پژوهشگران نیازمند حمایت مالی هستند/ برخی به دلالان خارجی اعتماد دارند؛ اما به محققان داخلی نه!

مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان معتقد است که پژوهشگران نیازمند حمایت مالی هستند تا بتوانند پروژه‌های خود را به مرحله تولید برسانند.

امیدرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که مشکل اصلی فناوران معمولا سرمایه است، اظهار کرد: پژوهشگران نیازمند حمایت مالی هستند تا بتوانند پروژه‌های خود را به مرحله تولید برسانند.

درآمد سرانه کشورها چه تاثیری بر ارتقای نوآوری دارد؟

وی با اشاره به این که سرمایه‌گذاران اعتمادی به پژوهشگران و صنعتگران داخلی ندارند و ترجیح می‌دهند به سودهای سریع برسند، افزود: برخی به دلالان خارجی اعتماد می‌کنند؛ اما به دانشمندان و پژوهشگرانی که در کشور خودمان برای تولید تلاش می‌کنند، اعتماد نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: همه کشورهای جهان با دیدن این محصول در کوتاه‌ترین زمان به من ویزا می‌دهند؛ اما ترجیح می‌دهم در کشور خودم بمانم.

این فناور بیان کرد: ما موفق به ساخت پیپری شده‌ایم که دارای پلیمری حساس به مولکول‌های آب است. اگر فقط چند قطره از محلول روی پیپر ریخته شود، اگر آب داشته باشد به سرعت تغییر رنگ می‌دهد. این محصول علاوه بر سریع بودن، دقت بسیار بالایی هم دارد که قابل تنظیم است. 

به گفته موسوی، محصول ما مورد نیاز پالایشگاه‌هاست. پالایشگاه‌ها خواستار خرید محصولات ما هستند؛ اما توان راه‌اندازی خط تولید نداریم.

موسوی خاطرنشان کرد: ما سالانه سه میلیون عدد از محصول نیاز داریم. گردش مالی این محصول سالانه حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان است. حداقل ۷۰ نفر نیروی متخصص برای R&D و بازاریابی نیاز دارد. اشتغال و درآمدزایی تاثیر مستقیم این محصول است. رفع نیاز واردات کشور و کمک به مشکلات ارزآوری هم دیگر مزیت تولید این محصول به شمار می رود.

وی در پایان اظهار کرد: من از سال ۹۲ تا ۹۵ در مورد یک محصول کار تحقیقاتی انجام دادم. در این مدت بیش از ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرده‌ام.

به گزارش ایسکانیوز، مواد نفتی هیدروکربن هستند و آب نباید در آن‌ها وجود داشته باشد. از مواد نفتی می‌توان به روغن‌های صنعتی و  میعانات نفتی مانند گاز و حلال‌های پتروشیمی مثل هگزان و هپتان اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1177308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =