شورای نگهبان مصوبه کنکوری مجلس را رد کرد / ادامه تاثیر قطعی معدل در آزمون‌های بعدی

سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: طرح مجلس در خصوص تغییر شیوه برگزاری کنکور سراسری در جلسه امروز این شورا بررسی و مغایر با قانون اساسی شناخته شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: طرح اصلاح تبصره (5) ماده (5) قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در خصوص شیوه برگزاری کنکور سراسری در جلسه امروز شورای نگهبان بررسی و مغایر با قانون اساسی شناخته شد.

بیشتر بخوانید:

 معلق ماندن تاثیر قطعی معدل کنکور اشتباه است / شوک غیرقابل جبران مسئولان به داوطلبان

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ( سه‌شنبه، 28 شهریور) در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۳۹۲/۰۶/۱۰ با اصلاحات و الحاقات بعدی، ماده دو طرح را تصویب کردند و بر این اساس کنکور سال‌های ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به روال سال‌های قبل از کنکور ۱۴۰۲ برگزار و تا کنکور سال ۱۴۰۶، معدل در آزمون سراسری تأثیر نداشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1199692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      1 5
      با سلام لغو مصوبه توسط شورای محترم نگهبان که با مشورت ارگان ها و نهادهای ذیربط انجام گرفت عادلانه و به سود دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار است که توانایی مالی شرکت در آزمون های مؤسساتی مثل قلم چی،گزینه2و...را ندارند و همچنین استرس کنکور و مافیای کنکور از دوش خانواده ها برداشته خواهد شد.در ضمن سرمایه داران مثل بقیه ی کارهایشان اقدام به خرید سؤالات کنکور نخواهند کرد.
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      1 1
      رد مصوبه مجلس توسط شورای نگهبان کاملا درست بود رد این مصوبه هم به سود درس خوانها هم مناطق محروم است بساط موسسات کنکور هم جمع میشه درضمن سوالات کنکور هم که هر سال میفروختن