نیل به اهداف عالی، نیازمند وحدت و همگرایی بین واحدهای دانشگاهی است

رئیس دانشگاه آزاد یزد گفت: نیازمند وحدت و درک صحیح معنای آن بین واحدهای دانشگاهی، دانشگاه‌های استان و نهادهای کشور هستیم تا با هم‌افزایی، همگرایی و شبکه‌سازی، به نتایج ارزشمند و مطلوب مورد انتظار برسیم.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در نشست مقدماتی طرح ملی اعتلا برای اساتید و کارمندان منطقه ۴ دانشگاه، اظهار کرد: برای موفقیت هرچه بیشتر جوانانی سرآمد و کارآمد و همچنین ارائه شناختی بهتر به  دانشجویان که قشر پیشتاز در عرصه پیشرفت کشور هستند، در مرحله اول باید خود ما به عنوان یک دانشگاهی و یک  معلم، شناخت کامل و جامعی نسبت به موضوعات مطرح داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

ایجاد ۵ چرخش تحول‌آفرین در سند آمایش دانشگاه آزاد اسلامی

وی به تغییرات مهم در سطح جهانی اشاره کرد وادامه داد: تمام تلاش طرح اعتلا در سطح مقدماتی، منطقه‌ای و در نهایت ملی، افزایش شناخت اساتید از تغییرات جدی در سطح دنیا است که این انتقال اطلاعات و شناخت به همکاران در طرح اعتلا، توسط اساتید مطرح و به روز این حوزه انجام می‌شود.

دهقانی اشکذری حماسه سازی اساتید، معلمان، دانشجویان، دانش آموزان و جوانان در سال ۵۹ را یادآور شد و گفت: امروز برای پیروزی در جنگ ترکیبی باید همان اصول اراده، توکل، ایمان ، باور، اخلاص  و پایبندی به حق الناس که در سال‌های دفاع مقدس منجر به ماندگاری و حماسه سازی جوانان این مملکت شد، الگو قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد افزود: علاوه بر پیروی از این اصول، خواست و اراده خداوند نیز برآن است تا تلاش و زحمات چهل ساله این مردم به فتوحات نزدیک تر شود، فتوحاتی که آثار آن ملموس و محرز است.

وی به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و خاطر نشان کرد: مسئولین این قسمت باید از مدیران زمان دفاع مقدس الگو بگیرند و از حداقل‌ها فرصت ساخته و به معیشت مردم توجه بیشتری نمایند.

دهقانی اشکذری دغدغه انقلاب را را بحث عدالت دانست و تشریح کرد: در زمان جنگ همه مردم با تمام وجود در صحنه حضور داشتند زیرا مدیران از بالاترین مقام کشوری همچون رجایی و باهنر تا مردم عادی، همه در یک سطح زندگی و حوزه فرصت سازی قرار داشته و کمک می کردند.

رئیس دانشگاه آزاد یزد با اشاره به نارضایتی‌های موجود در حوزه عدالت، گفت: کلید واژه این نظام، وحدت و افزایش آن در بین مردم بوده که امید است این فاصله‌های معیشتی و مدیریتی موجود در راستای رسیدن به وحدت و عدالت، کاهش یافته و حذف شود.

وی همچنین تقارن شروع سال تحصیلی با آغاز امامت حضرت ولی عصر، ایام مبارک ماه ربیع الاول و هفته وحدت را خوش یمن دانست و تصریح کرد: هفته وحدت در وهله اول شاید تشیع و تسنن را در ذهن بیاورد اما نیازمند وحدت و درک صحیح معنای آن بین واحدهای دانشگاهی، دانشگاه‌های استان و نهادهای کشور هستیم تا با هم‌افزایی، همگرایی و شبکه‌سازی، به نتایج ارزشمند و مطلوب مورد انتظار برسیم.

دهقانی اشکذری پایان به سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: امید است طرح اعتلا همانند دیگر طرح‌های سند تحول و تعالی دانشگاه بتواند نقشه راه ما باشد و ما را به قله‌های پیشرفت و موفقیت در نظام دانشگاهی برساند.

خبرنگار: مهدیه سادات حسینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1200196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =