ضعف دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم تراز انقلاب/ مفاد اسناد تحول بنیادین و انتظار دولت از آموزش و پرورش متناقض است

معاون خواهران مطالبه‌گری مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اعتقاد دارد که برخی مفاد سند تحول بنیادین به درستی اجرا نشده و اهداف این سند تحقق نیافته است.

زینب غلامپور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز  با بیان اینکه در اوایل آغاز به کار دولت سیزدهم، به نظر می‌رسید که رویکرد این دولت تغییر و تحول در نظام تعلیم و تربیت است  اظهار کرد:  این موضوع نیز باعث خوشنودی و امیدواری دانشجویان به سیاست‌های جدید بود. با گذشت زمان و تدوین و انتشار سندهای تحول بنیادین و انتظارات توسط دولت، ابهاماتی درباره عملکرد و سیاست‌های مسئولان در این حوزه مطرح شده است.

گسترش پدیده برندسازی مدارس با اجرای پته‌ آموزشی/ مسئولان پاسخگوی ابهامات سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نیستند

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۲ سال از تدوین و تصویب سند تحول بنیادین گذشته است؛ اما هیچکدام بندهای آن به درستی اجرا نشده است، عنوان کرد: به عنوان مثال طرح رتبه بندی معلمان که بعد از سال‌ها در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، به علت تصمیمات نادرست و ضعف در اجرای مفاد آن؛ تبعات نامناسبی در پی دارد. همچنین دانشگاه فرهنگیان که براساس این سند فعالیت می‌کند در زمینه تربیت معلمی در تراز انقلاب عملکرد ضعیفی داشته است.

معاون خواهران گفتمان سازی و مطالبه‌گری مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: رهبر انقلاب در سال‌های اخیر بارها بر اجرای مناسب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کردند؛ اما حرف ایشان روی زمین باقی مانده است. 

غلامپور با بیان اینکه دولت در اجرای سند تحول موفقیت چندانی نداشته، عنوان کرد: با این وجود، دولت اقدام به تدوین و انتشار سند انتظارات دولت از آموزش و پرورش کرده است که این ۲ سند در برخی مفاد با یکدیگر تناقض دارند و در برخی مفاد دیگر موازی کاری شده است. البته سالهاست که کاغذ بازی بیهوده، تدوین تکثر سند و کلی نگاری جزو آفت‌های حوزه‌های مختلف از جمله آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

این دانشجوی دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: دولت پاسخ دهد، زمانی که سند تحول بنیادین موجود است؛ چرا باید سند انتظارات از آموزش و پرورش تدوین و ابلاغ شود؟ در واقع دولت سند تحول بنیادین کنار گذاشته شده و از سندی را خودش تدوین کرده و ابهامات درباره آن بسیار است؛ استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1176274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =