دیگر نیازی به واردات برنج نداریم

مجری طرح تولید گندم و برنج وزارت جهاد کشاورزی گفت که امسال دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن برنج در داخل تولید شده و ۵۰۰ هزار تن هم واردات بوده است که نیاز کشور کامل تامین می‌شود و امسال دیگر نیازی به واردات نداریم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مجری طرح تولید گندم و برنج وزارت جهاد کشاورزی سهراب سهرابی در برنامه تلویزیونی گفت که تولید برنج کشور امسال نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۵ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید:

قیمت برنج افزایش می‌یابد؟

سهرابی افزود که امسال با تولید ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن برنج امسال نیازی به واردات این محصول نخواهیم داشت.

سهرابی با بیان اینکه نیاز سالانه کشور به برنج ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن است گفت در سال جاری ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن برنج تولید شده و ۵۰۰ هزار تن هم وارد می‌شود و تمام نیازهای داخل تامین خواهد شد.

در این میان علیقلی ایمانی عضو شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی معتقد است که اگر ارز تخصیص یافته به واردات را به زیرساخت‌های تولید این محصول از قبیله مکانیزاسیون کشاورزی، ماشین آلات،نهاده و غیره اختصاص دهیم به زودی در تولید برنج به خودکفایی کامل می‌رسیم.

بنابر اعلام وزارت جهاد کشاورزی سالانه ۶۰ هزار میلیارد تومان برای واردات برنج اختصاص می‌یابد در حالی که با اختصاص نصف این میزان برای تولید برنج می‌توان در تولید این محصول به خودکفایی رسید.

کد خبر: 1245859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =