پارکینگ دانشجویی جدید دانشگاه آزاد ارومیه راه‌اندازی می‌شود

معاون فرهنگی‌دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: دانشگاه می‌تواند فضای پشت دانشکده‌های فنی و دامپزشکی را با فنس‌کشی تبدیل به پارکینگ کند که این موضوع را به قسمت عمرانی ابلاغ کردیم و نقشه آن را ترسیم شده است.

محسن داوری معاون فرهنگی‌دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره حواشی ایجاد شده در مورد پارکینگ این واحد دانشگاهی اظهار کرد: شیوع کرونا و عدم حضور دانشجویان در دانشگاه به علت تعطیلی آموزش حضوری، سبب تغییر کاربری پارکینگ‌های اطراف دانشگاه شد که این موضوع مشکلات زیادی را برای پارک دانشجویان در حال حاضر به‌وجود آورده است.

وی گفت: پیش از زمان کرونا ۳ قطعه زمین با کاربری پارکینگ دانشجویی در اطرف دانشگاه، یکی رو به رو و دو پارکینگ دیگر در جنب دانشگاه وجود داشت که فضای بزرگی را برای پارک دانشجویان فراهم کرده بود. اما متاسفانه در ایام کرونا مالک‌های آن‌ها تغییر کاربری دادند که به همین منظور دانشگاه با آن‌ها  مذاکراتی کرد تا در صورت امکان، زمین خود را برای پارک دانشجویان اجاره دهند ولی هیچ یک از مالکان قبول نکردند. حتی نمایندگانی از فرمانداری، شهرداری و راهنمایی رانندگی نیز برای رایزنی با مالکان گفت‌وگو کردند ولی باز هم هیچ یک از آن‌ها راضی به این کار نشدند.

داوری ادامه داد: یکی از پارکینگ‌هایی که در مجاورت دانشگاه ظرفیت پارک حداقل  ۲۰۰ خودرو را دارد که این فضا برای همه کافی نیست. یکی از فضاهای بیرونی دانشگاه که در دست نهادهای دولتی امکان فعال‌سازی به عنوان پارکینگ دانشجویی را دارد که ما از فرمانداری و شهرداری خواستیم که پیگیری کنند اما متاسفانه بر سر آن اختلاف وجود دارد و وضعیت آن بلاتکلیف است.

معاون فرهنگی‌دانشجویی دانشگاه آزاد واحد ارومیه بیان کرد: در وضعیت فعلی، دانشگاه می‌تواند فضای پشت دانشکده‌های فنی و دامپزشکی را با فنس‌کشی تبدیل به پارکینگ کند که این موضوع را به قسمت عمرانی ابلاغ کردیم و نقشه آن را ترسیم شده است. این فضا برای ۱۶۰ خودرو ظرفیت دارد.

داوری افزود: دادن مجوز تردد در محیط داخل دانشگاه به خودروهای دانشجویان معقول و منطقی نیست و محوطه داخل فضای دانشگاه به دلیل بحث های امینتی، اخلاقی و حراستی قابل جداسازی نیز نیست که بتوان آن را جدا کرد. به همین علت ورود با ماشین امکان پذیر نیست.

او تاکید کرد: علاوه بر همه‌ تمهیدات صورت گرفته از سوی دانشگاه باز نمی‌توان تمام مشکلات را حل کرد اما تمام تلاش خود را برای سهولت پارک دانشجویان به کار می‌گیریم.
بهرادمدنی
انتهای پیام/
کد خبر: 1158974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =