ماجرای ضرب و جرح معلولان در مرکز نیلوفر آبی بوشهر / گلایه‌های کمپین معلولان و توضیحات بهزیستی + فیلم

براساس فیلم‌های منتشر شده از مرکز نگهداری از معلولان نیلوفر آبی در استان بوشهر چندین نفر اقدام به ضرب و جرح معلولان و بدرفتاری با آن‌ها می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، فیلمی در فضای مجازی از ضرب و جرح چند معلول در یک مرکز نگهداری از معلولان منتشر شده که خاطر مردم را آزرده کرده است.

بیشتر بخوانید:

استاندار بوشهر دستور داد تا با عوامل ضرب‌وجرح معلولان برخورد قاطع صورت گیرد

کمپین معلولان که از مجموعه‌های فعال در حوزه حقوق معلولان است، این فیلم را منتشر کرده و نوشته که براساس ۲۰ دقیقه فیلم و گزارشات رسیده به کمپین معلولان، در  مرکز نگهداری و توانبخشی نیلوفران آبی بوشهر، معلولان مورد ضرب‌وجرح، اذیت‌وآزار، بدرفتاری،  سوءتغذیه و وضعیت بد بهداشتی قرار دارند.

این مرکز سابقه تخلفات دیگری هم دارد

به گفته کمپین معلولان پیشتر نیز این مرکز در کمیسیون ماده ۲۶ مرتکب تخلفاتی شده اما همچنان از رئیس آن سلب امتیاز نشده است!

کمپپین معلولان خطاب به بهزیستی نوشته که امیدواریم بهزیستی در خصوص موارد زیر اطلاع‌رسانی کند؛ ۱. آیا از علیرضا حیدریان که چند روز پیش هنگام بستنش به تخت براثر شدت ضربات وارده دستش شکسته و وی ‌را به مرکز درمانی نبرده‌اند و دستش ورم کرده است، خبری دارید؟ حالش چطور است؟ ورم و درد دستش کم شده یا نه؟

آیا در خصوص فوت «پری غلامی»، «ابراهیم شهنه‌پور» در آبان گذشته و «امیرمهدی مرادزاده» که در فروردین سال جاری اتفاق افتاده تحقیق کردید؟ علت مرگ این افراد چه بوده؟!آیا از وضعیت پای «محمودجواد کاشانی» خبری دارید و می‌دانید چه برسرش آمده؟

آیا از غذاهای دون‌شان انسانی مظلوم‌ترین و بی‌کس‌ترین و بی‌دفاع ‌ترین افراد ساکن در این مرکز خبر دارید؟ آیا سری به انبار، آشپزخانه و یخچال‌های مرکز زده‌اید ببینید چه چیزهای گندیده‌ و خوراکی‌های تاریخ‌گذشته و مضری در آنها وجود دارد که به بچه‌ها می‌دهند؟

آیا از وضعیت پوشینه کردن بچه‌ها مطلع هستید؟ پوشک به پا دارند یا پارچه کهنه و مشما پلاستیکی؟ آیا از دلایل حذف فیلم‌های مرکز در چند روز اخیر خبر دارید؟ آیا بازرسان بهزیستی این فیلم‌ها را ندیده‌اند؟ چه برخوردی شده و چرا هنوز صاحب امتیاز خلع ید نشده است؟؟آیا از میزان دریافت‌های کمک‌های مردمی و نحوه هزینه‌کرد آنها مطلع هستید؟

دادگستری بوشهر: فرد ضارب مرداد سال گذشته اخراج شده

مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر در رابطه با فیلم منتشر شده در فضای مجازی در خصوص ضرب و جرح و اذیت و آزار معلولان ذهنی مرکز نیلوفر آبی در بوشهر اظهار کرد: به محض اطلاع از این موضوع به همراه دادستان مرکز استان، معاون دادستان و مدیر کل بهزیستی استان از مرکز نگهداری کودکان معلول نیلوفر آبی بازدید به عمل آمد.

وی افزود: فیلم منتشر شده در فضای مجازی مربوط به مرداد ماه سال گذشته است. فردی که در فیلم منتشر شده اقدام به ضرب و شتم معلولان کرده است همان زمان از مرکز اخراج شده است.

رئیس کل دادگستری بیان کرد: دستور بازداشت فردی که اقدام به ضرب و شتم معلولان کرده است صادر شد، همچنین برای مرکز نگهداری معلولان در سازمان بهزیستی و دستگاه قضایی پرونده کیفری تشکیل شد.

مهرانگیز بیان کرد: در مرکز نیلوفرآبی ۱۰۵ کودک معلول نگهداری می‌شوند و این کودکان از نظر ذهنی و جسمی مشکلات زیادی دارند که نگهداری از آن‌ها مشکلات زیادی دارد. در بازدیدی که از این مرکز به عمل آمد وضعیت بهداشتی و نگهداری کودکان مناسب بود و امکانات مناسبی داشت.

کمپین معلولان: فرد ضارب تا هفته پیش در مرکز بود

این درحالی است که بهروز مروتی مدیر کمپین معلولان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز عنوان کرد: برخی فیلم‌ها برای مرداد سال گذشته است اما فرد ضارب تا یک هفته پیش در مرکز فعالیت داشت و در فیلم‌ها مشخص است که چندین نفر اقدام به بدرفتاری می‌کنند و رئیس مرکز هم شاهد این اتفاقات است. اگر رئیس مرکز راست می‌گوید که فرد ضارب سال گذشته اخراج شده، فیلم هشت روز پیش مرکز را منتشر کند.
از جهتی در فیلم چندین نفر وجود دارند که با معلولان بدرفتاری می‌کنند و رئیس مرکز هم شاهد این ماجراها است.

اطلاعیه بهزیستی

بهزیستی در اطلاعیه‌ای که به تازگی منتشر کرده گفته که از این مرکز سلب امتیاز شده است.

در بیانیه بهزیستی آمده: 🔸اطلاعیه سازمان بهزیستی کشور درباره مرکز نیلوفران آبی بوشهر

▫️سازمان بهزیستی کشور ضمن بررسی دقیق موضوع اقدامات عاجلی را با قید فوریت در دستور کار خود قرار داد که از جمله این اقدامات تشکیل کمیته نظارت بر مراکز ماده ۲۶ به منظور تعطیلی مرکز نیلوفران آبی در بوشهر بود.

▫️بر این اساس سازمان بهزیستی با لغو مجوز مرکز و جانمائی افراد دارای معلولیت در دیگر مراکز استان، صیانت از افراد تحت پوشش را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داد.

▫️سازمان بهزیستی به منظور حمایت از مددجویان تحت پوشش و اعاده حقوق افراد مستقر در این مرکز پیگیری حقوقی خود را نیز از طریق مراجع قضایی دنبال می کند.

▫️سیاست سازمان بهزیستی برخورد شفاف و قاطع با چنین پرونده‌هایی است و در امور مربوط با جامعه هدف سازمان و در راستای صیانت از حقوق همه افراد تحت پوشش سازمان و علی‌الخصوص افراد دارای معلولیت با هیچ کس مماشات نمی کند و این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری و اقدامات قانونی متناسب به عمل خواهد آمد.

به گزارش ایسکانیوز، سلب امتیاز از مرکز اقدام مثبتی است و افکار عمومی در انتظار برخورد جدی با ضاربان و عاملان بدرفتاری با معلولان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1192658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 7
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
      14 0
      واقعا جادارد استاندار ومسئولان شهر از خجالت بمیرند آقای 4رماندار شهر آقای ریس بهزیستی اگر خبر نداشتی که حقوقت حرامه اگر خبر داشتی خیلی بی رگ وبی غیرتی یک کشور در ناراحتی وناراحت هستند آقای قاضی پرونده خواهشا حکم حبس ابد وافراد خاطی باید از کلیه درآمد وحساب بانکی ووووباید محروم شود وشلاق در حضور خانواده معلولان باید زده شود.
      • یداله دوست زاده IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
        7 2
        باید کل مجموعه معلولان نیلوفر آبی محاکمه وبه اشد مجازات برسند چون یا در این امر دخیل بوده اند یا آگاه بوده اندوهیچ اقدامی نکرده اندواقعا اینگونه افراد مایه ننگند
    • Shivavahedi2020 @gmail.com IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      7 0
      اون آقایون عاطفه ندارن اون خانمی که گلوی فرد رو گرفته بود واقعا از زن بودنت شرم کن
    • علی IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      6 0
      نظرات حاوی توهین چرا باید پاک بشه؟! لابد انتظار تقدیر و تشکر از اینا رو دارید! واقعا که.
    • احسان IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      2 3
      برای جامعه ای که روح انسانیت در اون مدتهاست که مرده و بین مردم به اصطلاح دیندار و بی حجاب‌ها جنگ بر سر القای عقاید به همدیگست و فیلم لواط چندتا مسئول در پیتی ترند اول توییت هاشونه دیدن همچین صحنه هایی رگ غیرت هیچ کسی رو به درد نمیاره برای مسئولین متاسفم که انقدر بی رگ شدن که همچین صحنه هایی رو میبینن و باز از قدرتشون تنها در زمانی که منافعشان در وسط باشه استفاده میکنن
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      7 1
      خوب اگر نمی تونید نگه داری کنید چرا میارینشون بدین به پدر ومادراشون خدا لعنتتان کند که زورتون به انسان ضعیف میرسد بیشعور ها اینا چه گناهی دارند خدا لعنتتان کند که لعنتی هم هستید خداون نمیذارهدکارای این طوری پنهان شود
    • محسن IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      6 1
      لطفا مسولین بهزیستی و قوه قضائیه سریعا رسیدگی کرده و حکم مجازات عاملان صادر و اجرا گردد. اگر فرزند یا برادر خودتون بود سکوت می کردید لذا چنانچه توانایی و مهارت و تخصص نگهداری از این عزیزان رو ندارید که مشخصا نداریدتحویل نگیرید.با بیان اینکه این اتفاق مربوط به مرداد سال گذشته است ویا عامل بزه اخراج شده چرا سیاه نمایی می کنید. مجدانه منتظر پاسخگویی منطقی هستیم.