درآمدزایی دانشگاه آزاد اسلامی همدان از تولید قطعات صنعتی/ ۹۰۰ کیلوگرم عسل از ۹۰ کندوی دانشگاه برداشت کردیم

رئیس اداره اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: بیشترین درآمدزایی دانش‌بنیان دانشگاه از طریق تولید قطعات صنعتی است که سبب افزایش تولید نیز شده است.

کاوه سبوحیان رئیس اداره اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه دانشگاه برای موضوع درآمدزایی به رفاه دانشجویان و جذب سرمایه از شرکت های خارج از دانشگاه توجه ویژه ای دارد، اظهار کرد: در زمینه اداره اقتصاد دانش بنیان، درآمدزایی از عملکردهای پزوهشی مورد نظر دانشگاه قرار گرفته است. بیشترین درآمدزایی دانش‌بنیان دانشگاه از طریق تولید قطعات صنعتی است که سبب افزایش تولید نیز شده است. نکته حائیز اهمیت این فعالیت، همکاری و مشارکت دانشجویان رشته مکانیک است که هم باعث کسب تجربه حرفه‌ای دانشجویان مکانیک شده و هم مبلغی به عنوان حقوق از طرف دانشگاه به این دانشجویان پرداخت می‌شود.

پیش‌بینی افزایش ۴۰درصدی درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد کردستان

وی بیان کرد: دانشگاه قراردادهایی با تعدادی از شرکت‌ها در زمینه تولید صنایع چوبی و تولیدات صنعتی منعقد کرده است تا بتوان به صورت مشارکتی با این شرکت‌ها، تولید محصول داشت. در زمینه استفاده از زمین‌های باغی و کشاورزی دانشگاه آزاد، تفاهم‌نامه‌ای با شرکت دانش بنیان تولید گیاهان دارویی تنظیم کرده‌ایم که به‌واسطه آن عصاره مورد نیاز داروهای گیاه‌پزشکی تولید می‌شود. همچنین در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی نزدیک به ۹۰ کندو عسل را در اختیار دارد که امسال حدود ۹۰۰ کیلو گرم عسل از آن برداشت داشتیم.

سبوحیان بیان کرد: منبع درآمد دیگر دانشگاه به برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت اخصاص دارد که برگزاری این دوره‌ها علاوه بر درآمدزایی، باعث افزایش توانمندسازی علمی دانشجویان می‌شود. به عنوان نمونه برای دانشجویان مهندسی کامپیوتر دوره‌های تخصصی امنیت شبکه را برگزار کردیم که خوشبختانه با استقبال خوبی نیز همراه شد. اما باید به این نکته هم توجه داشت که بحث توانمندسازی فقط مختص به دانشجویان نیست و اساتید و کارمندان دانشگاه را نیز در بر می‌گیرد.

او ادامه داد: برای دانشگاه بحث رفاه دانشجویان و درآمدزایی به علاوه فعالیت‌های مشارکتی که با شرکت‌های مختلف در خود دانشگاه انجام می‌شود و همچنین معرفی دانشگاه به عنوان تولیدکننده محصولات دانش بنیان اهمیت دارد.

رئیس اداره اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در پایان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان، برگزاری طرح پویش است که در این طرح ،دانشگاه رابط دانشجویان و شرکت های نیازمند نیروی کار متخصص است که آموزش‌هایی در زمینه تخصص رشته دانشجویان به آنها داده خواهد شد.

خبرنگار: مبینا رستگاری، امیرحسین باغیان، محمدحسین میرزائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1166308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =