به گزارش گروه بینالملل ایسکانیوز، یک حمله سایبری به خط هوایی ایزی جت انگلیس سبب دسترسی به جزئیات ایمیل و سفرهای حدود 9 میلیون مشتری و همچنین جزئیات اطلاعات کارتهای اعتباری بیش از 2 هزار نفر از آنها شد.
به گزارش رویترز، خبر این حمله که اواخر ماه ژانویه منتشر شد، بدان معناست که این ایرلاین که بیشتر پروازهایش به علت شیوع کرونا زمین گیر شدهاند و در یک جنگ طولانی مدت با موسسان و سهامداران خود گیر افتاده است، ممکن است با یک جریمه سنگین مواجه شود.
بریتیش ایرویز که در سال 2018 با دزدی صدها هزار اطلاعات کارت های اعتباری مواجه شد، هنوز درگیر درخواست تجدیدنظر برای جریمه دفتر کمیسر اطلاعات انگلیس (ICO) به مبلغ 183.4 میلیون پوند (225 میلیون دلار) است.
جوهان لاندگرن، مدیر ارشد اجرایی این شرکت گفت: «از زمانی که ما متوجه موضوع شدیم، مشخص شد که به علت شیوع ویروس کرونا، نگرانی های زیادی در مورد اطلاعات شخصی استفاده شده برای کلاهبرداری آنلاین وجود دارد.»
«در نتیجه و به توصیه ICO با ان مشتریانی که به اطلاعات سفرشان دسترسی پیدا شده بود، تماس گرفتیم و به آنها توصیه کردیم بیشتر هوشیار باشند به ویژه اگر ارتباطاتی ناخواسته دریافت کردند.»
وی گفت: «ما از آن دسته مشتریان که متاثر از این اتفاق شدند، عذرخواهی میکنیم.»
هکرها در سراسر جهان در ماههای اخیر، فعال تر شدهاند و از شیوع این بیماری برای فریب دادن مردم برای فاش کردن پسوردها و دیگر اطلاعات مهم شان سو استفاده میکنند.
انتهای پیام/