طنین استغفار و الغوث دانشگاهیان واحد کرمانشاه سکوت شب را شکست

همزمان با شب ضربت خوردن مولای متقیان امام علی (ع) در اولین شب از لیالی پرفیض قدر، مراسم احیای نوزدهم ماه رمضان در مسجد الغدیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد کرمانشاه،  شب قدر یکی از نعمت های بی مثال خداوند یکتا برای ما مسلمانان است که براساس احادیث موجود هیچ کدام از امت‌های پیشین از این موهبت الهی بهره مند نبوده اند و شب های قدر از برترین و مهم‌ترین شب ها در فرهنگ اسلامی است  و منزلت آن بیش از هزار ماه است.

جلسه ستاد احیای شب‌های قدر در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد

طبق سنت هر ساله درشامگاه یکشنبه اولین شب از شبهای قدر دانشگاهیهان خداجوی و روزه داران دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در کنار مردم مومن کرمانشاهی در مسجد الغدیر این دانشگاه گرد هم حاضر شدند و ویژه مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان را با شکوه و عظمتی خاص برگزار و با ندای الغوث الغوث خلصنا من الناراین شب عزیز را به سحر رساندند.

از مهمترین برنامه های این شب نورانی در مسجد الغدیر واحد کرمانشاه می توان به قرائت فرازهایی از کلام الله مجید توسط قاری ممتاز استان حاج امین عبدی، قرائت دعای جوشن کبیر توسط مداحان اهل بیت وحید مرادی و جلال سرور با نوای بک یا الله که فضای مسجد را پر کرده بود، برگزاری نماز قضا، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین امین معظمی گودرزی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در مورد جایگاه شب های قدر در دین مبین اسلام، بر سر گرفتن  قرآن توسط سیاهپوشان حاضر در مسجد  وسر دادن نوای به محمدٍ به علیٍ و به فاطمه با حال و هوایی عرفانی و معنوی اشاره کرد.

در این مراسم با شکوه شبانه که تا پاسی از سحر ادامه داشت و در شب نخست قدر و شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، حاضران با خلوص نیت و طلب استغفار از خدای یکتا خواستند تا بهترین تقدیر را برای آنان در درگاه الهی رقم بزند.

این مراسم باشکوه در شب های ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان نیز در مسجد الغدیر برگزار خواهد شد.  

انتهای پیام /

کد خبر: 1177145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =