واکنش تشکل‌های دانشجویی به حضور محکوم امنیتی در دانشگاه تهران/ مدرک حسین‌زاده در صورت صدور باطل شود

بسیج دانشجویی و اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در بیانیه‌ای به حضور یک محکوم امنیتی با لباس تروریست‌ها در دانشگاه تهران و دفاع از پایان‌نامه‌اش واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در واکنش به حواشی ایجاد شده درباره حضور یک محکوم امنیتی با لباس تروریست‌ها در دانشگاه تهران و دفاع از پایان‌نامه‌اش حواشی بیانیه‌ای منتشر کردند.

بیشتر بخوانید:

جلسه پایان‌نامه‌ محکوم امنیتی در دانشگاه تهران با رنگ و بوی تجزیه‌طلبی! + فیلم

در بخش اول این این بیانیه آمده است: انتشار فیلمی از یک فرد در جلسه‌ای که از آن با عنوان جلسه دفاع پایان نامه یاد شده که وی در آن جلسه با لباس گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب حاضر شده و در حال یاد کردن از سرکرده‌ها و شعارهای فرقه‌های آدم کش است موجب خدشه دار شدن احساسات و هویت ملی آحاد وطن دوستان و زیر سوال رفتن شان و منزلت نهاد دانشگاه شده است.

در این نامه تصریح شده است: عجیب آنکه بر اساس رأی کمیسیون موارد خاص دانشگاه تهران مورخ ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۲، این فرد به دو علت اتمام سنوات مجاز تحصیل» و عدم ثبت نام در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ از تحصیل محروم شده است؛ بنابراین از آن تاریخ به بعد وی حتی دانشجوی دانشگاه تهران محسوب نمی‌شود! بنابراین این سوال از آموزش دانشکده علوم اجتماعی و آموزش کل دانشگاه تهران مطرح است که چرا فردی که حتی دانشجوی دانشگاه تهران محسوب نمی‌شود و قاعدتا به دلیل تخلفات متعدد انضباطی در سالیان گذشته حتی نباید وارد دانشگاه شود، اقدام به برگزاری جلسه‌ای در نهاد مقدس دانشگاه کرده که از آن به عنوان دفاع پایان نامه یاد می‌شود؟

در این نامه بیان شده است: تاسف بارتر اینکه پس از مشاهده پوشش تروریست‌های پژاک و گرامی داشتن تجزیه طلبان ضدایرانی توسط فرد یاد شده به جای ترک و لغو جلسه توسط اساتید راهنما و داور این جلسه ادامه پیدا کرده است تا این فرد با تئوریزه کردن تجزیه طلبی دست به تخریب هویت ملی بزند. بنابراین از اساتید راهنما و داور یعنی دکتر مهرداد عربستانی دکتر جبار رحمانی و دکتر زهره انواری انتظار می‌رود که در این خصوص به طور کامل شفاف سازی کنند. البته برخی اساتید حاضر در جلسه مانند دکتر عربستانی یا دکتر رحمانی گفته اند که این جلسه در نظر آن‌ها اعتبار نداشته است؛ سوال اینجاست که ایشان چرا و چگونه در جلسه‌ای غیررسمی و بی اعتبار شرکت کرده اند؟

در این بیانیه خاطرنشان شده است: بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، ضمن اعلام برائت از افرادی که شان دانشگاه مادر ایران را با زیر پا گذاشتن قانون کشور و حمایت از تروریست‌های تجزیه طلب و شعارهایشان زیر سوال میبرند حرکت فوق را شدیدا محکوم کرده و از وزارت علوم تحقیقات و فناوری درخواست دارد ضمن ورود به ماجرا با همه خاطیان برخورد مناسب صورت پذیرد.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: بسیج دانشکده علوم اجتماعی همچنین با خط قرمز دانستن تمامیت ارضی و هویت و وحدت ملی ایران صدور هرگونه مدرک دانشگاهی برای افراد تجزیه طلب در جمهوری اسلامی ایران خطایی نابخشودنی دانسته و لازم میداند تا اگر مدرکی برای فرد مذکور صادر شده نسبت به ابطال آن اقدام شود.

دانشگاه موظف به برخورد با جریان تجزیه طلب و ضدملی است

همچنین بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در پیامی نسبت به حواشی ایجاد شده در این دانشگاه واکنش نشان داد.

در بخشی از این پیام بیان شده است: اخیرا نادانشجویی بی‌وطن و بی‌هویت با لباس گروهکی تروریستی و بدون حجاب در پوشش دفاع پایان‌نامه به حمایت از قاتلین و تجزیه طلبان پرداخته است و بدون هیچ ابائی سعی در تئوریزه کردن تروریسم و تجزیه طلبی در یک نهاد علمی داشته است. جولان جریان تجزیه طلب در دانشگاه تهران محدود به جلسه فوق نیست و این جریانات پیشتر نیز با شعار «وای به روزی که مسلح شویم» در دانشگاه مشق خشم و جنایت داشته اند.

در این پیام تصریح شده است: بسیج دانشجویی ضمن محکومیت اقدام این فرد معلوم الحال خواستار پاسخگویی دانشگاه تهران و برخورد شدید با متخلفان امر در حراست معاونت آموزش دانشکده علوم اجتماعی و اساتید حاضردر جلسه بوده و دانشگاه را موظف به برخورد با جریان تجزیه طلب و ضدملی در سطح دانشگاه می‌داند.

دانشگاه تهران، غفلتگاه مسئولان و جولانگاه تجزیه‌طلبان

دفتر تحکیم وحدت در پی پخش فیلمی از آنچه که تحت عنوان جلسه دفاع یکی از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با لباس تروریست‌ها منتشر شده است، نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه تهران منتشر کرد.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: ناظر بر اینکه اخیرا انتشار فیلم جلسه دفاع خانم لیلا حسین زاده در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به آن شیوه وقیح و رادیکال تعجب همگان را برانگیخته است جای تعجب دارد که چگونه یک محکوم امنیتی در ساحت مقدس علم و دانش با پوشش تروریستی گروهک‌های تجزیه طلب حاضر شده و به تقدیس آن‌ها پرداخته است وی با وقاحت، تمام کلامش را با گرامیداشت نام دو خانن تجزیه طلب آغاز میکند و به اسم، آزادی، تجزیه طلبی را تبلیغ می. کند در کجای جهان یک محکوم امنیتی اجازه دارد با چنین مواضعی و بدون دردسر رسماً در دانشگاه حاضر شود؟! جالب‌تر آنکه اساتید راهنما، مشاور و داوران در آن جلسه در مقابل ارائه و رویکرد خانم حسین زاده حاضر بوده و هیچ اقدامی انجام نداده اند.

در این نامه تصریح شده است:گویی مفاهیم دچار زوال معنا شدهاند که فردی همچون ایشان با آن افکار تجزیه طلبانه اقدام به قلم فرسایی در حوزه هویت ملی و قومی کرده و به دفاع از آن می‌پردازد؛ موضوعی که نه تنها هیچ نسبتی با آن ندارد بلکه دقیقا در نقطه مقابل آن ایستاده و تلاش میکند، اما ایشان و سایر یادوهای کمونیستی این گروهک‌ها این نکته را فراموش کرده اند که علی رغم پروپاگاندای رسانه‌ای تفکراتشان هیچگونه جایگاهی در متن مردم و افکار عمومی دانشجویان و جامعه ندارد و بایستی همانند اسلاف تشکیلاتیشان آرزوهایشان را به گور ببرند. اما سوالی که اینجا مطرح میشود این است که چگونه حراست دانشگاه اجازه ورود به دانشگاه را با چنین پوششی به این خانم داده است؟! چگونه اساتید حاضر در جلسه، علی رغم مواضع تجزیه طلبانه اجازه آغاز و ادامه ارائه را به ایشان داده اند؟! مگر دانشگاه قانون و مقررات ندارد که یک محکوم امنیتی در آن محیط حاضر میشود و اقدام به چنین کارهایی میکند؟

در این نامه مطرح شده است: مایه شرم و ننگ است که دانشگاه به جای اندیشیدن به منافع ملی و اقدام در این حوزه، مرکز برخی اساتید و دانشجویان بیسواد و بی وطن شده است. مایه شرم و ننگ است که در سال‌های اخیر محیط دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به محلی جهت پرورش افراد تجزیه طلب بی هویت و بی وطنی همچون خانم حسین زاده تبدیل شده است! بدیهی است که اگر نظام مدیریتی دانشگاه واکنش موثر و متناسب به این دست هرزه زبانی‌ها نشان ندهد، ظلم بزرگی در حق دانشجو و ساحت دانشگاه کرده است؛ لذا در این راستا اتحادیه دفتر تحکیم وحدت مطالبه رسمی و قاطع خود را از شما در چند بند اعلام می‌دارد:

در این نامه تاکید شده است: اولا با توجه به اینکه توضیحات معاونت آموزشی دانشگاه به هیچ عنوان قابل قبول و قانع کننده نبوده است بایستی برخورد جدی قاطع و سریع با دانشجوی مذکور صورت گرفته و پرونده ایشان در کمیته انضباطی دانشگاه مفتوح و فرآیند تحصیلی و صدور مدرک ایشان متوقف شود. ثانیا، از آنجا که برگزاری جلسات دفاع بدون هماهنگی با دانشکده و اساتید راهنما امکان پذیر نمی‌باشد، اهمال رئیس دانشکده و برخی از اساتید نیز مشهود است؛ لذا در وهله دوم عزل رئیس دانشکده علوم اجتماعی و اخراج تمامی اساتید خاطی و حامی دانشجو را از شما خواستاریم و در غیر اینصورت اسامی تمامی اساتید پشتیبان ایشان را افشا خواهیم کرد.

در بخش پایانی این نامه خاطرنشان شده است: طرح چنین بحث‌های تجزیه طلبانه‌ای ذیل چتر آزادی بیان و اندیشه در قالب مواضع رسمی و عملی آن هم در یک محیط آموزشی منجر به تهدید امنیت ملی خواهد شد و هرگونه مماشات با این گونه تهدیدات از جمله طرفداری از تجزیه طلبان به اسم حمایت از آزادی بیان و مخالفت با سرکوب اندیشه نه تنها نابخشودنی است بلکه هیچ عقل سلیمی هم آن را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1198867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =