اثرگذاری استاد بر دانشجو به اثرپذیری جامعه از دانشگاه منجر می‌شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: استادان، تعامل بیشتری با دانشجویان و جوانان داشته باشند تا دشمنان نتوانند به راحتی تمایلات و طراحی‌های خود را به قشر جوان جامعه القا کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از ارومیه، محمدرضا ولیلو در نشست صمیمی با مدیران گروه های آموزشی، عنوان کرد: اساتید دانشگاه علاوه بر موضوعات آموزشی و پژوهشی باید به اثرگذاری فرهنگی، اجتماعی، معنوی و تربیتی استاد بر دانشجو نیز توجه کنند.

بیشتر بخوانید:

تاثیرگذاری بر فرهنگ یک جامعه از طریق اقطاب اثرگذار میسر می‌شود

وی با بیان اینکه اثرپذیری دانشجویان از اساتید به اثرپذیری جامعه از دانشگاه منجر می‌شود افزود: استادان، تعامل بیشتری با دانشجویان و جوانان داشته باشند تا دشمنان نتوانند به راحتی تمایلات و طراحی‌های خود را به قشر جوان جامعه القا کنند.

ولیلو با اشاره بر اینکه دشمنان قسم خورده نظام تلاش دارند با شبیخون فرهنگی و جنگ اقتصادی به ایران اسلامی ضربه وارد کنند افزود: مقام معظم رهبری از دهه ۸۰ بارها مسئله شبیخون فرهنگی را مورد تاکید قرار داده‌اند و دانشگاه‌ها از آن جهت که مایه اقتدار کشور هستند، باید نقش بسزایی در مقابله با هجوم فرهنگی دشمن ایفا ‌کنند.

اثرگذاری استاد بر دانشجو به اثرپذیری دانشگاه از جامعه منجر می‌شود

وی در ادامه با انتقاد از مغفول ماندن برخی از رشته های مهارتی و کاربردی و استقبال کم داوطلبان از این رشته ها عنوان کرد: مدیران گروه های آموزشی با استفاده از پتانسیل بخش های مختلف دانشگاه، برنامه های متنوعی در راستای معرفی رشته ها و آینده شغلی آنان برای آشنایی هرچه بهتر داوطلبان به کار گیرند.

ولیلو همچنین با بیان اینکه تا کنون ۲۵۶ نفر برای همکاری در قالب طرح هیات علمی وابسته و هزار و ۶۷۸ نفر نیز در قالب دستیار آموزشی برای دانشگاه آزاد اسلامی استان اعلام آمادگی کرده‌اند تصریح کرد: بررسی صلاحیت علمی و عمومی متقاضیان انجام شده و مراحل به کارگیری آنان در دست اقدام است.

اثرگذاری استاد بر دانشجو به اثرپذیری دانشگاه از جامعه منجر می‌شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در خصوص مسئولیت افزود: امام صادق (ع) فرمود کسی که کاری از کارهای مردم به عهده اش گذاشته شود و او درِ محل کار خود را روی مردم باز کند، پرده ها و موانع را کنار بزند و با دقت به فکر اصلاح امور مردم باشد، بر خداوند است که روز قیامت او را در امان قرار دهد و به بهشت برد.

حجت الاسلام سجاد بیگی با اشاره به ضرورت ارتباط سازنده و موثر دانشجویان با اساتید عنوان کرد: اساتید دانشگاه اخلاق پسندیده و روی گشاده را که از مهمترین ویژگی مدیران در جامعه اسلامی است مورد توجه قرار داده و در برخورد با دانشجویان به کار گیرند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1198855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =