خزانه دارها باید مشاورهای امین، حرفه ای و دارای صلاحیت باشند

خزانه دار کل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خزانه دارها باید مشاورهای امین، حرفه ای و دارای صلاحیت باشند تا بتوانند در واحدهای دانشگاهی گره گشا بوده و با درایت مسائل را نظارت کنند

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، حسین جوادی در ششمین نشست اتحادیه دانشگاه آزاد اسلامی شرق کشور بیان کرد: در گذشته به خاطر پراکندگی در سامانه مالی، کنترل و نظارت بر این حوزه با چالش هایی همراه بود که با سامانه سپاری در این حوزه می توان انضباط مالی و شفافیت لازم را ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: با تاکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سامانه اموال و املاک پیاده سازی شده و تصمیم بر این است با این اقدام اموال ، املاک و نقدینگی را به صورت سامانه ای نظم دهیمکه ضروری است استان ها و واحدها درچارچوب بخشانمه های صادر شده اقدام کنند. 

مدیرکل خزانه داری دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اشاره به ساماندهی کلاس های آموزشی گفت: یکی دیگر از اقدامات در دست پیگیری این است که املاک را به اموال و اموال به انبار و ساجد متصل کنیم تا تحویل گیرنده اموال کاملا مشخص باشند. با این کار می توان در حوزه آموزشی واحدهای دانشگاهی، کلاس های آموزشی، ساعات خالی آموزشی و... را رصد کرده و در مدیریت کلاس های درسی کمکی کرده باشیم که این اقدام در واحد همدان به شکل پایلوت در حال انجام است. 

جوادی اظهار کرد: برای اموال باید کمیته های تخصصی و ساماندهی اموال تشکیل شود تا بتوانیم در این حوزه ساماندهی، نظم و انضباط کاری بهتری برقرار سازیم.

وی ضمن اشاره به وظایف خزانه داری استان ها تصریح کرد: طبق آیین نامه معاملاتی ، خزانه دار وظیفه اش نظارت حین خرج است که این نظارت در زمینه های گوناگون همچون تخصیص مالی، چک و.... به بهترین شکل انجام شود.

جوادی بیان کرد: خزانه دارها باید مشاورهای امین، حرفه ای، و دارای صلاحیت باشند تا بتوانند در واحدهای دانشگاهی گره گشا بوده و با درایت مسائل را نظارت کنند و با توجه به تصمیماتی که می گیرند چه موافقت و یا مخالفتی صورت گیرد باز هم پای مسئولیت کار خود باشند. 

جوادی تصریح کرد: تلاشمان بر این است ضمن برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی توانمندی همکاران حوزه خزانه داری را افزایش داده تا مشاوران خوبی در واحدهای دانشگاهی باشند و بتوانند در مسائل حوزه نظارت با قوت بیشتری ورود کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1199117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =