نقد فیلم باید سازنده باشد / نسل امروز سینما درخشان است + فیلم

تهیه کننده فیلم ماهان گفت: نقدهایی که به فیلمم صورت گرفت بسیار سلیقه‌ای بود و هیچ نقد فنی صورت نگرفت من دوست دارم نگاهی که منتقدان به فیلم دارند مطرح شود ولی باید تلاش کنیم که نقد سازنده صورت بگیرد.

علی شاه‌حاتمی تهیه کننده فیلم ماهان در گفت‌گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اینکه آیا نقدهای صورت گرفته به فیلمش منصفانه است، یا نه گفت: تمام نقدها منصفانه هستند چرا که به صورت سلیقه‌ای صورت می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

روز چهارم چهلمین جشنواره فجر/ شاه حاتمی: درآمد حاصل از فیلم ماهان تقدیم کودکان سرطانی می‌شود

وی ادامه داد: یکی از بحث‌هایی که درباره فیلم من وجود دارد این است که چرا هیئت انتخاب این فیلم را برگزیده یا ممکن است بعدا در بحث داوری بگویند چرا این فیلم جایزه گرفته، به نظر من نقدها بسیار سلیقه‌ای بود و هیچ نقد فنی صورت نگرفت من دوست دارم نگاهی که منتقدان به فیلم دارند را مطرح کنند ولی باید تلاش شود که نقد سازنده صورت بگیرد و به در کل باید بگویم بهتر است همیشه نیمه خالی لیوان را نبینیم و نیمه پر لیوان هم باید دیده شود. در کل باید بگویم کاری که در تمام فریم‌هایش امید موج می‌زند در سینمای امروز یک کار با ارزش به شمار می‌رود.

شاه‌حاتمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کار با عواملی که بار اولشان بود سینما را تجربه می‌کردند سخت نبود، گفت: خب باید گفت همه یک روزی از اولین بار شروع می کنند و به نظرم نسل امروز سینما نسل درخشانی هستند بچه‌هایی که هم از نظر تکنیکی سواد خوبی نسبت به سینما دارند و هم نسبت به قصه واقفند به نظر من باید به همه انسان‌ها فرصت داده شود.

تهیه‌کننده فیلم ماهان در ادامه افزود: ما حتی اگر نگاهی به آثار کارگردان‌های بزرگ دنیا هم بیندازیم متوجه می‌شویم که کارهایی در آثارشان وجود دارد که حتی قابل باور هم نیست.

شاه‌حاتمی گفت: ساخت فیلم در شرایط نرمال بسیار ساده تر ساخت فیلم در شرایط همه گیری است که امروز درگیرش هستیم چرا که به خاطر این شرایط ما مجبور بودیم بخش‌هایی از فیلم را تغییر داده و بخش‌هایی را نیز کوتاه کنیم و تحت فشار عصبی یک اثر سینمایی تولید کنیم. خب طبیعتا وقتی شرایط بهتر باشد خروجی بهتری را نیز شاهد خواهیم بود.

شاه‌حاتمی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید این فیلم در اکران عمومی مورد استقبال قرار گیرد یا خیر گفت: امیدوارم این اتفاق صورت بگیرد اما خب باید یگویم چیزی را که ما در این فیلم دنبالش بودیم این است که به جامعه‌ای که رو به افسردگی است امید به زندگی دهیم و آنها را به زندگی امیدوار کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =