پهپادهای آینده باربر می‌شوند

مهندسان از طرح مفهومی یک پهپاد باری آینده‌گرا رونمایی کرده‌اند که می‌تواند بسته‌های پستی را تا فاصله ۴۰ کیلومتری به مقصد برساند.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ هواپیمای بدون خدمه eVTOL با قابلیت برخاست و فرود عمودی، ۶ روتور دارد که در همه جهات حرکت می‌کنند و به وسیله باتری انرژی خود را تامین می‌کنند.

این پهپاد به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند به راحتی در مقابل بادهای شدیدی با سرعت 22 کیلومتر در ساعت روی سکویی فرود بیاید که فقط ۴ متر طول دارد. به گفته طراحان این موضوع بسیار مهم است، زیرا فرود دقیق در مناطق محدود و توانایی مقابله با شرایط چالش‌برانگیز باد برای انجام عملیات در مناطق شهری امری کلیدی است.

طراحان ادعا می‌کنند که این پهپاد با سرعت 129 کیلومتر در ساعت مسافتی معادل ۱/۵ کیلومتر را طی خواهد کرد.

روتورهای CycloRotors جهت رانش را در یک دایره کامل ۳۶۰ درجه –پایین، بالا، جلو و عقب- انجام می‌دهد؛ در حالی که سایر سیستم‌های پیشرانه فقط در یک جهت حرکت می‌کنند.

این خودرو محصول مشترک بین یک شرکت اتریشی و شرکت یاماتو است. هنوز هیچ قیمتی برای هزینه ساخت آن مشخص نشده است و همچنین هیچ نشانه‌ای از اینکه چه زمانی در آسمان به پرواز درخواهد آمد، اعلام نشده است.

این طراحی بر اساس محاسبات گسترده، آزمایش تونل باد و اولین پرواز موفقیت آمیز رایگان نمونه اولیه نمایشگری انجام شده که در اوت 2021 طراحی شده بود.

پهپاد eVTOL نوید تدارکات هوایی پیشرفته‌ای را می‌دهد که قادر به حمل 45 کیلوگرم محموله در فاصله 40 کیلومتری است.

به گفته طراحان، این پهپاد یک غلاف بار جداشدنی دارد که توالی بارگیری و تخلیه جداگانه از هواپیما را امکان‌پذیر می‌کند. طراحان می‌گویند که همه این عملیات را می‌توان از یک طرف پهپاد انجام داد، اعم از بارگیری و تخلیه بار، تعویض کامل غلاف یا شارژ یا تعویض باتری.

کد خبر: 1137882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =