مرد بازنده از خطوط قرمز عبور کرده / بیرو در حد یک فیلم تلویزیونی عصر جمعه

منتقد سینما گفت: مرد بازنده یک فیلم محکم و حرفه‌ای است اما از خطوط قرمز عبور کرده است.

هوشنگ گل‌مکانی منتقد سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در نقد به فیلم بیرو اظهار کرد: به نظر من بیرو در حد یک فیلم تلویزیونی عصر جمعه است؛ یک فیلم کودک و نوجوان راحت‌الهضم در مایه‌های فانتزی گونه؛ در کل فیلم بدی نیست اما خوب هم نیست و خیلی توقع زیادی از این فیلم نمی‌رود.

بیشتر بخوانید:

مرد بازنده محق دریافت سیمرغ است / همیشه دوست داشتم با مهدویان کار کنم

وی با اشاره به بازی بازیگران فیلم بیرو عنوان کرد: از آنجایی که توقع زیادی از این فیلم نمی‌رود به همین دلیل نقد چندانی نمی‌توان نسبت به بازی بازیگران این فیلم داشت؛ اکثر آنها آماتور هستند و حرفه‌ای‌ترین بازی در این فیلم به رضا داود نژاد تعلق دارد و چون انتظاری از آنها ندارم بازی بازیگران چندان اذیت‌کننده به نظرم نمی‌رسد.

شباهت زیاد مرد بازنده به سریال زخم کاری

گل‌مکانی همچنین در نقد به فیلم سینمایی مرد بازنده عنوان کرد: مرد بازنده هم از نظر پرداخت و هم از نظر مضمون شباهت زیادی به سریال زخم کاری داشت و به نظر من محمدحسین مهدویان در این سال‌ها توانسته به یک کارگردان‌ مسلط و ماهر تبدیل شود باید گفت که او یک صنعتگر سینماست و به خوبی کارش را بلد است.

وی ادامه داد: شنیده‌ام که این فیلم در زمان بسیار کوتاهی ساخته شده است؛ ظاهرا فیلمبرداری آن از اوایل آذرماه شروع شده و این بسیار حیرت انگیز است که فیلمی با چنین شرایط دشواری در این مدت کوتاه ساخته شود و البته باید گفت که همه این‌ها نشان دهنده این است که یک کارگردان حرفه‌آی و مسلط به کار پشت فیلم قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

بیرو می‌تواند مخاطب را جذب سینما کند/ جای خالی عنصر زبان و زمان در فیلم

منتقد سینما با اشاره به مضمون و محتوای فیلم مرد بازنده گفت: می‌توانیم بگوییم افشاگری‌هایی که در این سال‌ها نسبت به صاحبان قدرت صوت می‌گیرد در این فیلم وجود داشت و پایان باز آن یک حرکت جسورانه بود.

گل‌مکانی با اشاره با بازی بازیگران این فیلم عنوان کرد: خب طبیعتا وقتی یک کارگردان مسلط در یک فیلم حضور دارد طبیعی است که نسبت به انتخاب عوامل هم بسیار هوشمندانه عمل شود.

وی با بیان اینکه کست ثابت مهدویان در موفقیت این فیلم تاثیرگذار بوده گفت: وقتی یک گروه در فیلم‌های متعددی با هم کار می‌کنند شناخت خوبی ازهم پیدا می‌کنند و گاهی می‌توانند با یک اشاره به یکدیگر پیامی را برسانند و خیلی از کارگردانان سعی می‌کنند که با گروه ثابتی همکاری داشته باشند و حتما همین مسئله روی نتیجه کار تاثیر مثبت می‌گذارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این فیلم امکان دریافت جایزه از جشنواره را دارد، گفت: این مسئله به سیاست‌های عمومی مملکت بستگی دارد، مرد بازنده یک فیلم محکم و حرفه‌ای است اما از خطوط قرمز گذشته و این احتمال وجود دارد که در این زمنیه ملاحظاتی صورت بگیرد. من تعداد زیادی از فیلم‌های جشنواره را تماشا کرده‌ام و این فیلم جزو خوب‌های جشنواره به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =