التهاب بازار خودرو در آینده نزدیک / افزایش قیمت‌های فعلی غیرمنطقی است

کارشناس صنعت خودرو گفت: افزایش قیمت خودرو  با توجه به شرایط تورمی کشور که امسال به ۵۰ درصد خواهد رسید؛ غیر منطقی است و این روند باعث التهاب بازار در دو ماه آینده می‌شود.

بابک صدرایی کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره افزایش قیمت خودرو که طی روزهای گذشته اعلام شد،‌ اظهار کرد: افزایش قیمت خودرویی که اعمال شد،‌ هیچ تاثیری مثبتی نمی‌تواند بگذارد. خودرویی که قیمت آن ۹۰۰ میلیون تومان است،‌ در کارخانه ۲۵۰ میلیون تومان بود و حالا شده ۳۵۰ میلیون تومان.

خرید خودرو آرزویی دست نیافتنی شد؟ / شکاف زیاد قیمتی میان نرخ کارخانه‌ و بازار

وی افزود: این افزایش قیمت خودرو  با توجه به شرایط تورمی کشور که امسال به ۵۰ درصد خواهد رسید؛ غیر منطقی است و این روند باعث التهاب بازار در دو ماه آینده می‌شود. این انتظار ایجاد شد که با این افزایش قیمت‌ها عادی می‌شود اما نشد. با قیمت‌های دستوری نمی‌توان بازار خودرو را کنترل کرد.

کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه این اقدام دست دلال‌ها را برای خرید و فروش خودرو بازتر می‌کند،‌ گفت: یک زمانی می‌گفتیم امیدواریم که به کیفیت برسیم،‌ اما در حال حاضر کیفیت در خودروسازی ایران به ایده‌آل گرایی تبدیل شده است. خودروسازی در بحث کمیت مشکل دارد،‌ چه برسد به کیفیت.

صدرایی ادامه داد: زمانی کیفیت خودروها  افزایش خواهد یافت، که رقابتی باشد،‌ وقتی که رقیبی  نیست اهمیتی به این موضوع داده نمی‌شود. خودرویی که در حال تولید برای سه دهه گذشته است و برای حل شدن این مشکلات زمان زیادی نیاز است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1177357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حبیب IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      0 0
      به قول خودشان مراعات کردند پس چرا خودروهای مونتاژی که مردم عادی توانایی خرید آنها را ندارند افرایش قیمت ندادند و حاشیه سود بیشتری هم دارند.چون اینها مال خودشان هست پس باید مراعات حال خودشان را بکنند نه مردم عادی. آخه با کدام خودروی خارجی مقایسه شدند که هم کیفیت با آنها بوده و قیمت گذاری کردند و بعد تو اخبار میگن 29درصد اما دوباره میگن میانگین اینه یا ما ریاضی بلد نیستیم میانگین حساب کنیم یا اینها .؟...