روز چهارم چهلمین جشنواره فجر/ شاه حاتمی: درآمد حاصل از فیلم ماهان تقدیم کودکان سرطانی می‌شود

روز چهارم چهلمین جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» در برج میلاد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، روز سوم چهلمین جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم سینمایی «ملاقات خصوصب» در برج میلاد آغاز شد.

گفتنی است؛ در دومین روز جشنواره فیلم فجر دو فیلم "ملاقات خصوصی" و "ماهان" بر روی پرده سینماها می‌روند.

نشست خبری فیلم ملاقات خصوصی

امید شمس کارگردان فیلم در ابتدای نشست درباره شخصیت پردازی کاراکترهای فیلم عنوان کرد که بیشتر شرایط است که شخصیت ها را پیش می برد.

وی در ادامه شروع از ساخت فیلم کوتاه و ورود به ساخت فیلم بلند را بسیار موثر دانست چرا که می توان از طریق اعتماد عوامل و تهیه کننده را جلب کرد.

شمس گفت: چندین سال پیش با علی سرآهنگ برای ساخت فیلم کوتاه در زندان اقدام کرده و در آنجا به سوژه فیلم رسیده است.

وی گفت: محله ای که در فیلم می بینید محله زندگی خودم است و خانواده ام همچنان در آن محل زندگی می کنند.

رویا تیموریان در خصوص اعتماد به کارگردان های فیلم اولی گفت: از آنجایی کخ اعتقاد دارم نسل جوانان آینده سینما هستند من همیشه طرفدار نسل جوان بودم و کار با نسل آگاه به ما کمک می کند تا به روز باشیم و من با توجه به سبقه ام می توانم تشخیص دهم که با چه کسی باید کار کرد. از تجربه با یک جوان دیگر بسیار خوشحالم.

هوتن شکیبا دیگر بازیگر فیلم در خصوص نقشش گفت: کاراکتر بسیار از خودم دور بود من برای نقشم به زندان رفتم فیلم های مستند تماشا کردم در آنجا با یک آشنا برخورد کردم که البته همسایه مان بود امیدوارم توانسته باشیم بخشی از این فضا را ساخته باشیم و آن را باورپذیر کرده باشیم.

پریناز ایزدیار کار خاصی برای ایجاد تفاوت نقشش در این فیلم و نقشش در ابد و یک روز کمک خاصی نکرده و کارگردان در پرداخت شخصیت کمک زیادی کره است.

وی در واکنش به کلیشه شدن در نقش های رنجور و ضعیف گفت: این مسئله را نمی پذیرم چرا که نقشم در فیلم یک انسان قوی است و وقتی دچار عشق می شود کمی ضعیف می شود.  

علی سرآهنگ نویسنده فیلم نیز در ادامه گفت: برای ساخت فیلم مستند به زندان رفته بودیم که به سوژه رسیدیم.

شمس گفت: قصدمان ساخت فیلمی در رابطه با مواد مخدر نبود و خواستیم فیلمی عاشقانه از  دل آن بیرون بکشیم.

امیر بنان تهیه کننده در خصوص کار با امید شمس گفت: خانم کرمعلی فیلمنامه ای به من داد و تیم نویسنده را به من معرفی کرد و فکر می کنم که نسل جدید باید بیاید تا خون تازه ای وارد سینما شود.

وی افزود: فضای سینمای ما خاص است و آنچه در سینمای دنیا می گذرد در سینمای ما وجود ندارد این موضوع باید درک شود.

بنان افزود: محدودیت خاصی برای ساخت فیلم نداشتیم.

سیاوش چراغی پور دیگر بازیگر فیلم گفت که نقشش در فیلم بسیار متفاوت و سرشار از جذابیت بود.

نادر فلاح یکی دیگر از بازیگران فیلم نیز گفت: من از بازی در نقشم بسیار خوشحال هستم.

امیرحسین بیات بازیگران نوجوان فیلم نیز به دلیل ایفای خوب نقشش در فیلم مورد تشویق حاضرین قرار گرفت.

نشست خبری فیلم ماهان

علی شاه حاتمی تهیه کننده فیلم ماهان در ابتدای نشست خبری عنوان کرد که تمام درآمد فیلم ماهان به کودکان سرطانی تقدیم می شود.

شاه حاتمی در خصوص اینکه پیش از این عنوان کرده بود که یک فیلم کم هزینه ساخته عنوان کرد: این کار نزدیک به ۲ ماه و نیم طول کشید و پیش تولید یختی داشته و نزدیک ۳ میلیارد برای فیلم هزینه شده است.

وی در خصوص سفارشی بودن فیلم نیز گفت: این کار از طرف خداوند به من سفارش شده و خوشحالم که توانستم آن را انجام دهم.

هامون قابچی اینکه چرا علائم سرطانی بودن کودکان در فیلم دیده نمی شود گفت ما نمی خواستیم این فیلم یادآور مصائب بیماران سرطانی باشد.

حمید شاه حاتمی کارگردان در خصوص اینکه چرا فیلم به این ضعیفی به جشنواره راه یافته گفت: سلایق داوران بوده نه من.

قابچی در خصوص انتخاب بازیگران گفت: دلمان می خواست سراغ بازیگران تازه نفس و کمتر دیده شده برویم و سعی کردیم چهره ای را انتخاب کنیم که مخاطب با آن همزاد پنداری کند و خواستیم سراغ بازیگران تئاتری برویم.

امیررضا نظری در خصوص انتخابش برای فیلم گفت: در ابتدا قرار نبود در این فیلم بازی کنم و پس از مدتی دورخوانی برای نقش انتخاب کنم.

حمید شاه حاتمی در خصوص اینکه چرا فیلمش شلیه تیزر تلویزیونی ایت گفت این کار برایم جذاب است و بیشتر سعی می کنم تیزر تلویزیونی بسازم تا فیلن سینمایی و بیشتر سعی کردم نگاه مستند داستانی اشته باشم که فکر می کنم در این کار موفق بودیم.

نگار جوکار بازیگر فیلم ماهان در خصوص بازی اش در فیلم ماهان گفت: صد در صد از دیدن فیلمم بر روی پرده سینما لذت برم چون تجربه تازه ای بود و یک تجربه بزرگ برایم به حساب می امد و کار با عوامل این فیلم یک درس بزرگ برایم بود.

وحید رحیمیان در خصوص بازی در یک کاراکتر جدی گفت: این یک تجربه جدید برایم بود و بازی در فیلم کمدی یا جدی هیچ فرقی برایم ندارد.

وی گفت: بعد از خواندن فیلمنامه متوجه شدم که کاراکتر یک دغدغه های جدی دارد و با میل آن را پذیرفتم.

حمید شاه حاتمی در ادامه گفت: حضور در جشنواره خواسته من نبود و باید از پدرم سوال کنید که چرا در اینجا حضور داشته باشیم‌.

وی در خصوص اینکه علت حذف برخی سکانس ها از فیلم چه بود گفت: صرفا این مسئله برای این صورت گرفته بود که زمان فیلم را کوتاه کنیم.

کارگردان فیلم گفت: با دستمز یک بازیگر فیلم ساختن کار راحتی نیست لطفا به جزئیات نیز توجه کنید.

تهیه کننده فیلم نیز ادامه داد: باید مسئولین جشنواره را محاکمه کنیم که چرا ما در بخش سودای سیمرغ پذیرفتند.

شاه حاتمی گفت: خود را قاضی ندانیم بدخی فیلم را دوست دارند و برخی نه. نبای خود را به جای هیات داوری و هیات انتخاب بگذاریم.

قرار است جشنواره ای برگزار شود و چند فیلم مورد داوری قرار بگیرند حالا این فیلم انتخاب شده بهتر است مته به خشخاش نگذاریم و به انتخاب ها و داوری ها احترام بگذاریم.

وحید رحیمیان در ادامه گفت: اگر شخصی در کارش کم کاری کرده خودش بهتر هز هر کسی می داند بهتر است روی نقاط قوت فیلم ها متمرکز شویم چرا که برای همه فیلم ها زحمت کشیده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =