رایزنی‌ها برای صدور مجوز جذب دانشجو از عراق/ پیشنهاد تاسیس یک واحد دانشگاه آزاد اسلامی در اربیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز گفت: بر اساس دستور دکتر طهرانچی ریاست عالی دانشگاه، پیشنهاد تاسیس یک واحد دانشگاهی در اربیل (اقلیم کردستان) مطرح شد و با توجه به توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی و وجود زیرساخت های مناسب در دانشگاه و کشور، پیشنهاد همکاری در برگزاری رشته ها و دوره های مهارتی نیز ارائه شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی آموزش، دانشگاه‌ها، مدارس و دانشجویان بین الملل( M.E.E.T.S) آرش رنجبران، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز در حضور سعید قربانی مدیرکل جذب دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با یاسین معاون وزیر علوم اقلیم کردستان عراق دیدار و در خصوص صدور مجوز جذب دانشجو گفت‌وگو کرد. 

دانشگاه آزاد اسلامی متولی اصلی آموزش دانشجویان غیر ایرانی است

آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و واحد تبریز گفت: در راستای سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر توسعه فعالیت های بین المللی و افزایش جذب دانشجویان خارجی و با توجه به اهمیت راهبردی اقلیم کردستان عراق و جایگاه ویژه این منطقه به ویژه برای استان های غربی کشور، جلسه ای با وزارت علوم اقلیم کردستان در شهر اربیل برگزار شد.

وی افزود: بر اساس دستور دکتر طهرانچی ریاست عالی دانشگاه، پیشنهاد تاسیس یک واحد دانشگاهی در اربیل (اقلیم کردستان) مطرح شد و با توجه به توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی و وجود زیرساخت های مناسب در دانشگاه و کشور، پیشنهاد همکاری در برگزاری رشته ها و دوره های مهارتی ارایه شد.

رنجبران ضمن تاکید بر سیاست های کلان دانشگاه و برنامه های عملیاتی در حوزه امور بین الملل، ایجاد دانشکده های بین الملل جهت کیفی سازی آموزش و بهینه سازی خدمات به دانشجویان خارجی مورد اشاره قرار گرفت.

وی اذعان کرد: بر اساس اعلام معاون وزیر علوم اقلیم کردستان عراق، حدود 70 درصد از دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور اقلیم کردستان در ایران مشغول به تحصیل هستند و لذا توسعه روابط با ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 یاسین معاون وزیر علوم اقلیم کردستان عراق نیز گفت: با توجه به همسایگی استان های آذربایجان های شرقی و غربی و وجود مشترکات فرهنگی، سوابق همجورای، سهولت ارتباط و مراجعات و همچنین وجود پتانسیل ها و امکانات لازم واحد های تبریز و ارومیه ، تعامل با این دو واحد مناسب بوده و رصد عملکرد آنها بیانگر بهبود عملکرد این دو واحد در تعامل با دانشجویان عراقی بوده است و علاقمند به بازدید از این دو واحد هستم .

وی افزود: هرگونه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با همه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی عراق از طرف وزارت علوم اقلیم مجاز است. 

انتهای پیام/  

کد خبر: 1192181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =