طالبان: جامعه جهانی نگران حقوق بشر در افغانستان نباشد

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان گفت جامعه جهانی نگرانی در باره رعایت حقوق بشر و حقوق اقلیت ها در افغانستان نداشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی رئیس دولت طالبان شنبه  شب  در  دیدار با خانم "روزمری دیکارلو" معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح اظهار داشت طالبان همکاری لازم را با جامعه جهانی برای رعایت حقوق بشر انجام می دهد.

وی اظهار داشت در حال  حاضر امنیت در سراسر افغانستان تامین شده و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

این سخنان در حالی بیان می شود که همچنان تعدادی از اقلیت ها و بویژه دختران و زنان نسبت به محدودیت های ایجاد شده برای  آنان در دولت طالبان معترض هستند و  با گذشت حدود پنج ماه زمینه حضور دختران در کلاس درس و زنان  در  محل کار  خود فراهم نشده است.

از سوی دیگر در این مدت بیش از  ۱۰۰ نفر از نیروهای پلیس و  ارتش دولت سابق در حملات هدفمند کشته و یا مفقود شده اند.

شماری از زنان نیز در کابل و نقاط  مختلف این کشور  با برگزاری تجمع های اعتراضی سیاست طالبان در  قبال زنان و دختران  را ظالمانه خواندند و خواستار تضمین کامل حقوق شهروندی  خود شدند.

منابعی خارجی از جمله دیده‌بان حقوق بشر در آخرین گزارش خود اعلام کرد پس از به قدرت رسیدن طالبان حدود ۱۰۰ پلیس و نیروهای ارتش سابق در این کشور کشته و یا مفقود شده اند.

دفتر سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان(یوناما ) نیز از طالبان خواسته است رعایت حقوق بشر در افغانستان را در عمل ثابت کنند.

شماری از کشورهای منطقه و جهان نیز در واکنش به درخواست طالبان برای به رسمیت شناختن اعلام کرده اند شرط به رسمیت شناخته شدن از سوی جامعه جهانی تشکیل دولت فراگیر و رعایت حقوق زنان و اقلیت  ها است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1121650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =