سعید حسینی در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که در حوزه فرهنگ شاهد هستیم که بسیاری از مصارف فرهنگی از جمله فضای مجازی و سبک زندگی با سرعت درحال تحول است، اظهار کرد: متأسفانه جامعه با این تغییرات تطبیق ندارد و از انواع محتواهایی که در فضای اینترنت وجود دارند جا ماندهایم.
تربیت رهبران جامعه نیازمند علوم انسانی است
این فعال فرهنگی در ادامه افزود: این مسئله دارای چند بُعد است. برای مثال، دانشگاه و دانشجویان علاوه بر اینکه مصرف کننده نوآوری هستند، میتوانند در تولید محتوا نیز نوآوری خلق کنند. رشتههای فنی و کسانی که با تکنولوژی در ارتباط هستند، میتوانند تکمیلکننده زنجیره نوآوریهای فرهنگی باشند.
وی درباره قالبهای سنتی فعالیت فرهنگی در دانشگاهها گفت: دانشجو از لحاظ سنی به مخاطب کودک، نوجوان و جوان نزدیک تر است و همچنین از نظر درسی میتواند یک حرکت نو ایجاد کند. توجه به دانشجو در حوزه نوآوری فرهنگی به دلایل فوق حائز اهمیت است؛ اما متاسفانه هنوز نوآوری فرهنگی در دانشگاه شکل نگرفته است و ما شاهد آن هستیم که چارچوب اکثر فعالیتهای رسانهای و فرهنگی سنتی است.
حسینی در پایان بر ضرورت کنشگری دانشجویان در حوزههای مختلف تاکید کرد و گفت: وقتی حرف از نوآوری فرهنگی به میان میآید، فقط مسئولیت با فعالان فرهنگی نیست و دانشجویان حوزه تکنولوژی، اقتصاد و صنعت نیز میتوانند کنشگری داشته باشند. به همین منظور لازم است بستری فراهم شود که بتوانیم افراد مستعد را در دانشگاه جذب کنیم و با همکاری مراکز نوآوری، خانههای خلاق و موسسات پیشرو به تجاریسازی محتواهای تولیدی کمک کنیم.
انتهای پیام/
نظر شما