کنفرانس ملی مطالعات جدید در کارآفرینی و مدیریت کسب و کار برگزار شد

چهارمین کنفرانس ملی «مطالعات جدید در کارآفرینی و مدیریت کسب و کار » به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و با سخنرانی فاطمه حمیدی فر، مدیر کل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، در واحد سمنان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فاطمه حمیدی فر در کنفرانس ملی «مطالعات جدید در کارآفرینی و مدیریت کسب و کار » که در واحد سمنان برگزار شد؛ اظهار کرد: نوآوری کارآفرینانه یک فرایند کلی است که با یک ایده  یا اختراع جدید شروع می‌شود و در کاربرد نهایی با تجاری‌سازی خاتمه می‌یابد. کارآفرین نیز پدیده‌ای پیچیده است به عنوان یک فرایند مستمر اجتماعی تلقی می‌شود و تاثیرات چند وجهی میان افراد، فرصت‌ها و کسب کارها دارد و موتور محرکه توسعه اقتصادی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه محسوب می شود.

وی با اشاره به سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن معرفی این دانشگاه به عنوان دانشگاهی پرورشگر و توسعه دهنده فضای انقلابی در جامعه، تعلیم و تربیت را مهمترین سرفصل و اصلی تریت محور راهبردی این سند دانست وگفت: تعلیم و تربیت، مهارت افزایی، پرورش متخصصین متعهد،روز آمد و خلاق، همراه با رشد فضایل اخلاقی و فرهنگی از اهداف این دانشگاه است.

مدیر کل پژوهش و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، در ادامه بیان کرد: دستیابی به دانشگاهی سرآمد و پاسخگو که در تمدن سازی اسلامی و پاسخگویی به مسائل و چالش‌های حال و آینده جامعه مشارکت موثر دارد و دانشگاهی کارآمد و پایدار؛ از دیگر محورهای راهبردی تعریف شده در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی است.

حمیدی فرگفت: ساماندهی زیست بوم نوآوری و ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توسعه فناوری و نوآوری، شبکه سازی کسب و کارهای دانش بنیان منطبق با فرصت‌های محلی و با محوریت سراهای نوآور، نقش آفرینی و کمک موثر واحدهای دانشگاهی به شکل‌گیری زیست بوم‌های محل نوآور، را از رویکردهای دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب بسته کاری توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی معرفی کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: توانمندسازی پژوهشگران دانشگاهی و فرهنگ سازی کسب وکارهای نوآور در محیط دانشگاه، ترویج بسترسازی و تسهیل تجاری‌سازی و بازاریابی فناوری‌ها و محصولات دانش بنیان، ذینفع کردن موثر کنشگران نظام پژوهش دانشگاه در فرایند تجاری‌سازی علم، هماهنگ سازی و تحقق زنجیره ارزش ایده تا محصول در نظام آموزش، پژوهش و فناوری، از راه کنش های دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی است.

چهارمین همایش ملی «مطالعات جدید در کارآفرینی و مدیریت کسب وکار» توسط مرکز تحقیقات کارآفرینی و ایده پردازی و تجاری سازی دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان و با حضور موثر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شهریار، آق قلا، شاهرود، دامغان ،گرمسار، مهدی شهر و مرکز صباشهر، دانشکده مهارت و کارآفرینی واحد سمنان (کارستان)، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و کانون بسیج اساتید واحد سمنان، صبح امروز در سالن آمفی تئاتر فرزانگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار می‌شود.

سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی، استانداری سمنان، دانشگاه جامع علمی کاربردی، مرکز آموزش عالی پالنده صاف، شرکت شهرک‌های صنعتی، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد امام خمینی(ره)، نیروی انتظامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شرکت برق منطقه‌ای سمنان و شرکت زرکاوان کیان از دیگر حامیان این کنفرانس علمی هستند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1189458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =