داوطلبان، چشم انتظار تایید مصوبه مجلس/ شورای نگهبان تاثیر قطعی معدل را لغو می‌کند؟

جمعی از داوطلبان کنکور خواستار لغو تأثیر قطعی معدل در کنکور و تأیید مصوبه جدید مجلس درباره اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو توسط شورای نگهبان شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در جایی بین زمین و آسمان مانده‌اند و نمی‌دانند برای امتحانات نهایی خودشان را آماده کنند یا کتاب تست‌هایشان را به دست بگیرند؟ نمی‌دانند تاثیر معدل در کنکور به صورت مثبت محاسبه می‌شود یا قطعی؟ قانون‌ها و مصوبات مختلف کنکوری، منجر به سردرگمی داوطلبان کنکور شده است.

بیشتر بخوانید:

بازی آموزش‌وپرورش با سرنوشت دانش‌آموزان/ زیر ساخت‌ها برای اجرای تاثیر قطعی معدل فراهم نبود

ماجرا از کجا شروع شد؟

خرداد ماه ۱۴۰۰ بود که خبر مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی رسانه‌ای شد. پس از آن خبر ابلاغ ماده واحده اصلاحیه آن در تیرماه سال ۱۴۰۱ روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. بر اساس این مصوبه قرار شد، کنکور ۲ بار در سال ( دی ماه و تیر ماه) برگزار شود. حذف دروس عمومی از کنکور و اعمال نمره آن‌ها فقط در سوابق تحصیلی (تاثیر قطعی معدل) از جمله دیگر مفاد این مصوبه بود. این مصوبه به «انتقال تاثیر مثبت معدل به سمت تاثیر قطعی معدل در پذیرش دانشگاه» نیز اشاره داشت که بر اساس آن تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۱، ۴۰ درصد بود؛ اما در کنکور ۱۴۰۲ این تاثیر ۴۰ درصدی از مثبت به قطعی تبدیل می‌شود و در سال ۱۴۰۳، تا ۶۰ درصد افزایش خواهد یافت.

بخش تاثیر قطعی معدل از ابتدا با مخالفت‌های کارشناسان و نمایندگان مجلس مواجه شد، اما دبیر شورای انقلاب فرهنگی لغو مصوبه کنکوری شورا، برخلاف اصل ۵۷ قانون اساسی دانست و اعلام کرد با توجه به وظایف شورا و ابلاغ مصوبه در حوزه کنکور، خانواده ها کاملاً با آرامش بدانند که همان مصوبه دنبال می‌شود به هیچ وجه این مصوبه تغییر پیدا نمی‌کند. 

در چنین شرایطی مجلس نیز طرحی در دستور کار خود قرار داد، طرحی که به گفته رئیس کمیسیون آموزش مجلس تقریبا مشابه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است. علیرضا منادی سپیدان در این‌باره به ایسکانیوز گفته بود تفاوت مصوبه شورا و طرح مجلس در این است که شورا برای تاثیر قطعی معدل، عدد ثابت داده بود؛ اما در طرح مجلس این عدد ثابت نیست و هر سال باید توسط شورای سنجش و پذیرش تعیین شود. تفاوت این موارد جزئی است. اگر طرح مجلس در زمینه کنکور تصویب شود و شورای نگهبان تایید کند، نظر مجلس اجرا خواهد شد. 

پس از برگزاری امتحانات نهایی داوطلبان و برخی کارشناسان با تکیه بر دلایلی مانند تقلب در امتحانات نهایی، تصحیح سلیقه‌ای برگه‌های امتحانی، یکسان نبودن سطح آموزش در سطح کشور خواهان لغو تاثیر قطعی معدل خواهان اجرای طرح مجلس شورای اسلامی در زمینه تاثیر معدل شدند. 

داوطلبان از طرفی نگران بودند زیرا تمامی تصمیمات مرتبط با کنکور باید تا قبل از شروع سال تحصیلی مربوطه (پایان شهریور)، اطلاع رسانی شود، چون ضرب الاجل مصوبه کنکوری شورا در ۳۱ شهریورماه به پایان می‌رسد و هر گونه تغییری باید پیش از این تاریخ به اطلاع داوطلبان برسد. به همین منظور جمعی از آنان به نمایندگی از سایر داوطلبان ۱۵ مردادماه مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. 

اقدام دقیقه نودی مجلس و واکنش شورای عالی انقلاب فرهنگی

سرانجام ۲۸ شهریورماه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور را به تصویب رساندند. این اقدام واکنش‌هایی را از سوی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به همراه داشت. تا جایی که ابراهیم سوزنچی عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به مصوبه کنکوری مجلس شورای اسلامی در صفحه خود در فضای مجازی اعلام کرد: این مصوبه مجلس حتی در صورت تایید شورای نگهبان به معنی این است که تصمیم دست شورای سنجش و پذیرش است و این شورا می تواند طبق روال برخی سالها تاثیر معدل را قطعی کند و چون طبق ماده ۴ ملزم به رعایت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است، نمی تواند تغییری ایجاد کند.

از طرفی حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در صفحه توئیتر خودنوشت: مصوبه مجلس درباره کنکور که جناب ذوالنوری مدیریتش کرد، نه تنها مخالف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، با مصوبه خودشان مبنی بر تصمیم‌گیری درباره کنکور توسط شورای سنجش و پذیرش و تبعیت از تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی، مخالفت دارد، چگونه نمایندگان متوجه این تناقض نشدند؟!

داوطلبان چه می‌گویند؟

در چنین شرایطی داوطلبان کنکور چشم انتظار اقدام شورای نگهبان برای طرح مجلس هستند. یکی از این داوطلبان به ایسکانیوز می‌گوید: «با توجه به تقلب گسترده در امتحانات نهایی مدارس و تصحیح سلیقه‌ای اوراق امتحانات نهایی و عدم همترازی نمرات یکسان سال های مختلف و... تاثیر قطعی معدل در کنکور در شرایط فعلی اجحاف بزرگی بوده و نیاز است با تعویق سه ساله اجرای مصوبه شورا زیرساخت های لازم فراهم شود.»

وی می‌افزاید: «مصوبه تغییرات کنکور شورای انقلاب فرهنگی صراحتاً خلاف ماده پنج قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب ۱۳۹۲ است. طبق ماده پنج قانون سنجش و پذیرش دانشجو دروس فرهنگ‌ساز و عقیدتی عمومی (عربی و ادبیات و معارف و زبان انگلیسی) باید در آزمون کنکور سراسری مورد سنجش قرار گیرد ولی طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی این دروس در آزمون کنکور حذف شده است.»

یکی دیگر از این داوطلبان از اعلام دیرهنگام تاثیر معدل در کنکور گلایه دارد و در این باره به ایسکانیوز می‌گوید: « اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی یا هر نهاد دیگری قصد اجرای تاثیر قطعی معدل در کنکور را داشت، موظف بودند از سال‌ها قبل این موضع را به داوطلبان اعلام کنند تا داوطلبان برای مطالعه دروس خود در امتحانات نهایی در سال‌های پیش رو برنامه ریزی کنند.»

وی می‌افزاید : «سازمان سنجش در خرداد 1401 اطلاعیه‌ای را منتشر کرد که تاثیر معدل در کنکور نوبت دی و تیرماه (6ماه آینده)  به صورت تاثیر قطعی محاسبه می‌شود. داوطلبان در چنین مدت زمانی چطور می‌توانند برنامه‌ریزی کنند؟ ما از شورای نگهبان می‌خواهیم طرح مجلس در زمینه تاثیر معدل را تصویب کند.»

درخواست کنکوری‌ها از شورای نگهبان

داوطلبان کنکور ناامید از همه‌جا با تشکیل کمپین و ارسال نامه به شورای نگهبان موافقت خود را با مصوبه 28 شهریور 1402 مجلس اعلام کرده‌اند.

در متن نامه آمده است:

احتراما ما جمع کثیری از اولیا و دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ موافق مصوبه جدید  ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو بوده و اعلام می‌کنیم با توجه به تقلب گسترده در امتحانات نهایی مدارس (کافیست عبارت فیلم اثبات تقلب گسترده در امتحانات نهایی مدارس را در سایت گوگل سرچ کنید تا فیلم های اثبات تقلب ها را مشاهده کنید) و تصحیح سلیقه ای اوراق امتحانات نهایی و عدم همترازی نمرات یکسان سال‌های مختلف و... تأثیر قطعی معدل در کنکور در شرایط فعلی ظلمی بزرگ بوده و همچنین مصوبه تغییرات کنکور شورای انقلاب فرهنگی صرحتا خلاف ماده پنج قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب ۱۳۹۲ است. طبق ماده پنج قانون سنجش و پذیرش دانشجو دروس فرهنگساز و عقیدتی عمومی (عربی و ادبیات و معارف و زبان انگلیسی) باید در آزمون کنکور سراسری مورد سنجش قرار گیرد ولی طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی این دروس در آزمون کنکور حذف شده است..

امام خمینی (ره) فرمودند: مجلس در رأس امور است.

همچنین جناب دکتر دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور و سخنگوی سابق شورای نگهبان در تاریخ 8 دی ماه 1400 به وزیر علوم اعلام کرد طبق فرمایش مقام معظم رهبری هر زمان مجلس به موضوعی ورود کند شورای عالی انقلاب فرهنگی صلاحیت ورود ندارد. لذا اجرای مصوبه مجلس و قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب ۱۳۹۲ برای کنکور ۱۴۰۲ و بعد آن باید ملاک اقدام باشد. 

ما جمع کثیری از اولیا و دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری خواستار لغو تأثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۳ و تأیید مصوبه جدید مجلس درباره اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو توسط شورای  نگهبان هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، چشم انتظار داوطلبان کنکور به اقدام شورای نگهبان است، باید منتظر ماند و دید تاثیر قطعی معدل در کنکور، لغو و مصوبه جدید مجلس درباره اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو توسط شورای نگهبان تایید می‌شود یا خیر؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1199239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 133
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اکبر مولایی IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      90 36
      تشکر_از_مجلس_انقلابی تشکر از مجلس شورای اسلامی برای مصوبه لغو تأثیر قطعی معدل و بازگشت دروس عمومی رئیس و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با سلام ما جوانان و داوطلبان کنکور به همراه خانواده‌هایمان از مجلس انقلابی و مردمی تشکر می‌کنیم. حرکت مقتدرانه و دلسوزانه مجلس شورای اسلامی در برآورده کردن خواسته‌ی صدها هزار جوان مظلوم که یکصدا لغو تأثیر قطعی معدل و بازگشت دروس فرهنگ‌ساز را فریاد می‌زدند، نقطه‌ی عطفی در تاریخ بهارستان و نشانه‌ی این بود که در ایران اسلامی مطالبه‌گری و مردم‌سالاری دینی برقرار است و خواسته‌های مردم اولویت اول نمایندگان آن‌ها بوده است.
      • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
        14 44
        لطفا الکی حرف نزنید مشخصه شما دانش آموز نیستید
      • حسن NL ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
        1 0
        درود بر اکبر مولایی که حرف حق رو گفتی
      • محمد IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
        6 3
        بعضیا که میگن چطوری ۱۰ تا کتاب رو تو ۹ ماه بخوانیم، مگه دهم و یازدهم عمومی جزو دروس اصلی نبوده که نخواندی؟!قرار نیست تنبلی و راحت طلبی یه عده باعث پایمال شدن حق بقیه بشه.بشینید درس بخوانید به جای الکی بهانه آوردن.
      • حسین IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
        4 12
        معلوم میشه یا مافیایی یا نماینده مجلس که دستتون تو دست همه
      • محمد IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
        3 0
        و کسانی که میگن حالا چطوری عمومی بخوانیم !!مگه عمومی ها دهم و یازدهم جزو دروس اصلی نبوده پس چرا نخواندید؟!تاوان راحت طلبی های یه عده رو بیچاره کنکوری های ۱۴۰۲ پس دادن .به امید تایید سریع تر مصوبه مجلس در شورای نگهبان
    • نرجس IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      62 38
      لطفا این مصوبه رو لغو کنیددددد
      • حسن NL ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
        3 0
        نرجس خانم فکر کنم شما از اون دسته ادمایی هستی که دوست نداری توی یک رقابت عادلانه شرکت کنی و دوست داری که همیشه کفه ی ترازو به سمت خودت باشه سکم فکر بقیه هم باش و وجود یک رقابت عادلانه رو داشته باشه عمومی برگرده واسه همس نه فقط شما
      • مریم IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
        5 0
        منظور مصوبه ناعادلانه و غیرقانونی شورای انقلاب فرهنگی هست.
    • امیر IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      ما داوطلبان کنکور و خانوادهامون لغو تاثیر قطعی معدل رو میخواهیم چون توی ایران زیرساخت برای اجراش وجود نداره و ناعدالتی پیش میاد.
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      97 24
      به لطف خدا تصویب شد و امیدواریم شورای نگهبان هم تایید کنه تا لااقل تو این سه سال دیگه کسی ناعدالتی‌هایی مثل نحوه تراز دهی به پشت کنکوری ها ، تصحیح سلیقه ای و ... پیش نیاد ممنون از مجلس
    • حافظ DE ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      97 22
      ما فقط خواستار لغو تاثیر قطعی معدل هستیم برگشت عمومی ها برای ما مشکل ساز نیست فقط لغو تاثیر قطعی معدل 🙌
      • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
        18 39
        کی گفته مشکل ساز نیست چطور ۱۰ تا کتاب دیگه رو هم تو این نه ماه بخونیم
      • Masoume IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
        1 9
        یعنی چی؟ مایی که میریم دوازدهم چجوری درسایی که اصلا تست نزدیم رو توی این ۹ ماه جمع کنیم تازه امتحانات مدرسه هم هست.
    • ریحانه IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      76 15
      شورای نگهبان از شما خواستاریم مصوبه کنکوری مجلس را جایگزین مصوبه پر از ایراد شورای انقلاب فرهنگی کنید؛ لطفاً تکلیف ما کنکوری ها را مشخص کنید زودتر
    • ملیکا IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      61 15
      با تشکر از شما خبرگزاری محترم منتظر اقدام انقلابی شورای نگهبان و ابلاغ مصوبه هستیم
    • عبدالرضا IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      65 15
      از شورای نگهبان خواهش میکنیم مصوبه مجلس راجبه تاثیر معدل مثبت را تایید کند ممنون از مجلس انقلابی
    • حدیث IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      53 10
      لطفا هرچه زودتر به استراس هامون پایان بدین
    • مرتضی FR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      78 9
      با تشکر از تمام نمایندگان مردمی و دلسوز که حق دانش آموزانی رو که دستشان به جایی بند نیست رو از مافیای واقعی کنکور گرفتند امیدواریم هر چه زودتر اعضای محترم شورای نگهبان تایید کنند تا هم دست مافیا از کنکور قطع شود و هم تشویش موجود در جامعه دانش آموزی و داوطلبان کنکوری بر طرف شود.
    • آرمین IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      55 10
      سلام و تشکر از پوشش خبری شما . خواسته 85 درصد داوطلبان طبق نظرسنجی شبکه یک و شبکه پنجم سیما تاثیر مثبت معدل هست و ما از شورای نگهبان درخواست داریم با تایید مصوبه مجلس عدالت رو به عرصه کنکور برگردونه‌ . بازهم تشکر میکنیم از مجلس که خواسته داوطلبان رو به نتیجه رسوندن
    • هانی IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      49 6
      سلام بسیار سپاسگزاریم که مجلس طرحی هوشمندانه و منطقی در این خصوص ارائه داده سه سال زمان برای ایجاد زیرساخت ها در اموزش و پرورش زمان مناسبی ست و در این زمان منطقی ست که کنکور مانند روال سال های قبل از 1402 برگزار شود امیدواریم شورای نگهبان هم به زودی این مصوبه ی عادلانه را تایید کند
    • رویا مرادی IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      45 11
      از شورای محترم نگهبان درخواست داریم که زودتر این مصوبه جدید مجلس ( تاثیر مثبت معدل و بازگشت عمومی ها به کنکور ) تایید کنه. شما نماینده های عزیزم و همه کسانی که در جهت لغو تاثیر قطعی معدل قدم برداشتن بزرگترین و بهترین کاری بود که برای کشور برای دانش آموزان انجام دادن . واقعا ممنونم که امید و انگیزه برای یک زندگی بهتر را به ما دادین سپاس فراوان 🌹🌹
    • محدثه جععفری FR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      38 12
      ان شالله شورای نگهبان مهر تائید را میزنند و این مصوبه ناعادلانه به تعویق میوفته امسال خیلی ها قربانی این مصوبه پر ایراد و‌ناعادلانه شدند خداروشکر که نمایندگان متوجه این بی عدالتی اموزشی شدند و از کنکوری ها حمایت کردند و عدالت اموزشی را برقرار
    • علی IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      47 11
      تاثیر قطعی قطعا ب ضرر خیلیاست و واقعا واسه ی پشت کنکوری نقطه منفی حساب میشه و چون هر سال پشت کنکوری زیاد میشه باید به تاثیر مثبت تغییر پیدا کنه خودمم پشت کنکوریم و حقمون نباید ضایع بشه
    • امید IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      35 18
      خواهش میکنم شورای نگهبان بر مصوبه محرومان مهر تائید بکوبد و جوانه از امید را در دلهایمان کاشته شود خواهش میکنم.. ـ#لغو_تاثیر_قطعی_معدل #بازگشت_دروس_فرهنگ_ساز_و_عقیدتی_عمومی #من_مافیا_و_اختاپوس_نیستم_من_فرزند منقطه_محرومم_فرزند_ایرانم
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      34 10
      ممنون از ایسکا نیوز که پیام مارو گذاشت و ممنون از مجلس که به صداهای ما رو شنید و تاثیر قطعی معدل لغو کرد و به لطف خدا شورای نگهبان هم تایید کنه کنکور با عمومی صد ها بار بهار از تاثیر قطعی معدله لااقل تا وقتی که زیرساخت هاش فراهم نیست
    • شیرین IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      32 7
      ان شاءالله لغو شه ما چشم انتظاریممم
    • آرمیتا IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      31 10
      واقعا مجلس محترم اقتدار خودشو نشون داد البته باید زود تر از اینا تاثیر قطعی لغو میشد اما ماهی رو هر وقت از بگیری تازه اس ممنونیم از مجلس گرامی
    • محمد IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      34 11
      #لغو_تاثیر_قطعی_معدل
    • دانا IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      28 12
      ب امید لغو تاثیر قطعی شورای نگهبان ب دامون برس حق بر باطل همیشه پیروز بوده
    • m IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      26 9
      ما خواستار لغو تاثیر قطعی معدل و بازگشت کتاب های عمومی به کنکور هستیم لطفا بیشتر از این به ما استرس وارد نکنید و مصوبه تاثیر مثبت معدل را تایید کنید
    • ثنا IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      18 14
      واقعا ما کنکوری ها چشم انتظار تایید شورای نگهبان هستیم امیدوارم شورای نگهبانم همانند مجلس انقلابی عمل کنند و این مصوبه ناعادلانه رو بغو کنند
    • پرستو IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      28 8
      مجلس واقعا بزرگ ترین کار رو در حق دانش آموزان و عدالت آموزشی کشور انجام داد ما دانش آموزان یه ساله که مخالف تاثیر قطعی معدل هستیم #لغو_تاثیر_قطعی_معدل
    • علی IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      22 8
      #لغو_تاثیر_قطعی_معدل
    • رضا میری IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      18 9
      تشکر و قدردانی میکنیم از مجلس محترم انشالله که شورای نگهبانم طرح رو تایید میکنن #لغ_تاثیر_قطعی_معدل
    • الهام اکبری DE ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      18 13
      احسنت به نمایندگان محترم مجلس که صدای جوانان کنکوری ما رو شنیدند . از شورای محترم نگهبان درخواست میکنیم به داد جوانان کنکوری ما رسیده و هر چه زودتر با تایید مصوبات مجلس ؛استرس رو از آنها دور کنند و نظر آنها را نسبت به مسوولین نظام امیدوار و دلگرم کنند .
    • سید حسین احمدی IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      17 15
      ان شاء الله که دغدغه های ما و مجلس انقلابی که کل ایران آن را شنیده و فهمیده اند از نظر شورای نگهبان لحاظ بشه و نزارن مصوبه ی شورا که پر از ایراد علمی و نا عدالتی هستش اجرا بشه آموزش و پرورش زیر ساخت ندارد نمونه ان نتایج اعتراض به تراز معدل که چقدر رتبه هارو جا به جا کرده خواسته همه ی دانش اموزان و داوطلبین کنکور تاثیر مثبت معدل است والسلام نامه تمام
    • زهرا US ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      33 17
      ما کنکوری ها خواهان لغو تاثیر قطعی معدل و بازگشت عمومی ها هستیم لطفا هر چه زودتر مهر تایید را بزنید
    • mohamad IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      23 8
      تقلبات گسترده در امتحانات نهایی و عدم امکان همترازی معدلهای یکسان سال‌های مختلف و تصحیح سلیقه ای اوراق امتحانات نهایی
    • سپیده UA ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      23 14
      ممنون از نماینده های مجلس که حرفِ کنکوریها و خانواده هاشون رو فریاد زدند👏👏👏. به امیدِ تاییدِ هر چه سریعترِ شورای نگهبان
    • مصطفی اسلامی IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      22 10
      از نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم بخاطر قطع کردن دست مافیای معدل که به حذف پشت کنکوری ها در مصاحبه با خبرگزاری ها افتخار میکردند و نجات زندگی میلیون ها داوطلب بی گناه و خانواده هایشان تشکر میکنیم و امیدواریم شورای نگهبان این طرح عادلانه مجلس را تایید کند.
    • مبینا خانم IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      29 11
      لطفا زودتر تاییدش کنید با خیال راحت بشینیم پای درسمون . تاثیر قطعی معدل بدترین مصوبه ای بود که دراین یکسال اجرا شو
    • امیر US ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      39 11
      والا دیگه نمیدونم باید چی کار کنیم که بفهمن ما کنکوریا حامی طرح تصویبی مجلس هستیم …یک سال داریم فریاد میزنیم که مصوبه شورا خلاف عدالت و باعث شده خیلیا از داشتن اینده حتی محروم بشن و حالا که هم که مجلس به این مصیبت پایان داد بازم به خاطر مافیای معدل که نونش قرار برای سه سال اجر شه باید کلی استرس بکشیم …خدا لعنت کنه هر کسی رو که به خاطر منافع خودش دنبال نابودی اینده میلیون ها کنکوریه #لغو_تاثیر_قطعی_معدل
    • رها GB ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      20 16
      ما خواستار لغو این مصوبه و در انتظار تایید شورای نگهبان هستیم و می‌خواهیم ک‌این مصوبه را تایید کند
    • شیدا محجل CA ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      21 12
      ما خواستار لغو تاثیر قطعی معدل هستیم ما خواستار بازگشت دروس عمومی هستیم، حق بر باطل پیروز است🌹💕
    • ملیکا IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      30 11
      خیلی خوشحال هستیم که مجلس تاثیر قطعی معدل رو لغو کرد
    • شقایق IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      21 13
      انشالله که شورای نگهبان تایید میکنند که عدالت به این مسئله برگردد
    • ملیکا US ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      18 6
      ما کنکوری ها خواهان لغو تاثیر قطعی معدل هستیم ،شورای نگهبان لطفا عدالت را تایید کنید خواهان بازگشت عمومی ها هستیم
    • ناز IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      17 8
      لطفا هرچه سریع تر این طرح به تائید شورای محترم نگهبان برسد کنکور با تاثیر مثبت معدل و برگشت عمومی عاااادلانه است باتشکر از نمایندگان مجلس برای اجرای عدالت 🇮🇷🇮🇷❤❤
    • A.9999 IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      18 10
      تصویب قانون جدید باعث شد عدالت آموزشی دوباره به جامعه برگرده و انشاا....شورای محترم نگهبان هم تایید میکنه و با آسودگی بیشتری به درس مون ادامه میدیم
    • حمیدرضا IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      20 13
      خدارو شکر که کم کم داریم به لغو این مصوبه ناعادلانه نزدیک میشیم ممنون از مجلس انقلابی و نماینده‌های محترم امیدوارم شورای نگهبان هم بتونه وظیفه شو به خوبی انجام بده و این مصوبه رو لغو کنه که ایشالله از ۱۴۰۳ با تاثیر مثبت کنکور برگزار بشه.
    • Z IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      21 16
      مصوبه شورای انقلاب افتضاح ترین مصوبه کنکوری هست و کسانی ک امسال کنکور دادن خیلی خوب اینو میدونن
    • مرضیه میرهاشمی IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      26 6
      سلام ما خواستار لغو مصوبه ناعادلانه تاثیر قطعی معدل هستیم
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      22 14
      ما مخالف تاثیر قطعی معدل و مصوبه شورا هستیم. لطفا شورای نگهبان مصوبه ی مجلس (تاثیر مثبت معدل) رو تایید کنه و ما دانش اموزان رو از نگرانی و سرگردانی خارج کنه. مصوبه ی مجلس حرف حدود ۸۷ درصد جامعه ی کنکوری و دانش آموزان است )طبق نظرسنجی های رسمی). ممنونم.
    • احمدی IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      24 16
      من داوطلب‌کنکورم‌و‌منتظرم‌شورای‌نگهبان‌تاثیر‌قطعی معدل‌رولغو‌کنه.‌دانش‌اموزی که‌از‌ زمان دیر اعلام‌این‌مسئله‌گلایه‌دارد حتی‌نمیداند امسال‌در دی‌ماه‌کنکور‌برگزار‌نمیشود‌و۹ ماه‌وچند روز تا‌کنکور۴۰۳وقت هست‌پس‌بهانه‌اونا‌بیجاست‌از ایرادات‌بیشمار‌مصوبه‌شورا‌نمیتوان‌چشم‌پوشی‌کرد.کنکور۴۰۲ نهایت ظلم و آشفتگی ممکن در کنکور رخ داد نمیخوایم دوباره تکرار بشه .منتظریم زودتر شورای نگهبان در راستای عدالت تاثیر معدل رو مثبت کنه.
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      34 17
      خواستار تاثیر مثبت وبازگشت عمومی هستیم
    • سحر IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      18 3
      سلام : لطفا زودتر مشخص کنید رای دیوان برای شرط سن ۲۰تا۴۰سال برای سال۱۴۰۳ اجرا میشه یا نه. معدل در کنکور تاثیر داره یا نه کتابهای عمومی بخونی یا نه. زودتر مشخص کنید ما بین زمین آسمونیم بلا تکلیفیم نمیدونم چکار کنیم چقدر اذیت بشیم . به مسئولان بگویید.
    • مهری IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      25 6
      خیلی تشکر می کنیم که مجلس تاثیر قطعی معدل رو لغو کرد . سپاس
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      17 16
      لطفاً قانون مجلس را شورای محترم نگهبان رد کند این درست نیست که تاثیر قطع ی معدل برداشته بشه
    • امیر تنها IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      22 18
      سلام الان ۶ ماه موقع به کنکور باید این تصمیم زو بگیرید؟ ما مخالف تصمیم مجلس هستیم چرا دانش آموزان کنکوری را درک نمی کنید خودتان را در جای آن ها قرار بدهید
      • مهدی IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
        21 11
        ۹۰‌ درصد کنکوری ها مخالف تاثیر قطعی معدل هستند ، شما از کدام موافقای مصوبه شورا حرف میزنید؟؟
      • Nika IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
        5 7
        ۹۰ درصد موافق مصوبه مجلس اون ۹۰ درصد پشت کنکوریان کنکور ۱۴۰۳ ماله یک دوازدهمیه که ناراضی هستیم با رو کار آمدن ۱۲ کتاب تو تایم کم و پول و وقت بیخود
    • سارا IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      16 15
      سلام لطفا مصوبه مجلس را تایید نکنید ...ما دانش اموزای دوازدهم امسال وقت نداریم عمومی های سه سال رو بخونیم ... اینایی که میگن عمومی برگرده پشت کنکورن ...
    • رقیه رحمانی IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      26 8
      لطفا هرچه سریعتر شورای نگهبان مصوبه لغو قطعی معدل رو امضا کنه تا کنکوری ها رو از این کابوس نجات پیدا کنند وبدونند تکلیفشون چیه ...باسپاس
    • 0652760198 IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      21 10
      ان شاالله که مصوبه لغو بشه
    • علی IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      7 14
      شما ها اگر دانش آموز کنکوری داشتیدباین وقت کم برنمی گشتید عقب شما همگی احتمالا درتوهم به سر می برید وگرنه احتمال مافیایی پشت این برنامه وجود دارد
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      26 11
      امیدوارم هرچه زودتر مصوبه مجلس به عنوان قانون اجرا بشه و ظلمی که در کنکور ۴۰۲ به دانش آموزان تحمیل شد دیگه تکرار نشه
    • تارا IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      17 13
      لطفا لغو کنید این تاثیر معدل واقعا ب نفع همه امسال خیلی میتونستن بهترین رشته ها قبول شن اما بخاطر معدل ترازشون پایین اومد سپاس از اعضای محترم مجلس ک بفکر هستند
    • ناشناس RO ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      14 28
      هیچ داوطلبی مصوبه مجلس رو قبول نداره. این دبیران دروس عمومی هستند که جو رو به نفع خودشون دارن تغییر میدن. وگرنه کدوم داوطلبی تمایل داره تا ۱۲ کتاب عمومی دیگر رو در این مدت زمان محدود بخونه؟؟؟؟
      • Nika IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
        7 7
        والا
      • یکتا IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
        3 0
        تتاثیر قطعی معدل باعث میشه که بچه های مناطق محروم از رتبه خوب محروم بشن چون سطح اموزشی خیلی پایینه وکسی نمیتونه تو همه درسا نمره خوب بگیره درسته تعداد دروس زیاده اما سنگین نیستن به طوری که هر کسی میتونه به درصد 70 برسه فکر میکنید با خوندن کتاب مدرسه میشه تو امتحان نهایی 20 گرفت بعدش نمیشه 50 درصد تاثیر قطعی معدل رو فقط روی یک پایه گذاشت که واقعا ناعادلانست تو یه کتاب دینی بخونی 100 درصدش از 3 کتاب میاد نه فقط یه 20 نمره از یک کتاب که اگر نخونیش از قله بیفتی العان هر امتحان نهایی در حد کنکور سوال اومده ازش یه نگاه به امتحان نهایی دینی 1402 بندازی سوالاتش کاملا شبیه دینی کنکور 1401 هست من با لغو تاثیر قطعی معدل موافقم حداقل تا فراهم شدن کامل زیرساختش مثل تقسیم شدن اون 60 درصد توی 3 پایه و جلوگیری از تقلب.
      • چچچچچچچ IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
        0 2
        افرین
      • فاطمه IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
        0 5
        به نظر من که پیام‌هایی که از نمایندگان مجلس حمایت کرده رو یک نفر نوشته و اون شخص یا مافیاست یا نماینده مجلس یا متقلب سال آینده می خواد باشه
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      22 7
      #####نه به تاثیر قطعی توروووخدا شمارو به خدا قسم این معدل حذف کنینن من خودم امسال به خاطر عمومی ضربه خوردم تروووخدا شمارو به پیر پیغمبر به فک ماهااا باشین عمومی بیاد
    • رضا IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      11 12
      سلام درود بر نمایندگان ولایی وانقلابی مجلس شورای اسلامی به ویژه روحانی مجاهد وعدالتخواه حاج آقا ذوالنوری عزیز که قهرمان این روزهای جوانان مومن وپاک میهن عزیزمان ایران می باشند امیدوارم با نظروعنایت خداوند متعال لغو مصوبه ناعادلانه وتبعیض امیز شورای انقلاب فرهنگی در شورای محترم نگهبان تایید وبرگ زرین دیگری از عدالتخواهی مسئولین ولایی وانقلابی را در ذهن ملت شریف ایران به خصوص جوانان ثبت گرددوجوانان را بیشتر از گذشته دلگرم به نظام مقدس جمهوری اسلامی نمایند به امیدبازگشت عدالت به نظام سنجش وآموزش کشور( ان شاءالله)
    • علی IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      5 2
      تصمیم عادلانه ای هست برای ما ک منطقه محروم هستیم حالا بعضی ها میگن که پول کتاب تست نداریم انگار ما داریم توی گوگل بزنی تست هر جایی و هر مبحثی رو که بخای برات میاره
    • مریم IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      6 12
      شما نمیتونید در لحظه اخر برای دانش اموزان تصمیم بگیرید این کار انسانی نیست .چون دوسال هست که اینها دروس عمومی رو نخوندن این عده همون نمایندگانی هستند که خودرو شاسی بلند گرفتند والان که چیزی به پایان دوره نمایندگیشون نمونده میخوان یه پولی هم از مافیای کنکور یگیرند و بزنن به چاک کی به فکر دانش اموز بینوا هست که اصلا عمومی نخونده و ۹ ماه دیگه با حجم سنگین دروس دوازدهم روبه رو هست از سورای نگهبان تقاضا دارم برای یک بار هم که شده به فگر دانش اموزانی باشه که باید الان با این حجم از درسها باید بره کتابهای کمک درسی با قیمتاهی نجومی هم بخره . ایا از قیمت کتابهای کنکوری خبر دارید ؟#نه به حذف تاثیر قطعی معدل
    • فریا US ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      15 11
      با سلام و احترام من به عنوان یک دانش اموز از تاثیر مثبت معدل راضی و خوشحالم و دروس عمومی توی کنکور رتبه ساز است . و خواهان تایید مصوبه تاثیر مثبت معدل توسط شورای نگهبان هستم
    • ایرانی IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      19 13
      باید حداقل برای سال دیگه عملی بشه نه امسال
    • سینا IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      10 7
      با تشکر از مجلس . لطفا هر چه زودتر طرح مجلس رو تصویب و تاییدش کنین تا هر چه زودتر عمومی هارو هم به برنامه امون اضافه کنیم
    • Fana IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      17 10
      با تشکر از مجلس ما فقط خواستار لغو تاثیر قطعی معدل و برگشت عمومی ها هستیم.عمومی هابرای ما مشکل ساز نیست فقط لغو تاثیر قطعی معدل
      • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
        7 7
        چرا الکی میگی ما همه دانش آموزا خواستار حذف عمومی ها هستیم
    • ناشناس IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      19 12
      مجلس محترم لطفا یکم فکر میکردین تو این فرصت کم چطور چهارتا منبع دیگه که میشه دوازده تا کتاب به کنکور اضافه کردین ؟
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      7 3
      بازهم مافیای کنکور!!بازهم آموزشگاههای کنکوربرنده اند. نمایندگان مجلس شریک مافیای کنکور چرابه آموزش وپرورش زمان آماده سازی کامل زیرساخت‌ها رانمیدهید؟!
    • کنکوری IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      6 0
      نمی‌دونم از کجا شروع کنم ولی ترو خدا یه فرصتی دوباره بدین حداقل واسه اونایی که سال دوازدهمشون بخاطرع مشکلاتی که سر راهشان قرار گرفت نتونستن نتیجه دلخواه رو بگیرین اگرم تأثیر معدل قطعی میکنید حداقل افزایش ترمیم نهایتن تا دوبار بدین....
    • Kuj IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      5 2
      همه اینایی ک میخان لغو بشه ی عده پشت کنکوری تشریف دارن
      • محمدحسین IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
        4 0
        پشت کنکوری های امسال اکثراً کنکوری ۴۰۲ بودن، میدونی چرا ؟ بخاطر مصوبه شورا
    • احمد IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      4 0
      این بحث زیاد جدی نیست زیرا افراد معمولی در مرحله کنکور قرار دارند وکالت را باید با نمره خام اصلاح کنند
    • Ppp IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      4 9
      شورای نگهبان التماسسس میکنم تایید نکنیدددد ما از بیشتر دانش آموزا در کانال ها نظرسنجی کردیم موافق طرح مجلس نیستند لطفا اگه به فکر دانش آموزانتون هستید این مصوبه رو تایید نکنید و مدارس رو از دانش آموز خالی نکنید چون دیگه معدل و مدرسه براشون مهم نمیشه
    • Nika IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      15 12
      دقت کنید اینایی ک خواستار برگشت عمومی هستن یه عده پشت کنکوری هستن که از قبل باهاشون عمومی کار شده در مدارس نه ما ۳ سال صرفا تشریحی کار کردیم. لطف کنید این مصوبه رو به ۴۰۴ موکول کنید ما برنامه ریختیم بر اساس مصوبه پارسال چطور میتونید زیر قولتون بزنید ؟!!
    • فاطمه واحدی IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      22 17
      از شورای نگهبان استدعا دارم تاثیر قطعی معدل را لغو نموده مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی را تایید نمایند .ممنون
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      11 16
      شورای نگهبان محترم مطمئن باشید همه این کسانی میگن عمومی ها برگرده و تاثیر مثبت بشه جز مافیای کنکور هستن یا معلم های عمومی ان که به فکر جیب خودشونن لطفا خواهش میکنم این مصوبه ناعادلانه رو تایید نکنید آه بچه های ۱۴۰۲ رو پشت سر خودتون نندازید
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      6 5
      #مرگ بر مافیای کنکور
    • پشت کنکوری IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      19 5
      #لغو_مصوبه_شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی #لغو_تاثیر_قطعی_معدل
    • ساناز NL ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      26 8
      طبق نظر سنجی تلوزیون ۸۵ درصد داوطلبین خوتستار لغو تاثیر قطعی معدل هستند. امیدوارم مصوبه مجلس رو زودتر در شورای نگهبان تایید کنند
    • بیتا NL ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      10 3
      ما دانش آموزان مخالف تاثیر قطعی معدل هستیم. بدلیل تصحیح سلیقه ای سوالات. تقلب گسترده در امتحانات نهایی. فرصت ۱ بار ترمیم معدل و حذف پشت کنکوری ها. یک دوازدهمی با مصوبه شورا انقلاب فرهنگی باید دی ماه امتحانات ترم اول، ۳ ماه بعد کنکور، یک ماه بعد ۱۲ تا امتحان نهایی تاثیر قطعی و یک هفته بعد دوباره کنکور بدهد!!!! ۴ مرحله امتحان! این کجای عدالت است و کجاش بنفع بچه های کنکوریه؟ عمومی ها رو به حاشیه نه تنها نبرده بلکه بدتر تاثیر دارن اتفاقا. ما عمومی رو به شکل تستی میخوایم نه امتحان نهایی پر تقلب. چرا اقای زارعی معاون آموزش پرورش باید بگن هدف پنهان حذف پشت کنکوری هاست؟ ماهم میخوایم خودمون رو بسنجیم شاید کسی نتونسته قبلا موفق بشه مشکلاتی داشته.... بسیاری از متخصصین رشته های مختلف ما پشت کنکوری بودن یا از رشته های دیگه کنکور دادن. اقای رتبه ۱ سال ۸۸ رستگار رحمانی با معدل ۱۱ نفر اول شدن و الان جراحی مغز و اعصاب انجام میدن! اگه بنا بر مصوبه امسال بود امثال ایشون الان بیکار بودن! ممنون از مجلس. امیدواریم شورای نگهبان نیز دغدغه ما کنکوری ها را درک کنند.
    • حسین CA ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      5 13
      به نظر بنده این کار بایست از کنکور 1404 اجرایی گردد،.
    • امیر IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      2 4
      شورای محترم نگهبان لطفا طرح کنکوری مجلس اجحاف به دانش آموزان درسخون وکمک به دانش آموازن حافظه محورومتقلب ومافیای کنکوراست که سالانه میلیاردها تومان ازطرح شورای عالی انقلاب فرهنگی متضرر میشوند رد نمایید
    • دهقان DE ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      8 1
      مصوبه شورای انقلاب ناعادلانه ترین و ناکارامدترین تصمیم گیری در مورد اموزش بود چرا نمی‌پذیرند که اشتباه کردند و هرچی بیشتر این این مسیر رو ادامه بدن بدتر میشه توروخدا این مصوبه رو لغو کنید و ارامش رو به بچه ها برگردونید که تمامااا استرس هستند
    • همت FR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      10 2
      امیدوارم با تصویب طرح مجلس عدالت برپا شود
    • Arina Mohammdi IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      7 1
      با این کار دارید هر روز استرس کنکور و دو برابر میکنید اگر قرار از این بود که عمومی ها بیاییند‌ پس چرا از خرداد اعلام نکردند آلان‌ ما اگر ضعف داشته‌ باشیم‌ تو کتابای‌ عمومی دقیقا باید‌ که ی رفع کنیم
    • ملیکا US ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      12 1
      لغو تاثیر قطعی معدل ...... چرا اینقدر اذیت میکنید چرا متوجه نمیشید؟ تاثیر قطعی ۵۰ درصد؟؟؟؟؟ عاقلانس؟ عملا با تاثیر قطعی دانش آموز پشت کنکوری حذف و نمیزارید دانش آموز پشت کنکور بمونه و وادار رفتم به رشته های مضخرف مافیا؟؟؟؟؟ ۸۵ درصد مافیااا؟؟؟؟ کسایی که مخالف مصوبه مجلس هستن بچه پولدارن مال غیرانتفاعی هستن ، یه چیزی تو جیبشون میره تراز دهی رو ندید؟ تا کی خودتونو میخواین به کوری بزنید؟؟؟؟؟ # لغو_تاثیر_قطعی_معدل
    • تینا FR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      6 4
      با سلام ما جامعه کنکوری از مجلس انقلابی و نمایندگان ان نهایت تشکر رو داریم خواهش مندیم شورای نگهبان هرچه سریعتر ان را تایید کند لطفا به استرس شبانه روزی ما پایان دهید و تاثیر قطعی معدل را حذف کنید
    • تینا FR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      8 2
      لطفا چرا متوجه نیستید یه عقل سالم متوجه این میشه که این تاثیر معدل واقعا ناعدالتیه جیب موسسان و مدیر مدارس غیردولتی با این مصوبه پر میشه مدیرای مدارس غیردولتی میان از تاثیر معدل استقبال میکنن برا پول خودشونه چرا درک نمیکنید چون بچع های بیشتری برا تحصیل میرن اونجا شهریه هارو بالا میبرن جیب موسسه های شب امتحان پر پول میشه تروخدا به فکر ما مناطق محرومم باشید بسه
    • تینا FR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      8 2
      یه سال زندگی مارو به باد دادید یک سال تمام فریاد زدیم این مصوبه خلاف قانونه مارو ندیدین وقتی نتایج کنکور اومد خودتونم متوجه این ظلم شدین چرا لفتش میدین لغوش کنید دیگه مردیم از استرس تا کی باید اینجوری باشه ؟؟؟
    • معصومه IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      7 2
      از شورای نگهبان خواستار لغو تاثیر قطعی معدل هستم و به مصوبه شورای مجلس رأی موافق بدهند ممنون میشم ما تو مناطق محروم هستیم و استادان درست حسابی هیچ وقت نداشتیم با دروس عمومی میشه چن درصد زد قبول شد و احساس خوشبختی کرد ممنون میشم معدل رو مثبت کنین
    • محمدرضا IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      3 4
      لطفا ۳ سال را معدل کنید
    • حسین IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      8 6
      ما مخالف طرح مجلس هستید شورای نگهبان لطفا زودتر این مصوبه رو لغوش کنید و تاییدش نکنید. سطح علمی واقعا اینجوری میاد پایین کسی که دکتر یا مهندس میخواد بشه عربی چه بدردش میخوره لطفا یکم فکر کنید. یکی هست میاد عمومیاشو بالای ۵۰ میزنه ولی دریغ از یه تخصصی که بالای ۱۰ درصد یا ۲۰ درصد بزنه بعدم رتبه خوب میاره میره دانشگاه مهندسی این حقه؟ بعد تو دانشگاه هیچی بلد نیست سطح علمی یه مهندس به ریاضی و فیزیکه نه عربی و دینی...
    • سارا IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      14 3
      خواستار بازگشت عمومی ها و تاثیر مثبت معدلیم
    • زهرا قربانیان IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      1 0
      باسلام امیدوارم پیامم خونده بشه ی سوال دارم اگه میگن صلاحیت برگزاری ازمونای نهایی ب صورت ایمن نیست پس چطور الان داریم درباره برگشتن صحبت میکنیم؟ همه میدونیم که خیلی تقلب شد و تراز پشت کنکوریا خیلی بد بودش پس خواهشمندم مصوبه رو تایید بزنین حداقل اینجا عدالت باشه عمومی‌ها رو میشه دیرتر هم شروع کرد و کسانی که میگن وقت نیس قطعا برای تخصصی هم نمیخونن
    • امیتیس IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      1 0
      امیدوارم هر چه زودتر تایید کنن تاثیر مثبت و بازگشت دروس عمومی رو .من بابت این مساله واقعا خوشحالم چون بحث تراز نمرات واقعا برام مقدور نبود و یه ظلم‌مسلم برای همه بود .
    • حسن NL ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      3 0
      واقعا باید عمومی برگرده تا عدالت اجرا شود
    • حدیث IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      1 0
      خواهش میکنم که یکم ما رو درک کنید انگار ما موش آزمایشگاهی هستیم هر کاری دلتون میخواد میکنید خب وقتی یه تصمیم میگیرید بهشم فکر کنید الان من دوازدهم هستم همه تابستون دل خوش بودم که اگه نمرات بالا بگیرم حداقل نصف راه کنکور و رفتم و میتونم دو بار کنکور بدم اخه چرا اینکارو با ما میکنید😭 ما میتونیم 12 تا کتاب دیگم بخونیم تو وضع 😭 اونایی که موافق برگشت دروس عمومی قطعا پشت کنکوری هستن و مایی که این همه سال زحمت کشیدیم درس خوندیم هیچ اهمیتی براشون نداریم لااقل اگه میخواین اینکارو کنید دروس عمومی برنگرده دو بار بتونیم کنکور بدیم و فقط تاثیر معدل برداشته بشه .. خواهش میکنم یکم به ما هم فکر کنید درکمون کنید...... 😭
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      1 0
      اصلا شما به مایی که امسال کنکور داریم فکر کردین که دوسال کتاب عمومی نخوندیم الان ما چه جوری تو 9ماه عمومی هارو میخونیم تورو خدا این طرح رو لغو کنین حداقل برا امسال لغوش کنید شما که میخواستید عمومی ها برگردن باید یکسال قبل اطلاع میدادین
    • مریم IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      2 0
      لطفا تاثیر معدل رو لغو کنید🙏🏻
    • مهیا IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      1 3
      واقعااا من نمیفهمم توی مدرسه 400 نفره همه نمیخوان عمومی ها برگرده بعد اینجا یه عده با کلمه های قلمبه سلمبه حرف میزنن معلوم نیست از کجا اومدن، همه دانش اموزانی که امسال کنکور دارن خودشونو با معدل 50 دصد وقف دادن، معلوم نیست این مخالفا کیا هستن یه مشت پشت کنکوری و معلمای عمومی اگه شما میتونین عمومی هارو بخونین بخونین امتحان نهایی خوب بدین همش بهانتون هست برای 1402 هم فکر میکردین اسونه سوال ها یه شب امتحانی خوندین و رفتین امتحان دادین حالا فکر میکنین سخته، یکم بیشتر درس میخوندین، ما دانش اموزان دازدهم خواستار اینیم که مصوبه مجلس لغو بشه
    • کوثر IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      2 2
      نمایندگان چرا این دوسال خبرازتغییرکنکور هست هیچ حرکتی نکردن الان که قطار شروع به حرکت کرده چرااونا سنگ اندازی میکنن جلوحرکت رامیگرن ودواطلبان رادچارسردرگمی میکنن وباروح روان میلیون ها نفربازی میکنن امید واریم که شورای نگهبان مصوبه را رد کند تاخیال همه راحت شود
    • Kosar DE ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      3 0
      سلام لطفا مصوبه رو لغو کنید خواستار برگشت عمومی ها هستیم
    • امین IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      1 2
      یه لحظه توجه کنین بنیان گذار انقلاب اسلامی،امام خمینی در حالت کلی چی گفتن در 27 مرداد 1358 ،نمایندگان خبرگان قانون اساسی که وظیفه تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی را بر عهده داشتند، نزد امام خمینی(ره) در قم رفتند. در این دیدار، بنیانگذار نظام، صریحاً به آنها گفتند که در نظام جدید، همه چیز باید برخاسته از آرای اکثریت باشد و حتی اگر اکثر مردم چیزی خواستند که به زیان خودشان است، باید همان اجرا شود. امام همجنین به خبرگان گفتند که ولی مردم نیستند بلکه صرفاً وکیل شان هستند و صرفا در محدوده وکالت حق فعالیت دارند حالا اکثریت نماینده‌ها و پشت کنکوری‌ها میگن تاثیر قطعی مدل نمیخوایم حتی بر فرض محال که اشتباه باشه باز هم باید اجرا بشه از امام خمینی که عالم‌تر نیستید شوری نگهبان باید مصوبه مجلس رو تایید کنه
    • سعید IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      2 8
      این واقعا غلط که تأثیر قطعی معدل رو حذف کنین. پس چرا کتاب درسی رو گذاشتید اگه قرار نیست امتحان از کتاب درسی بگیرید خدا لعنتتون کنه که فقط به پول فکر می کنید نمایندگان مجلس برا ملت کار میکنید یا برا پولدارها . شورای نگهبان به فکر ما دانش آموزان باش نه به عده که میخوان کتاب تست گرون قیمت بفروشن
    • معلم IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      2 7
      من معلمم تازه داشت وضعیت مدارس سر و سامانی می گرفت که نماینده ها به اضافه مافیا تصمیم رو عوض کردند تانشالله تصویب نشه شورای نگهبان عاقل باش
      • ناشناس IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
        0 0
        واقعا من به معلم بودن شما شک دارم اگر این مصوبه باعث سر و سامان دادن مدارس میشه واقعا باید در آموزش و پرورش رو گل گرفت که کارکنان آن تا چوب بالای سرشون نباشه درست کار نمی کنند.
    • LT ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      2 3
      تاثیر قطعی معدل خیلی مهمه چون درامتحانات نهایی معلوم میشه واقعا کی درس خونده و تصیح ورقه ها هم توسط دبیران دیگه انجام میشه تا تقلبی صورت نگیره اصلا تو کنکور سوالات از کتاب ها نیست بچه ها سه سال کتاب درسی میخونن سوالات کنکورمعلوم نیست از کجا ها میاد
    • محمد IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      2 4
      سلام و عرض ادب از اعضا محترم شورای نگهبان تقاضا دارم مصوبه مجلس رو تایید نفرمایید خواهش می کنم ۱۲ تا کتاب رو خوندن و تست زدن الکی نیست خواهش می کنم
    • فاطمه IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      2 4
      سلام اعضا محترم خواهش می کنم تقاضا دارم این مصوبه مجلس در مورد عمومی ها تایید نشود بخدا اینقدر استرس به ما وارد نکنید مگر رئیس جمهور این رو تایید نکردن دیگه چرا می خواهید باطل کنید تمنا می کنم کتاب‌ها به این گرونی
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      2 5
      تمام کسانی که موافق مصوبه مجلس هستند دانش آموزان تنبلی هستند که معدل پایین دارند و همه میدونن بیشترین تقلب و خرید و فروش سوالات در کنکوراتفاق میافته بجای اینکه دنبال حذف تاثیر معدل باشید برید بشینید درس بخونید معدلتونو بالا ببرید حذف تاثیر معدل همدستی با مافیای کنکور با مجلس است
    • اسد IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
      1 1
      به نظر من همه جوری کنکور برگزار ده چه خوبه امسال کنکور با تاثیر مثبت معدل بدون دروس عمومی برگزار بشه
    • کنکوری IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      1 2
      اگه شورای نگهبان تایید کنه بزرگترین ظلم رو در حق ما منطقه محرومی ها کرده شما مناطق دیگه کلاس ثبت نام میکنید کتاب های میلیونی میخرید و عمومی هاتون رو توی دو ماه میبندید ما مناطق محرومی چیکار کنیم؟ اگه راست میگید به فکر ما مناطق محرومی هستید امسال جلو تقلب ها رو بگیرید و فرصت ترمیم معدل رو بیشتر کنید تا به پشت کنکوری ها هم ظلم نشه
    • امیری IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      0 0
      1- صرف نظر از این که کدام روش عدالت محور است یعنی حذف دروس عمومی و تاثیر معدل یا حذف تاثیر معدل اکنون زمان مناسبی برای تغییر روش کنکور نیست 2- ایا می دانید دانش اموزانی که اکنون به پایه دوازدهم رسیده اند دهم ویازدهم به انها گفته شده از دروس عمومی سوال نمی اید وایا می دانید تفاوت تدریس ومطالعه دروس کنکوری با غیر کنکوری از زمین تا اسمان است 3- در مدارس وقتی از درسی سوال برای کنکور نمی اید ان درس در برخی مدارس به صورت ظاهری در برنامه وجود دارد اما در اصل یک درس تخصصی کنکوری بجای ان درس می دهند یا نهایتا اخرسال یک نمره 10 قبولی به همه می دهند اگر این را قبول ندارید با سیستم مدرسه اشنایی ندارید 4- وقتی درسی برای کنکور سوال می اید دانش اموز ودبیر از همان ابتدای دهم با روش های تدریس خاص استفاده از کلاس های تقویتی و کتب مکمل و شرکت در ازمون های ازمایشی خود را اماده می کنند حالا چطور می خواهند دهم ویازدهم را به کنکور بر گردانند این ظلم می باشد ومسلما اگر نمایندگان با سیستم اموزشی کشور اشنا بودند می دانستند که اکنون زمان تغییر روش بر گزاری کنکور نیست
    • یک مادر IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      2 0
      من به عنوان مادر از شورای نگهبان خواهش میکنم با طرح مجلس موافقت کنن همیشه دعاگویتان هستم واقعا لطف بزرگی در حق بچه های ما می کنید اگه عمومی ها برگردند وکنکور مثل سال های قبل برگزار بشه 👌
    • بی نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      0 0
      سلام من دانش آموز هستم و خواستار لغو تاثیر معدل ؛ برای دانش آموزان منطقه ۳ دروس عمومی مثل برگ برنده می‌مونه بخاطر تاثیر قطعی معدل امسال مدرسه ما هیچ قبولی ای نداشت چون هیچ عمومی ای در کار نبود
    • محمد IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      1 0
      شورای نگهبان رد کرد ،ریشه مافیا مشخص شد
    • V IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      0 0
      درست ترین کار بازنگشتن دروس عمومی و تاثیر مثبت معدله دوستانی که میگن دروس عمومی برگرده لطفا کمی واضح و تخصصی فکر کنین درس عقیدتی و فرهنگ ساز کجا بود؟ چندین و چندساله دارن خونده میشن تدریس میشن کو تاثیرش؟ واقع بین باشین باشین لطفا. دروس عمومی فقط زمانبر‌ـن.