موافقت رئیس جمهور با اختصاص سهام عدالت برای جاماندگان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رئیس جمهور با اختصاص سهام برای جاماندگان سهام عدالت تا پایان سال و ارجاع موضوع به سازمان برنامه و بودجه موافقت اولیه داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، پس از تصویب و اجرایی شدن طرح سهام عدالت توسط دولت و آغاز نام نویسی برای این سهام در سال 1384 تعداد زیادی از افراد واجد شرایط برای دریافت سهام عدالت اقدام به ارائه مدارک و ثبت نام در آن کردند. مزایای بالایی که از سوی دولت برای این نوع سهام در نظر گرفته شده بود، سبب شد تا مورد استقبال چشمگیری از عموم افراد قرار گیرد به طوری که تا پایان زمان ثبت نام تعداد 49 میلیون نفر موفق به نام نویسی و دریافت این سهام شدند.

اما علی رغم جمعیت عظیمی که موفق به ثبت نام برای دریافت این سهام شدند، تعداد بسیار زیادی از افراد نیز به دلایل مختلفی از ثبت نام و دریافت این سهام جا ماندند. جاماندگان سهام عدالت طی این سال‌ها و به خصوص از سال گذشته که آزادسازی این سهام آغاز شد صدای خود را به گوش مسئولان رساندند که شرایط دریافت سهام عدالت را دارند. اگر چه ارزش این سهام با افت بورس از سال گذشته نصف شده اما اکنون برگه سهام ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۱۰ میلیون تومان ارزش دارد، بنابراین درخواست سهام عدالت از سوی جاماندگان به حق است.

با روی کار آمدن مجلس یازدهم و با توجه به اینکه دولت دوازدهم تصمیم گرفت این سهام را پس از سال‌ها آزادسازی کرده و امکان خرید و فروش آن را به صاحبان سهام بدهند، موضوع جاماندگان از سهام عدالت اهمیت صدچندانی پیدا کرد و نمایندگان مجلس طرحی را تدوین کردند تا دولت را مکلف کنند به کسانی که شرایط دریافت این سهام را دارند اما جامانده هستند، سهام عدالت واگذار کند. اما بازهم این مسئله در دولت دوازدهم رخ نداد.

بر اساس این گزارش، پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این خصوص عنوان کرد: رئیس جمهور با اختصاص سهام برای جاماندگان سهام عدالت تا پایان سال و ارجاع موضوع به سازمان برنامه و بودجه موافقت اولیه داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =