فوتبال کشور بازیکن طراح و بازیساز ندارد

فوتبال کشور ما چند سالی است بازیکن طراح یا هافبک بازی ساز تاپ و درجه یکی نداشته است که پاسور به تمام معنایی در وسط زمین باشد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، فوتبال کشور ما چند سالی است بازیکن طراح یا هافبک بازی ساز تاپ و درجه یکی نداشته است که پاسور به تمام معنایی در وسط زمین باشد، فقدان چنین بازیکنی را در تیم‌های مطرح و بزرگ کشور و تیم ملی به وضوح می‌توان مشاهده کرد.

قهرمان فاقد بازیکن طراح
استقلال مدل فرهاد مجیدی که قهرمان فصل قبل لیگ شد همواره از طرف کارشناسان برای عدم ارائه بازی زیبا مورد نقد قرار می گرفت که شاید یکی از دلایل نبود بازیکن طراح در تیم مجیدی بود‍، گرچه در مقطعی رضاوند این پست را برعهده داشت و یا مهدی پور توانست با شش پاس گل آمار قابل توجهی از خود به جا بگذارد، اما خود مجیدی هم بارهااز علاقه خود برای جذب یک بازیکن طراح گفته بود. اما با توجه به محدودیت های زمانی موفق به جذب چنین بازیکنی نشد.

لیگ کشور بازیکن طراح ندارد
از عدم وجود یک بازیکن طراح در تیم قهرمان لیگ گفتیم و از علاقه فرهاد مجیدی به جذب چنین بازیکنی، اما اگر محدودیت های مجیدی را کمی بیشتر تشریح کنیم، متوجه این واقعیت می شویم که در داخل کشور چنین بازیکن مطرحی که واقعا تمامی ویژگی های یک هافبک طراح و بازی ساز را داشته باشد، وجود ندارد و اگر بازیکنی با شباهت هایی از هافبک طراح وجود داشت، دارای  قرارداد بود و شاغل در تیم های لیگ.

در مورد گزینه های خارجی با ویژگی های یک هافبک طراح تمام عیار باید گفت که اولا بسیار سخت است که چنین بازیکنی که آزاد باشد و قرارداد نداشته باشد را بتوانید پیدا کنید. دوما، اگر هم چنین بازیکنی را پیدا کنید، قطعا قیمت بالایی خواهد داشت.

بازی زیباتر فولاد و سپاهان
گرچه تیم های سپاهان و فولاد در پایان لیگ‌ بیست و یکم به رتبه های سوم و چهارم لیگ رسیدند، اما به گواه اکثر کارشناسان این دو تیم  در طول فصل بازی‌های زیباتری نسبت به سایر تیم‌ها( به خصوص قهرمان و  نایب قهرمان) انجام دادند که شاید یکی از  دلایل آن، حضور رفیعی و پاتوسی و سبک بازی طراح گونه آنها در میانه زمین بود.

بازیکنانی که نزدیک به هافبک طراح بودند
فقدان بازیکنی طراح به تمام معنی بازی ساز در کل لیگ مشهود است، بهترین پاسورهای لیگ در فصل گذشته به ترتیب سعید صادقی با ۱۴پاس گل، مهدی ترابی با ۱۱پاس گل، محسن آذرباد با ۱۰پاس گل، مهدی مهدی پور با ۷ پاس گل، سجاد شهباز زاده و سروش رفیعی با ۶ پاس گل بودند، نکته قابل تامل در مورد بهترین پاسورها لیگ بیست و یکم این است که پست تخصصی هیچکدام هافبک طراح نبوده است.

صادقی وینگر، ترابی وینگر، آذرباد مهاجم، رفیعی هافبک هجومی، شهباز زاده مهاجم می باشند و فقط مهدی مهدی پور بود که شاید تا حدودی ویژگی های  هافبک میانی را داشته است.

کیفیت بالا در اکثر ویژگی‌ها
زمان نقل و انتقالات پایان فصل شروع شده است و تیم هایی که شرایط مالی بهتری دارند در تلاش هستند تا به نوعی بهترین ها را جذب کنند در این بین سعید صادقی که قرارداد او با گل گهر به پایان رسیده و بازیکن آزاد تلقی می شود، خواهان زیادی پیدا کرده است که مهمترین علت آن، بازی های درخشان او در فصل گذشته و تعداد پاس گل هایی بود که بنام خود ثبت کرد و ملی پوش شد، او با ۷گل و ۱۴ پاس گل، عملا بهترین بازیکن فصل گذشته محسوب می شود، به همین دلیل باشگاه هایی مانند استقلال، پرسپولیس و فولاد به دنبال جذب وی هستند، البته گل گهر سیرجان هم پیشنهاد تمدید قرارداد جدیدی به وی ارائه کرده است.

بازار گرمی، تردید یا تصمیم درست
در روزهای اخیر که نقل و انتقالات لیگ شروع شده است، نام سعید صادقی در صدر خبرهای هر روزه می باشد، بازیکنی که گفته می شود از فصل قبل مورد توجه باشگاه استقلال و شخص مجیدی بوده است. بنابراین به نظر می رسد که شانس استقلال برای جذب او بیشتر از سایر تیم ها باشد، اما هر روز خبر جدیدی از وی مخابره می شود، گویا مدیر برنامه های این بازیکن به همه پیشنهادها بله می گوید و علاوه بر مذاکره با چهار تیم داخلی، نیم نگاهی به ترانسفر این بازیکن به خارج از کشور دارد. گمانه زنی هایی از ارائه رقم ۲۴ میلیاردی توسط باشگاه گل گهر برای تمدید قرارداد با وی به گوش می رسد حتی در مقطعی خبری مبنی بر مذاکره مستقیم مجیدی با مدیر برنامه های صادقی برای پیوستن به تیم اتحاد کلبا به بیرون درز کرد.

موضوعی انتقال سعید صادقی و اخبار پیرامون آن، از جمله مواردی است که حداقل در لیگ داخلی ما کم سابقه است. چون بازیکن اگر واقعا هوادار آبی بوده، پس نیازی نیست که این دست و آن دست کند و با گزینه های داخلی دیگر از جمله رقیب(پرسپولیس)،  مذاکره کند. اما ظاهرا صادقی و مدیر برنامه های او به دنبال بازار گرمی هستند آن هم برای بالاترین قیمت و دریافتی.
هواداران استقلال که دوست دارند او را با پیراهن تیم محبوب خود ببینند، معتقدند که وی منتظر انتخاب سرمربی استقلال است تا بعد از آن، قرارداد خود را نهایی کند، وعده ای که مسئولان استقلال به هواداران داده اند. به هر حالت گذشت زمان تعیین کننده اتفاقات پیرامون انتقال سعید صادقی و استقلالی شدنش خواهد بود که: آیا واقعا او دوست دارد آبی پوش شود یا نه؟

رضا بلوچی

کد خبر: 1144718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =