نقطه اشتراک حوزه و دانشگاه فعالیت پژوهشی است

مدیرکل پژوهش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه در کنار حوزه علمیه با فعالیت‌های علمی و پژوهشی در جهت پیشرفت و ارتقای جامعه حرکت می‌کند؛ درواقع نقطه اشتراک حوزه و دانشگاه، امر پژوهش است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا عراقیه مدیرکل پژوهش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در وبینار تخصصی هفته پژوهش با عنوان «وحدت حوزه و دانشگاه» که در واحد الکترونیک برگزار شد، اظهارکرد: از آنجایی که وحدت حوزه و دانشگاه در جامعه اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است، معاونت علوم‌انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی نیز به دنبال ارتقای هرچه بیشتر تعامل و وحدت میان این دو نهاد است.

وی افزود: ما به دنبال تعالی در علوم انسانی هستیم‌؛ چرا که علوم انسانی نقش بسزایی در رشد و تعالی کشور دارد. معاونت علوم انسانی در این زمینه دنبال نظریه پردازی است لذا پژوهش ها و پایان نامه ها و رساله های مرتبط با علوم‌ در مناسب‌های ملی و مذهبی در سامانه پژوهشیار، از سوی استادان و متخصصان این حوزه مورد بررسی قرار گرفته است.

عراقیه ادامه داد: در این زمینه ۵ رساله دکتری و پایان‌نامه ارشد در میان خیل عظیمی ازپایان نامه ها و رساله ها انتخاب‌ شده است که در وبینار امروز بررسی می‌شود. ناظران علمی وبینار امروز، حسن خیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، مهدی آشوری مدیر فرهنگ و تمدن اسلام ایران و علیرضا عراقیه مدیرکل پژوهش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد هستند. 

مدیرکل پژوهش معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه در کنار حوزه علمیه با فعالیت های علمی و پژوهشی در جهت پیشرفت و ارتقای جامعه حرکت می کند؛ درواقع نقطه اشتراک حوزه و دانشگاه، امر پژوهش است که معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه از هیچ‌ تلاشی دریغ نخواهد کرد. در این‌ حوزه از نقش بی‌بدیل دانشگاه آزاد اسلامی استان قم نیز نباید غافل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =