تجدید میثاق دانشگاهیان سمنان با آرمان‌های شهدا

به مناسبت هفته دفاع مقدس، با حضور مسئولین و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان گلزار شهدای گمنام این دانشگاه غبار روبی وگلاب شویی شد.

 به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با حضور در گلزار شهدای دانشگاه ضمن غبارروبی و گلاب شویی مزار سه شهید گمنام آرمیده در خاک این دانشگاه با آرمان‌های انقلاب، امام (ره) و شهدا تجدید بیعت کردند.

در این مراسم که پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر برگزار شد، حجت الاسلام رضا کهساری، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان، به بیان خاطرات دوران دفاع مقدس و برخی از ویژگی‌های شهدا پرداخت.

کهساری اظهار کرد: شهداء منتخب و برگزیده در محضر الهی بودند و با صراحت می‌گویم که هیچ تیری بدون ماموریت بر سینه هیچ رزمنده‌ای ننشسته است و دلیل این نیز اشتیاق غیر قابل وصف رزمندگان به شهادت بود.

وی با اشاره به خوشحالی و شور و شعف یاران سید الشهداء، امام حسین علیه السلام در شب عاشورا گفت: در شب‌های عملیات شادابی و خوشحالی ویژه‌ای بین رزمندگان دیده می‌شد و به جای گریه، استرس ترس از مرگ و وابستگی و دلدادگی به دنیا، با نشاط مثال زدنی با یکدیگرشوخی و با گشاده روئی رفتار می کردند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان خون شهدا را ضامن و بیمه کننده نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: پایداری و استقامت نظام در برابر هجمه زیاد دشمنی‌ها و تحریم‌های بی سابقه در ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و شکست خوردن دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنان مؤید این موضوع است.

این استاد دانشگاه ضمن توصیه به مطالعه وصیت نامه شهدا گفت: شهدا در وصیت‌نامه‌های خود در یک موضوع مشترک هستند و آن پایبندی به ولایت و اطاعت از ولی فقیه است و امروز ما هم با شهدا پیمان می‌بندیم که پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا به مملکتمان آسیبی نرسد.

کهساری با تبریک عیدآغاز امامت و ولایت امام زمان، مهدی موعود (عج) تصریح کرد: امروز روز تجدید بیعت با آن امام همام نیز محسوب می شود و پیمان می بندیم که بر اصول و مبانی اعتقادی پایبند باشیم و از شهدا می خواهیم در این مسیر ما را راهنمائی و یاری کنند.

این مراسم به همت حوزه معاونت فرهنگی دانشجوئی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، ستاد شاهد و ایثارگر و بسیج دانشجوئی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1199513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =