بیل گیتس: ChatGPT به اندازه اختراع اینترنت اهمیت دارد

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و میلیاردر نیکوکار، به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرد: چت‌جی‌پی‌تی مهم‌ترین نوآوری دنیای امروز است و دنیای ما را متحول خواهد کرد. این فناوری به اندازه اختراع اینترنت مهم است.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ اخیرا چت‌جی‌پی‌تی غوغایی در جهان به پا کرده است. چت‌جی‌پی‌تی یک بات مکالمه است که توسط شرکت OpenAI توسعه یافته که ایلان ماسک مالک آن است و سرمایه‌گذارانی چون مایکروسافت و گوگل در آن مشارکت دارند.

چت‌جی‌پی‌تی با استفاده از الگوریتم یادگیری کار می‌کند و با یادگیری تقویتی (اصلاح و بهبود) با مربیان انسانی عملکرد خود را بهبود می‌بخشد. در این میان، OpenAI با جمع‌آوری داده‌های کاربران چت‌جی‌پی‌تی آموزش و تنظیم دقیق این فناوری را ادامه می‌دهد تا یک هوش مصنوعی بی‌نظیر را پرورش دهد. کاربران می‌توانند به پاسخ‌های این الگوریتم رای مثبت و یا منفی دهند که همین امر به بهبود آن کمک شایانی می‌کند.

اظهارنظر بیل گیتس نسبت به کسانی که واکسیناسیون را تئوری توطئه می‌خوانند

این روبات در ماه نوامبر برای نمایش عملکردهای گسترده فناوری‌های اساسی مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی و همچنین توانایی آن در دراز مدت معرفی شد. این روبات حتی توانایی یافتن غلط‌های متن و نوشتن شعر را نیز دارد.

حال بیل گیتش اعلام کرده که این روبات در حال تغییر زندگی ماست و این هوش مصنوعی مولد می‌تواند کاربردهای فراوانی در شناسایی خطاها، تهیه صورت‌حساب و نوشتن نامه داشته باشد. هوش مصنوعی مولد به این معنی است که ماشین‌ها به جای تجزیه و تحلیل چیزی که از قبل وجود دارد، می‌توانند چیز جدیدی تولید کنند.

وی افزود: این روبات‌ها در حال حاضر خیلی دقیق نیستند و به محاسبات بیشتری نیاز دارند، اما رقابت در تولید و پیشرفت این روبات‌ها شدت گرفته و مایکروسافت و گوگل نیز به این رقابت پیوسته‌اند.

مایکروسافت این هفته اعلام کرد که موتور جست‌وجوی «بینگ» تا حدی از فناوری ChatGPT AI بهره می‌برد. گوگل همچنین اخیرا Bard، رقیب ChatGPT خود را معرفی کرد.

گیتس با اشاره به اینکه بهینه‌سازی‌هایی که هوش مصنوعی می‌تواند برای خواندن و نوشتن ارائه دهد، «تاثیر بزرگی» خواهد داشت، گفت: هوش مصنوعی در حوزه مراقبت‌های بهداشتی، پزشکی و آموزشی، می‌تواند کارایی را به طور ملموس بهبود بخشد و نتایج را به طور معناداری تغییر دهد.

وی افزود: ساده‌ترین راه برای درک آن این است که هوش مصنوعی در تشخیص گفتار و تشخیص بصری بسیار خوب است، اما آنها اساسا نمی‌توانند بخوانند. به عبارت دیگر، پلتفرم‌های هوش مصنوعی سنتی واقعاً نمی‌توانند زبانی را که می‌خوانند پردازش کنند. اما پلتفرم‌های جدیدتر، مانند ChatGPT، قادر به آموزش، بهبود و خواندن و نوشتن از طریق دانش جدید هستند.

کد خبر: 1171222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =