تقویت هویت دخترانه و مهارت‌آموزی بانوان دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری می‌شود

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده گفت: یکی از مهمترین نیازها و اقتضائات دانشجویان دختر ما تقویت هویت دخترانه و مهارت آموزی و ایجاد آمادگی برای زندگی آینده است.

عاصمه قاسمی؛ مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: باید دختری که از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شود تنها یک مهندس دانش آموخته نباشد؛ بلکه هویت او تقویت شود و بداند در جامعه نقش‌هایی بر عهده دارد و برای ایفای این نقش‌ها آماده شود. در ایجاد شبکه بانوان حضور دانشجویان دختر در سال جدید تحصیلی یکی از موارد مورد تاکید ماست. 

بیشتر بخوانید:

شبکه «بانوان نقش‌آفرین» در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به‌کار کرد

وی ادامه داد: حوزه زنان و خانواده دو حوزه مهم و قابل توجه در دانشگاه است؛ اگر قرار است دانشگاهی بر جامعه  اثرگذار باشد باید به همه حوزه‌ها توجه کافی کند، باید با توجه ویژه به همه حوزه ها در عرصه‌های مختلف آسیب شناسی نیز داشته باشیم. 

قاسمی تصریح کرد: برای تکمیل و انجام این تحول و ایجاد فضای تربیتی، بیانیه تعلیم و تربیت صادر شد و در کنار همه اهداف آموزشی حوزه فرهنگی در ارکانی مانند خانواده در قرار گرفت.در اولویت بخشی به رکن خانواده توجه به جایگاه بانوان در ایجاد فضای فرهنگی بسیار مهم و غیر قابل انکار است. 

حوزه زنان و خانواده تشریفاتی نیست

وی با تأکید بر اینکه حوزه امور زنان و خانواده تشریفاتی نیست،خاطرنشان کرد: استادان و اعضای هیئت علمی خانم و همکاران نیاز به تسهیلگری و تحکیم و تقویت خانواده و ارتقای جایگاه دارند.ما می‌خواهیم ظرفیت بانوان دانشگاهی که وارد جامعه شده توانمند و تقویت شده تا بتوانند مهارت و آمادگی ایفای نقش خود را بیابند. باید مسئولین امور زنان و خانواده قوت و قدرت داشته باشند تا بتوانیم در استان‌ها از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

قاسمی افزود: شورای راهبری امور زنان و خانواده بسیار مهم است و می‌تواند محفلی برای گفت‌وگوی تخصصی در این حوزه باشد که با مصوبات خود فضای دانشگاه را با توجه به رویکرد کلان ذکر شده تغییر دهد.

انتهای پیام/    

کد خبر: 1203475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =