تداوم روند صعودی بورس / شاخص کل ۱۰۲۵۸ واحد افزایش یافت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۰۲۵۸ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، یکشنبه (۲۰ فروردین) شاخص کل بورس با رشد ۲ هزار و ۵۸۱ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۹۶۶ واحدی قرار گرفت.

پیش‌بینی روند معاملات بورس در سال جاری

شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۳ هزار و ۸۳۲ واحدی در پله ۶۸۰ هزار و ۳۷۷ واحدی ایستاد.

 افزایش ۱۰۲۵۸ واحدی شاخص بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در یک روند نوسانی ولی رو به رشد قرار گرفت، به گونه ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۱۰۲۵۷ واحد به رقم ۲ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۶۴۳ واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن با افزایش ۱۱ هزار و ۳۵۲ واحد به رقم ۶۸۷ هزار و ۸۹۸ واحد رسید. ارزش روز بازار به بیش از ۸ میلیون و ۱۹۵ هزار میلیارد تومان بالغ شد. معامله گران امروز بیش از ۲۰ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب بیش از یک میلیون معامله و به ارزش ۱۳ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان  داد و ستد کردند.

همه شاخص های بورس امروز سبز شدند، بگونه ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۰.۴۷ درصد افزایش یافتند این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۶ درصد رشد کردند، شاخص آزاد شناور ۰.۳۱ درصد افزایش یافت شاخص بازار اول بورس ۰.۵۶ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۰.۳۵ درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای گل گهر، مپنا، ایران خودرو، کشتیرانی و مبین انرژی خلیج فارس به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران شاخص کل با ۴۲۸ واحد افزایش به رقم ۲۷ هزار و ۴۸۷ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۵۱۰ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۴۲۰ هزار میلیارد تومان شد.

معامله گران امروز بیش از ۹.۵ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۶۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۶۱ هزار و ۱۹۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس حدود  ۷۵ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون، پلیمر آریا ساسول، مالی سپهر صادرات، جهان فولاد سیرجان، پتروشیمی تندگویان، انتخاب الکترونیک و فولاد هرمزگان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته اند.

امسال دولت تلاش دارد با حمایت از بازار سرمایه این بازار را به محل مناسبی برای تأمین مالی شرکت ها تبدیل کند و در حالی که سهم بازار سرمایه از تأمین مالی حدود ۱۵ درصد است عمده تأمین مالی از بانک ها انجام می شود و کم کم بازار سرمایه و بازار بیمه هم باید به محلی برای تأمین مالی شرکتها تبدیل شوند.

در عین حال ذات بازار سرمایه همراه با ریسک و نوسان است و معامله گران حقیقی نباید فریب رشدهای بازار را بخورند، چون بازار همواره همراه با ریسک و نوسان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1176968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =