کدام خوراکی‌ها حاوی مواد شیمیایی و مضر هستند

حتما شما هم بعضی از فیله‌های ماهی سالمون را دیده‌اید که رنگ نارنجی بسیار غلیظی دارند یا بعضی از غلات صبحانه دارچینی را که رنگ قهوه‌ای آنها بسیار غلیظ به نظر می‌رسد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اگر شما هم نمی‌دانید که کدام مواد غذایی حاوی ترکیبات شیمیایی و رنگ‌های غذایی هستند، حتما با خواندن ادامه این مطلب تعجب خواهید کرد!

بیشتر بخوانید:

خوراکی‌های مفید برای تقویت استخوان‌ها کدامند؟

۱. کمپوت‌های میوه

میوه‌ها خودشان جزو مواد غذایی خاصی هستند که ذاتا از تنوع رنگی وسیعی برخوردارند. بنابراین، شاید شنیدن این نکته کمی عجیب به نظر برسد که بسیاری از تولیدکنندگان کمپوت‌های میوه از رنگ‌های مصنوعی برای غلیظ‌تر کردن رنگ محصولاتشان استفاده می‌کنند. متاسفانه بعضی افراد تصور می‌کنند که کمپوت‌های میوه در گروه خوراکی‌های سالم قرار می‌گیرند و حتی این محصولات را برای بیماران تهیه می‌کنند، درحالی که چنین کاری به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید از سلامتتان محافظت کنید، بهتر است که همیشه خود میوه‌های تازه را تهیه و مصرف کنید.

۲. سس سالاد

بعضی افراد عادت دارند که همیشه مقداری از سس‌های آماده را به سالادشان اضافه کنند، درحالی که نمی‌دانند با چنین کاری مستقیما کیفیت سالاد را کاهش می‌دهند. امروزه بسیاری از برندهای تولیدکننده سس سالاد از رنگ قرمز خوراکی شماره ۴۰ و رنگ آبی خوراکی شماره ۱ برای ساختن رنگ‌های غلیظ مورد نظرشان در سس‌های سالاد استفاده می‌کنند. محققان می‌گویند که همچنان درحال بررسی این رنگ‌های خوراکی هستند و تا مشخص شدن نتایج نهایی بهتر است که از مصرف محصولات حاوی این رنگ‌ها دوری کنید.

۳. خیارشور

انواع خیار ذاتا سبزرنگ هستند و بنابراین عجیب است که امروزه بسیاری از برندها ترجیح می‌دهند که رنگ‌های خوراکی زرد را در فرایند تهیه خیارشور به این محصول اضافه کنند. بسیاری از خیارشورها حاوی سدیم بنزوات نیز هستند که می‌تواند به میتوکندری آسیب برساند یعنی همان ناحیه مهم از DNA که در بخش کلیدی سلول‌ها قرار می‌گیرد.

۴. ذرت بوداده صنعتی

ذرت بوداده صنعتی که در کارخانه آماده می‌شود، می‌تواند حاوی ترکیبات مضری مثل ترکیبات شیمیایی یا رنگ‌های خوراکی مضر باشد. درواقع، امروزه از رنگ‌های خوراکی کاراملی و ماده صنعتی TBHQ و همچنین PFOA در تهیه بعضی از ذرت‌های بوداده صنعتی استفاده می‌شود که ترکیبات ایمنی برای استفاده خوراکی نیستند. پس اگر به ذرت بوداده علاقه دارید، بهتر است که خودتان این خوراکی ساده را در خانه تهیه و مصرف کنید.

۵. بارهای پروتئینی

بعضی افراد عادت دارند که در روزهای پرمشغله یا در ساعات فعالیت‌های ورزشی از بارهای پروتئینی استفاده کنند، درحالی که تصور می‌کنند این خوراکی‌ها کاملا سالم هستند. اما واقعیت این است که بعضی از این محصولات حاوی رنگ‌های خوراکی کاراملی و اکسید زینک هستند؛ یعنی همان ترکیب شیمیایی که در بعضی از محصولات ضدآفتاب به‌کار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1205452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =