به کارگران هستند اما متاسفانه برخی کارفرمایان میزان عیدی مصوب به کارگران را پرداخت نمی‎کنند. دبیرکل کانون عالی شورای اسلامی کار کشور با اشاره به اینکه پرداخت نکردن مبلغ عیدی به کارگران جزو دیون کارفرمایان به کارفرمایان است گفت: سقف میزان پرداخت عیدی به کارگران از سوی کارفرمایان یک میلیون و 827 هزار تومان است.
وی به مهمترین فعالیت‌های امسال اشاره کرد و افزود: عملیاتی شدن مصوبه مشاغل سخت و زیان‌آور، برگزاری نشست‌های سه جانبه در رابطه با ماده 10 و 37 قانون کار بود که روند پیگیری این نشست‌ها در سال آینده نیز پیگیری می‌شود. پورموسی افزود: برگزاری نشست‌های سه‌جانبه در رابطه با ماده 10 و 37 قانون کار سبب کاهش تعداد پرونده‌های ارجاعی به شورای مراجع حل اختلاف می‌شود.
کد خبر: 240570

وب گردی

وب گردی