کفی‌هایی که از زخم پای دیابتی جلوگیری می‌کنند

محققان آمریکایی برای کم شدن آسیب‌های ناشی از دیابت و جلوگیری از زخم پا در بیماران دیابتی، کفی‌هایی طراحی کرده‌اند که فشار را در نقاط مختلف پا متعادل می‌کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ از آنجا که بیماران دیابتی اغلب در پاهای خود حسی ندارند، نمی‌توانند فشار پا را در صورت نیاز تغییر دهند و همین امر منجر به زخم‌های پوستی بسیار جدی می‌شود. از این رو، محققان آمریکایی کفی‌هایی را طراحی کرده‌اند که فشار را برای کاربر خود تغییر می‌دهند تا پای او آسیب نبیند.

محققان دانشگاه تگزاس این کفی‌های دو لایه را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که با کمک حسگرهای یکپارچه، به طور مداوم الگوی بارگذاری را در پایین پاها کنترل می‌کنند و برای جلوگیری از فشار طولانی مدت در هر ناحیه، به طور دوره‌ای (و به طور خودکار) با پمپاژ انتخابی مایع به داخل یا خارج آن بخش از کفی، این الگو را تغییر می‌دهند.

این کفی‌ها همچنین می‌توانند جایگزین گچ‌گیری تماسی باشند که معمولا برای توزیع یکنواخت وزن در کف پا در حین بهبود زخم‌ها استفاده می شود. به علاوه می‌توانند برای تجزیه و تحلیل راه رفتن کاربر هم استفاده شوند.

محققان می‌گویند: دیابت یکی از علل اصلی قطع عضو در سراسر جهان است و فناوری می‌تواند نقش مهمی برای جلوگیری از اثرات مخرب آن ایفا کند. ما اکنون یک قدم به یافتن راه‌حلی برای کاهش خطر عوارض مربوط به زخم پای دیابتی نزدیک شده‌ایم.

کد خبر: 1135148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =