دانشجوی بابصیرت و تحلیل‌گر در دام فریب و تله بیگانه نمی‌افتد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی میناب، دانشجویان را قشر فرهیخته جامعه خطاب و تاکید کرد: دانشجو باید در کنار تحلیل گر بودن خوب از بینش و بصیرت بالایی نیز برخوردار باشد در غیر این صورت، ممکن است در تله دشمن و در دام فریب بیگانگان بیافتد و از راه حقیقت گمراه شود.

باقر بارانی نیا در نشست معرفت بخشی  و  بصیرت افزایی  که با حضور جمعی از دانشگاهیان  این دانشگاه و به همت دفتر فرهنگی و دانشجویی برگزار شد با اشاره به وقایع اخیر در کشور، دانشجویان را به تفکر  دعوت کرد و گفت: باید همه مواظب باشیم تا دشمن ما را از  این مسیر توسعه و پیشرفت بازندارد و آدرس اشتباهی ندهد.

وی با بیان اینکه دانشجو باید دارای بینش سیاسی بالایی باشد و بتواند با تحلیل و اندیشه برای پیشبرد کشور گام بردارد افزود: سیاست زدگی و  در زمین دشمن بازی کردن آفتی است که می تواند صدمات جبران ناپذیری به بدنه رشد و بالندگی کشور وارد سازد و ما را از ادامه توسعه همه جانبه باز دارد.

رئیس دانشگاه آزاد میناب، خواستار نقد منصفانه و متقابلا نقد پذیری متواضعانه شد و تاکید کرد: جوان دانشجو در محیط علمی باید ذهنش و زبانش باز باشد نقد کند البته منصفانه باشد نقد با عیبجویی و با عصبانیت و با بهانه گیری نباید اشتباه گرفته شود زیرا  نقادی  یک فن و انتقاد پذیری یک هنر است.

وی در ادامه با بیان اینکه  روند رشد هر انسان با الگو پذیری و تبعیت از  افراد  کسب می شود، یادآور شد: بخشی از رفتار و شخصیت کنونی ما متاثر از آنهاست  و ما باید در طول تحصیل و زندگی از افراد خوشنام، اساتید مجرب و دانشجویان موفق این مرز و بوم  الگو بگیریم  و آنگاه با علم و وسعت دانش، بصیرت، اخلاق و انسانیت و سایر ویژگی های عالی شخصیتی، آینده ی خود را به  بهترین  نحو رقم بزنیم.

 بارانی نیا خاطرنشان کرد: اساتید به دلیل ارتباط مستمر با دانشجویان ملموس ترین و در عین حال موثر ترین الگوی دانشجویان در بصیرت افزایی و روشنگری هستند که دانشجو زندگی علمی و حتی دیگر ویژگی های شخصیتی را از استاد  می آموزد و این الگوهای فکری و شخصیتی به دانشجویان نیز ختم نمی‌شود و از طریق دانشجو به جامعه نیز منتقل می‌شود یا به زبان ساده تر،  دانشجو خود الگویی برای جامعه است که انتظار جامعه از دانشگاه نیز همین است که دانش آموخته ای  تحویل بگیرد که  علاوه بر تخصص های علمی مهارت های فرهنگی اجتماعی سیاسی و بصیرتی نیز داشته باشد و این نوع دانشجویان با بصیرت هستند که می‌توانند آینده سازان واقعی این مرز و بوم باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد با اشاره به جنگ نرم دشمن یادآور شد: بهترین راهکار مقابله موثر با مهاجمان جنگ نرم و  همه جانبه دشمن، تبیین دسیسه های دشمن و نا امید ساختن آنان با عدم همکاری با آنان است  زیرا  تداوم و استمرار این انقلاب نیز حاصل تحصیل بصیرت  دانشجویان این کشور است  که تاکنون جنگ نرم دشمن نتوانسته خللی در اراده ملت وارد کند.

دانشجوی بابصیرت و تحلیل‌گر در دام فریب و تله بیگانه نمی‌افتد

فرمانده سپاه شهرستان میناب نیز در این نشست  با اشاره به نقش موثر دانشگاه در ناامید ساختن دشمن، یادآور شد : دشمنان همواره به دنبال به اسارت گرفتن فکر و اندیشه دانشگاهیان هستند و تلاش می کنند تا اندیشه و تفکر را استثمار گرفته و به نفع خود بهره برداری کنند.

طالب احمدی نیا، نقش دانشجویان و اساتید را در پیشرفت و تعالی کشور  مهم خواند افزود: دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی مبدا اصلی بصیرت افزایی و تحولات بزرگ است و دانشجو یعنی جوینده دانش و دانشجو از برترین صفات  انسانهای  حق طلب و ویژگی پیروان واقعی حضرت محمد مصطفی سرور کائنات و فخر عالم هستی است، که فرمودند: «اطلب العلم من المهد الی اللحد؛ یعنی زگهواره تا گور دانش بجوی»

وی با یادآوری اینکه تحصیل علم و معرفت زمان نمی‌شناسد و خاص یک دوره محدود و یک مقطع سه یا چهار ساله نیست  بیان داشت: تازه این اول راه است راهی که از دبستان، مدرسه و دانشگاه و این ایام شروع می‌شود و تا پایان عمر ادامه دارد.

احمدی نیا  تاکید کرد: دانشجو ی آگاه و با بصیرت جامعه را از انواع آسیب ها نجات می دهد همانطور که می دانید ایجاد فتنه ها یکی از اقدامات دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی است  و بصیرت و روشنگری نظام  در برابر فتنه ها و آشوب ها  همواره توانسته این انقلاب را در مقابل هجمه های دشمن بیمه نماید.

این شخصیت نظامی،  پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ را بزرگترین رخداد قرن حاضر دانست،  و قلمداد کرد:  این انقلاب منشأ تحولات زیادی در کشور و جهان شده است  که  امروز هیچ دشمنی را یارای مقابله با آن نیست زیرا به یمن این انقلاب دانشجویان و اساتید با بصیرت و آگاه زیادی در جامعه پرورش یافته اند که جنگ نرم دشمن را به خوبی می شناسند و  به خوبی تمام اهداف دشمن را نشانه می روند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1159199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =