بازار مسکن متاثر از نوسانات نرخ ارز / قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند؟

کارشناس بازار مسکن درباره آینده پیش رو این بازار،‌ گفت: وضعیت بازار مسکن در آینده به قیمت ارز، تورم و اینکه دولت چقدر زمین را وارد حوزه ساخت و ساز می‌کند؛ بستگی خواهد داشت.

فرهاد بیضایی کارشناس بازار مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره تاثیر قیمت ارز بر بازار مسکن اظهار کرد: قیمت دلار بر بازار مسکن می‌تواند از چند جنبه اثر گذار باشد. زمانی که قیمت ارز افزایش می‌یابد هزینه دستمزد و مصالح ساختمانی نیز افزایش پیدا می‌کند و این افزایش قیمت نیز منجر به افزایش قیمت مسکن می‌شود.

پیش‌بینی بازار مسکن / با شرایط فعلی رکود تداوم می‌یابد

وی مطرح کرد: با افزایش ساخت و ساز، قیمت مسکن در ابتدا کاهش پیدا می‌کند و در قدم بعدی به تثبیت می‌رسد.

بیضایی در ادامه افزود: بنابراین اینکه می‌گویند مسکن‌ یک مسئله داخلی است و نباید به ارز ربطی داشته باشد کاملا اشتباه است زیرا قیمت آهن‌آلات، سیمان، فلزات و سایر مصالح ساختمانی تحت تاثیر قیمت دلار قرار می‌گیرند.

کارشناس بازار مسکن درباره آینده پیش‌روی این بازار،‌ گفت: وضعیت بازار مسکن در آینده به قیمت ارز، تورم و اینکه دولت چقدر زمین را وارد حوزه ساخت و ساز می‌کند؛ بستگی خواهد داشت.

بیضایی با بیان اینکه یکی از راهکارهای تنظیم بازار مسکن تنظیم بازار ارز است،‌ بیان کرد: پایین نگه‌داشتن دستوری قیمت ارز نیز طبق تجربیات گذشته در دولت‌های قبلی موفق نخواهد بود،‌ در نتیجه با این روش نمی‌توان انتظاری برای کاهش و تثبیت قیمت‌ها داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1166963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =