تقرب به درگاه الهی با دعا و نیایش خالصانه رقم می‌خورد

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل پاک نژاد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان، دعا و نیایش را تجلی فطرت انسان در مقابل احساس نیاز به معبود عنوان کرد و افزود: دعا با خلوص نیت و قلب پاک علاوه بر تاثیرات مثبت روحی و روانی در انسان، موجب تقرب بندگان به درگاه حضرت احدیت می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت اسلام اسماعیل پاک نژاد در حاشیه مراسم برگزاری اعتکاف دانشجویی در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس که با حضور دانشجویان معتکف از سایر دانشگاه های استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت دعا و خلوت با خداوند متعال تاکید کرد: دعا و مناجات بهترین راه تقرب به خداوند و کسب درجات معنوی است که اعتکاف این زمینه را فراهم میکند تا انسان برای چند روز از دنیای مادی فارغ شود و با معبود خود راز و نیاز کند.

طنین استغفار و الغوث دانشگاهیان واحد کرمانشاه سکوت شب را شکست

وی افزود: یکی از ادعیه هایی که معتکفان میتوانند از آن بهره ببرند دعای ابی حمزه ثمالی است که سفارش شده در سحر های ماه رمضان خوانده شود و دارای مضامین عالیه و ثمرات معنوی فراوان است.

این استاد دانشگاه و حوزه با اشاره به سایر مزایای اعتکاف گفت: اعتکاف ظرفیت این را نیز داراست که در آن دانشجویان انقلابی با یکدیگر ارتباط بگیرند و برنامه های منسجمی را در حوزه فرهنگی و مذهبی در سطح دانشگاه برنامه ریزی و اجرا کنند.

حجت الاسلام پاک نژاد با حضور در جمع دانشجویان با بیان برخی از احکام اعتکاف، با دانشجویان به گفتگو نشست و سپس به پاسخگویی سوالات شرعی و دینی دانشجویان پرداخت.

این اعتکاف به مدت سه روز با حضور پر شور دانشجویان برادر از بیستم و یکم تا بیست و سوم رمضان همراه با برگزاری مراسم مناجات خوانی و کلاس اخلاق و برنامه های متنوع فرهنگی، آموزشی در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس و در جوار شهدای گمنام برگزار شد و نظیر همین برنامه برای دانشجویان خواهر در ماه رجب با همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس و دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1177842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =