موقعیت راهبردی اسرائیل در برابر ایران به‌شدت تضعیف شده است

یک مقام امنیتی سابق صهیونیست با اشاره به بحران‌هایی که این رژیم بعد از جنگ غزه، در سطوح مختلف گرفتار آن شده است، تأکید کرد: امروز مقابل تقویت موقعیت ایران، موقعیت راهبردی اسرائیل به‌شدت تضعیف شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در سایه ادامه اعترافات صهیونیست‌ها به گرفتاری اسرائیل در باتلاق غزه و عدم‌تحقق هیچ یک از اهداف آن در جنگ، «گیورا آیلاند» رئیس پیشین شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در سخنانی اعلام کرد: اسرائیل امروز با جنگی متفاوت از جنگ سال ۲۰۱۴ مواجه است؛ زیرا موقعیت استراتژیک آن بعد از یک دهه، تضعیف و در مقابل، موقعیت ایران و هم‌پیمانان آن تقویت شده است.

بیشتر بخوانید:

اردوغان: اسرائیل را وادار به آتش‌بس می‌کنیم

این ژنرال صهیونیست و مسئول سابق امنیتی این رژیم در مقاله‌ای که در روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت منتشر شد، تأکید کرد: جنگی که امروز اسرائیل در غزه گرفتار آن شد، بسیار دردناک‌تر و سخت‌تر از جنگ سال ۲۰۱۴ است. نقطه عطف این تفاوت مربوط به محاصره اسرائیل در چندین جبهه است. آنچه ما در آستانه حمله هفت اکتبر نفهمیدیم و اکنون باید آن را درک کنیم، این است که موقعیت راهبردی اسرائیل بدتر شده است و در مقابل آن، موقعیت راهبردی ایران تقویت شده است.

وی در ادامه با هجمه تند ضد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اعضای افراطی کابینه او به‌خاطر سیاست‌های غلطی که در غزه و همچنین کرانه باختری پیش گرفته‌اند، گفت: رهبری اسرائیل هنوز بعد از ۹ ماه، ترکیب خطرناک جنگ در غزه و ادامه جنگ فرسایشی در جبهه شمالی را درک نکرده است؛ جبهه‌ای که درگیری‌ها در آن تا زمان پایان جنگ غزه ادامه خواهد داشت.

این مقام امنیتی سابق صهیونیست تصریح کرد: اسرائیل همچنین وخامت اوضاع بین‌المللی خود، بحران فزاینده اقتصادی و نیز کاهش روابط نظامی ـ اجتماعی با طرف‌های مختلف را درک نمی‌کند. جنگ در غزه باید هرچه زودتر پایان یابد و این شرط لازم برای مقابله با پیامدهای دیگر است. اسرائیل همچنین نیاز فوری به یک معامله برای آزادسازی گروگان‌ها (اسرای صهیونیست در غزه) دارد.

وی در پایان تأکید کرد: اگر جنگ فرسایشی را در جنوب و شمال ادامه دهیم و منابع اقتصادی را به پایان رسانیم و ندانیم که چگونه باید ارتش را بازسازی کنیم، در دهه آینده قادر به مقابله با تهدید ایران نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید

رسانه‌های عبری: نتانیاهو از خان‌یونس هم دست خالی بازگشت

هاآرتص: باید جرئت داشته باشیم و بگوییم که شکست خوردیم

انتهای پیام/+

کد خبر: 1237020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =