۱۲۱ هزار لیتر روغن موتور تقلبی در تهران توقیف شد

مدیرکل استاندارد استان تهران با تاکید بر اجباری بودن استاندارد روغن موتور و همچنین فیلتر هوا و روغن خودرو از توقیف ۱۲۱ هزار لیتر روغن موتور تقلبی در تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد حسین طاهری با اشاره به گشت مشترک بازرسان استاندارد و پلیس آگاهی تهران، از شهروندان خواست که از خرید لوازم یدکی غیر استاندارد خودرو خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:

توماج صالحی با قید وثیقه آزاد شد + عکس

گفتنی است بر اساس آمار منتشر شده از سوی اداره کل استاندارد استان تهران، از ابتدای سال تاکنون ۱۲۱ هزار لیتر روغن موتور تقلبی و غیر استاندارد شناسایی و توقیف شده است.

همچنین بازرسان استاندارد و نمایندگان انجمن صادرکنندگان و تولیدکنندگان فیلتر، از ۱۲۵ مرکز تعویض روغنی بازرسی و بیش از ۳۰۰۰ فیلتر هوای غیر استاندارد خودرو را توقیف کردند.

در مجموع در هفت ماهه امسال از حدود ۱۲۰۰ مرکز عرضه لوارم یدکی خودرو و از سطح استان بازرسی انجام شده است. همچنین در این مدت ۱۳۰۰ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی این بخش انجام شده است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح مقابله با قاچاق در سطح عرضه را از فروردین سال قبل در حوزه لوازم یدکی خودرو آغاز کرد. لوازم یدکی خودرو، لوازم‌ خانگی، آرایشی و بهداشتی، پوشاک و دخانیات، پنج اولویت نخست اجرای طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با مبارزه با قاچاق کالاست.

طبق گفته‌های مسئولان ستاد مقابله با قاچاق و ارز و وزارت صمت در سال قبل، برآورد شده که حدود ۳۰ تا ۶۰ درصد کل بازار لوازم یدکی خودرو سهم فعالیت‌های قاچاق و کالاهای تقلبی است.

همچنین بر اساس گزارش وزارت صمت در مورد سهم تخلف در قطعات مختلف خودرویی، بیشترین تخلف با سهمی معادل ۷۲ درصد، مربوط به سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو است، سهم لاستیک و موتور یا قوای محرکه و گیربکس هر کدام به تفکیک پنج درصد تعیین شده و یک درصد هم مربوط به باتری خودرو برآورد شده و مابقی یعنی سهم ۱۶ درصدی در اختیار سایر قطعات مرتبط به خودرو است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1207210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =