جزئیات جدید از حادثه کوهدشت / مرگ تلخ ۵ کارگر در ایستگاه پمپاژ نفت

فرماندار کوهدشت از فوت ۵ نفر از کارکنان یک شرکت پیمانکاری در ایستگاه پمپاژ نفت برداسپی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، محمد مرادی کفراج با اشاره به احتمال فوت پنج نفر از کارکنان یک شرکت پیمانکاری در ایستگاه پمپاژ نفت برد اسپی، اظهار داشت: این افراد برای لایروبی به داخل منبع این شرکت رفته بودند.

بیشتر بخوانید:

تیم پشتیبان سایت‌های قمار و شرط‌بندی در شیراز منهدم شد

وی افزود: تیم‌های آتش‌نشانی، اورژانس و هلال‌احمر در محل حادثه برای کارکنان شرکت برداسپی مستقر شده‌اند، اما به‌دلیل تخصصی بودن عملیات امدادرسانی نتوانستند به محل حادثه ورود کنند.

فرماندار کوهدشت با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با تیم‌های عملیاتی تخصصی نجات از طرف شرکت نفت برای امدادرسانی به کارکنان شرکت نفت برداسپی انجام شده‌است، عنوان کرد: احتمال زنده‌ماندن این افراد به‌دلیل سمی‌بودن مواد موجود در منبع بسیار ضعیف است.

عملیات امداد تا ظهر یکشنبه ادامه خواهد داشت

مرادی کفراج اظهار کرد: گروه‌هایی از ستاد استان های تهران، خوزستان و مرکزی درحال رسیدن به صحنه حادثه هستند و در این راستا تمهیدات لازم برای تخلیه نفت از مخزن در نظر گرفته شده است.

وی گفت: عملیات تخلیه نفت تا صبح طول می‌کشد و پس از آن وارد مخزن خواهند شد و حتی بعد از تخلیه هم ورود به سادگی نیست چرا که مخزن انباشته از گاز سمی بوده و باید با اکسیژن وارد شوند.

وی ادامه داد: عملیات تخلیه نفت آغاز شده و ضریب خطر بسیار بالا است و باید همراه با ایمنی باشد.

فرماندار کوهدشت با ابراز تأسف اعلام کرد با توجه به گازهای فوق العاده سمی مخزن شانس زنده ماندن کارگران تقریبا وجود ندارد.

تعداد و اسامی کارگران فوت شده

مدیر روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: حادثه گازگرفتگی در مرکز انتقال نفت برداسپی منطقه لرستان منجر به فوت شدن حسن لطفی، علی احمدجو، امین طالبیان، علی‌اکبر جباری و محمد احمد جو شد.

ایستگاه برداسپی کوهدشت از نفت تخلیه شد

فرماندار کوهدشت با اشاره به اینکه ایستگاه برداسپی کوهدشت از نفت تخلیه شد، گفت: تیم‌های تخصصی شرکت نفت با تجهیزات کامل برای بیرون آوردن کارگران محبوس در ایستگاه پمپاژ مرکز نفت «برداسپی گندابه» کوهدشت مستقر هستند.

محمد مرادی اظهار کرد: تیم های تخصصی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با تجهیزات کامل در ایستگاه پمپاژ مرکز نفت «برداسپی گندابه» شهرستان کوهدشت مستقر هستند و اقدامات لازم را برای بیرون آوردن پنج کارگر محبوس انجام می دهند.

وی افزود: ایستگاه پمپاژ از نفت تخلیه شده اما به دلیل آلوده بودن به مواد سمی و استنشاق گاز، ورود به محدوده ایستگاه امکان پذیر نیست و باید با ایمنی کامل صورت گیرد تا گروه های امداد دچار حادثه نشوند.

پیکر ‌۵ جانباخته ‌برداسپی پیدا شد

فشین خسروی با اشاره به آخرین جزئیات حادثه در منطقۀ برداسپی اظهار داشت: پنج تکنسین یک شرکت پیمانکاری به‌هنگام لایروبی مخزن نفت در عصر روز گذشته دچار گازگرفتگی شدند.

‌وی با بیان اینکه نیروهای امدادگر، متخصصان HSE و حراست بلافاصله به محل حادثه در مرکز انتقال نفت برداسپی اعزام شدند، افزود: شدت گازگرفتگی منجر به فوت پنج نفر از کارکنان این مرکز شده‌ است.

دادستان کوهدشت با تأکید به اینکه 6 تکنسین ‌روز گذشته برای لایروبی مخازن مرکز انتقال نفت بردسپی اعزام شده بودند، عنوان کرد: پنج نفر از این افراد وارد مخزن نفت شدند، اما یک نفر دیگر وارد این مخزن نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پیکرهای پنج تکنسین مرکز انتقال نفت برداسپی که همگی اهل استان اصفهان هستند، هم‌اکنون پیدا شده‌ است، بیان کرد: عملیات انتقال پیکرها با کمک نیروهای امدادی شروع شده‌ است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1210197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =