جنبش‌ دانشجویی هدایت‌گر جریان نقد و مطالبه باشد

استاندار یزد با بیان این‌ که دانشگاه محیط اعتراض و انتقاد است، گفت: انتظار داریم جنبش دانشجویی این جریان را هدایت‌گری کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهران فاطمی استاندار یزد در مراسم بزرگ‌داشت روز دانشجو که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد، اظهار کرد: آزادی خواهی و مطالبه گری از درخواستهای ما از دانشجویان است، ولی مطالبه‌گری و بیان نظرات چارچوب و اصولی دارد و اینکه ما نسبت به آن مسئله که مطالبه داریم باید اطلاعات دقیق داشته باشیم.

فاطمی در ارتباط با حمایت از دانش بنیان‌ها نیز گفت: به‌صورت هفتگی در مورد دانش بنیانها با نگاه اشتغال فارغ التحصیلان، جلساتی برگزار می شود و دانشجو از همان روز اول در واحد صنعتی حضور دارد و همه فعالیت ها در زمینه اشتغال دانشجویان بکارگیری شده است.

استاندار یزد درخصوص بیان اعتراض و نحوه برخورد با معترض بیان کرد: فضای اعتراض وجود دارد و هیچگونه برخوردی صورت نگرفته درحالیکه در فضای مجازی انواع توهین و دروغ را نسبت می دهند و همه گونه توهین داشته اند. استاندار از هیچکس شکایتی نداشته اما اگر از خط قرمز نظام عبور کرده و به اموال عمومی خسارت بزنند، باید ارگان‌های مسئول ورود کرده و امنیت مردم و جامعه را تامین کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه محیط اعتراض و انتقاد است، ولی درست و اصولی و طبق قانون باید باشد و انتظار داریم جنبش دانشجویی هدایت‌گری کند و مرزها مشخص باشد و حریم ها رعایت شود. اینکه به زور، کلاس تعطیل شود و حرف های رکیک به اساتید زده شود آیا قانونی است؟ نباید به شخصیت‌های علمی توهین شود.

فاطمی در پایان تاکید کرد: انتظار ما بر این است که جنبش دانشجویی، آمیزه ای از شور و عقلانیت باشد و نگاه از درون دانشگاهی معطوف به مسائل اجتماعی جامعه شود و البته دانشجویان مسائل اجتماعی را رصد کنند و نباید فقط مطالبه کننده باشند، بلکه دنبال کردن و ارائه راهکار هم جزیی از مسائل جنبش دانشجویی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1162947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =