معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۰/ مرد بازنده + تصاویر

مرد بازنده فیلمی ایرانی به کارگردانی و نویسندگی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی مشترک کامران حجازی و امیر بنان است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، جشنوارهٔ فیلم فجر مهم‌ترین جشنواره سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون در میانه بهمن ماه هر سال در تهران برگزار می‌گردد. تاکنون ۳۹ دوره از این جشنواره برگزار شده‌است که آخرین آن در بهمن ۱۳۹۹ بوده است. این جشنواره توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

معرفی فیلم‌های جشنواره فجر ۴۰/ موقعیت مهدی + تصاویر

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش‌زاده از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

مرد بازنده

در چهلمین جشنواره فیلم فجر ۲۲ فیلم سینمایی در بخش سودای سیمرغ حضور دارند که در ادامه به معرفی یکی از آنها می پردازیم:

مرد بازنده فیلمی ایرانی به کارگردانی و نویسندگی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی مشترک کامران حجازی و امیر بنان است. محصول سال ۱۴۰۰ است. بازیگران این فیلم عبارتند از:جواد عزتی، رعنا آزادی ور، سجاد بابائی، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، مهدی زمین پردازف مجید نوروزیف امیرحسین هاشمیف امیر دژاکامف منوچهر علی‌پورف شبنم قربانی، ونوس کانلیف ملیکا پازوکی

خلاصه داستان :احمد خسروی، در گیر و دار زندگی شخصی پرمساله‌اش، مسئول رسیدگی به پرونده‌ای رازآلود می‌شود. پرونده‌ای که روند کشف آن با شک‌ها و نگرانی‌های احمد در می‌آمیزد و زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مرد بازنده

محمدحسین مهدویان (زادهٔ ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ در بابل) کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی است. از فیلم‌های مهم او می‌توان به ایستاده در غبار، ماجرای نیمروز، ماجرای نیمروز:ردخون، لاتاری، زخم کاری، شیشلیک و درخت گردو اشاره کرد.

او دارای مدرک کارشناسی سینما (گرایش کارگردانی) از دانشگاه سوره و همچنین کارشناسی ارشد تهیه‌کنندگی از دانشگاه صدا و سیما است.

مهدویان برای ساخت فیلم ایستاده در غبار مورد تحسین قرار گرفت[نیازمند منبع] و سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۴ را نیز کسب کرد. وی برای فیلم ماجرای نیمروز برای دومین بار سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۵ را کسب کرد. او در هنگام کسب این جایزه (سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران)، این جایزه را مهم‌ترین جایزهٔ جشنواره نامید. وی همچنین موفق شد سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را برای فیلم درخت گردو از جشنواره فیلم فجر ۱۳۹۸ کسب کند. مهدویان این جایزه را به پدران داغ دیده این سرزمین تقدیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =