۵ راهکار برای افزایش امنیت خودرو

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، مهارت سارقین در سرقت خودرو افزایش یافته و در کمترین زمان و با استفاده از ابزارهای حرفه ای، اموال مردم را غارت می‌برند. به همین علت نیروی انتظامی همواره توصیه میکند که که برای حفظ امنیت خودرو خود نکات ایمنی را رعایت کنید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، امروزه با پیشرفت تکنولوژی، مهارت سارقین در سرقت خودرو افزایش یافته و در کمترین زمان و با استفاده از ابزارهای حرفه ای، اموال مردم را غارت می‌برند. به همین علت نیروی انتظامی همواره توصیه میکند که که برای حفظ امنیت خودرو خود نکات ایمنی را رعایت کرده و از وسایل امنیتی مختلف نظیر قفل‌های پیشرفته، ردیاب خودرو، دزدگیر و... استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع وسایل امنیتی مناسب برای خودرو اشنا سازیم.

بیشتر بخوانید: 

چگونه باید خودرو را پولیش زد؟

۵ راهکار برای افزایش امنیت خودرو

استفاده از قفل فرمان:

یکی از رایج‌ترین وسایلی که برای حفظ امنیت خودرو استفاده میشود، قفل فرمان و قفل پدال است که اگر به درستی بسته شده باشند بازکردن آن‌ها سخت و زمان‌بر است واحتمال سرقت را کاهش میدهند. این قفل‌ها از سیستم‌های مختلفی برخوردار هستند و مدل‌های گوناگونی دارند.در حقیقت کاراصلی این قفل‌ها، افزایش زمان سرقت است که طبیعتا سارقان از ان هراس دارند.این مسئله خصوصا در خودروهای ایرانی نظیر پراید بیشتر کاربرد داردو باعث افزایش امنیت ان‌ها میشود.

قفل کاپوت:

اجزای داخلی کاپوت خودرو مانند باتری، کامپیوتر، کوئل، ECU، جعبه فیوز و… از مهم ترین قطعات خودرو محسوب می شوند که به راحتی توسط سارقین دزدیده می‌شود.برای محافظت از این وسایل باارزش بهتراست از قفل کاپوت استفاده شود. قفل کاپوت دارای اهرمی است که به جلوی خودرو متصل می شود و در کنار قفل نصب شده توسط کارخانه تولیدی برروی خودرو، امنیت خودرو را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

قفل صندوق عقب:

سرقت لاستیک زاپاس، از سری سرقت هایی است که متاسفانه آمار بالایی دارد. در بیشتر خودروها و به خصوص تولیدات داخلی فضای در نظر گرفته شده برای نگهداری لاستیک خودرو درصندوق عقب خودرو است. صندق خودرو دارای قفل ساده ای ست که به راحتی و در زمان کم توسط سارقین باز میشود.

قفل زاپاس یکی دیگر از ابزاری است که در تامین و افزایش ایمنی خودرو شما نقش موثری دارد. این نوع از قفل ها برروی زاپاس و محل نگهداری لاستیک نصب می شود و خطر سرقت را کاهش می دهد.

سیستم ضد سرقت(سوییچ مخفی)

همینطور که میدانید روشن کردن خودرو بدون برقراری ارتباط برقی ان کار دشواری است به همین دلیل استفاده از این سیستم باعث زمان‌بر شدن کار سارقین میشود.

عملکرد این سیستم به این صورت است که با قطع برق خودرو به واسطه یک کلید که در یک مکان از ماشین مخفی میگردد، از روشن شدن خودرو توسط سارق جلوگیری کنید.

بهترین راهکار امنیتی، استفاده از ردیاب خودرو

ردیاب خودرو از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا و یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش ایمنی خودرو است.

برخلاف دزدگیرها که با ایجاد صدا، افرادای که در نزدیکی خود هستند را از سرقت مطلع می کند، این وسیله در صورت بروز سرقت، راندده را در هرنقطه ای از جهان باشد اگاه میسازد.

با اینکه استفاده از وسایلی نظیر قفل فرمان، قفل پدال و ... از به سرقت رفتن خودرو پیشگیری میکنند، اما استفاده از ردیاب خودرو، علاوه بر ردیابی خودرو پس از سرقت، اطلاعاتی نظیر باز و بسته شدن درب‌ها، کاپوت، صندوق عقب و هشدار قطع باتری و... را به راحتی از طریق گوشی تلفن شما اختیار شما قرار میدهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =