دزد طلای مادربزرگ‌های قمی دستگیر شد

یک سارق غیربومی که با فریب زنان سالخورده در قم به سرقت انگشتر آن‌ها اقدام می‌کرد، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

یک سارق غیربومی در قم که از بیش از ۹۵ مادربزرگ، طلا سرقت کرده بود، در دام پلیس و در پای میز محاکمه قرار گرفت. این سارق با شگردهای مختلفی خود را خیر معرفی کرده و با فریب زنان سالخورده، انگشترهای آنها را می‌ربود.

بیشتر بخوانید:

یکی از مالباختگان که مادربزرگی ۷۰ ساله است، به خبرنگار تسنیم در قم گفت: نمی‌دانستم که این فرد فریبکار است و قصد سرقت انگشترم‌ را دارد.

وی افزود: یک روز که در حال رفتن به خانه پسرم بودم، این سارق که یک آقای جوان است با خودرویش به من نزدیک شد و آدرس یک حسینیه را از من پرسید. پس از آن خود را خیر معرفی کرد و گفت بر اساس نذری که داشته می‌خواهد چند دست لباس و مقداری پول به نیازمندان کمک کند. سارق از من خواست مدل انگشترم را ببیند تا برای همسرش سوغاتی تهیه کند. من هم گول حرف هایش را خوردم و اصلا فکر نمی‌کردم، پای سرقت درمیان باشد. انگشتر را به او دادم اما هنگام پس دادن، کیسه‌ای با عنوان تبرک به من داد و انگشتر را هم درون کیسه انداخت.

این بانو افزود: وقتی به خانه رسیدم متوجه شدم انتهای کیسه سوراخ بوده و همان موقع با شگرد سارق، انگشترم‌ به داخل ماشینش افتاده است‌.

یکی دیگر از مالباختگان که او هم زنی سالخورده است به خبرنگار تسنیم‌ گفت: من هم به همین روش فریب این سارق را خوردم و انگشترم را از دست دادم. طلای دیگری ندارم، همین یک انگشتر را داشتم‌.

وی افزود: از این سارق بپرسید انگشترم کجاست و چه بلایی بر سر طلاهایمان آورده است؟

جلب اعتماد زنان کهنسال برای سرقت

به گزارش تسنیم، حالا که سارق در پای میز محاکمه قرار گرفته به سرقتش از زنان سالخورده اعتراف می‌کند و می‌گوید به سراغ پیرزن‌ها می‌رفتم چون آن‌ها بیشتر از جوانان به من اعتماد می‌کردند.

این سارق با بیان اینکه در سال ۹۳ هم به همین روش سرقت‌های زیادی داشتم، گفت: بیشتر انگشترها را فروختم و پول آن را خرج کردم. پول هر انگشتر ۳ تا ۴ میلیون می‌شد.

در پی وقوع این سرقت‌های سریالی انگشتر طلا از بانوان کهنسال، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس استان قم قرار گرفت.

این متهم ۹۵ شاکی هم از پرونده پیشین خود داشت

دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به دستگیری سارق سابقه‌دار به اتهام سرقت از زنان سالخورده از طریق فریب آنان گفت: این متهم با انتخاب خانم‌هایی که اغلب مسن بودند و ترفند پرسیدن آدرس مسجد و انجام امور خیریه و خداپسندانه و جلب اعتمادشان طلاجات آن‌ها را دریافت و با صحنه سازی اقدام به سرقت می‌کرد.

حجت الاسلام حسن غریب با بیان اینکه در پی شکایت تعدادی از بانوان مبنی بر سرقت زیورآلات به بهانه امور خیریه پرونده در شعبه ۲۲ دادیاری دادسرای قم تشکیل شد، افزود: با صدور دستورات قضایی و اقدامات فنی پلیس آگاهی استان متهم غیربومی بازداشت و از او چند قطعه طلا کشف و ضبط شد.

این مقام قضایی در خصوص نحوه این سرقت گفت: متهم با تردد با خودروی خود در محله‌های مختلف قم و زیر نظر گرفتن سوژه‌ها و با پرسش از آدرس مسجد و وضعیت مستمندان محل، شروع به صحبت و جلب اعتماد خانم‌های سالخورده می‌کرد و به بهانه مشاهده و بررسی طلای آنها و خرید طلای مشابه برای همسر خود انگشتر و دستبند خانم‌ها را از آنان دریافت و پس از داستان‌پردازی واهی در مورد کمک به امور خیریه در محله مسکونی آنها، طلای دریافت شده را در فرصت مناسب سرقت کرده و متواری می‌شد.

دادستان قم با اشاره به اینکه متهم طلاهای مسروقه را به قیمت ناچیزی به افراد معتاد یا مال‌خر فروخته است، افزود: این متهم دارای ۹۵ شاکی با روش سرقت مشابه در پرونده پیشین خود در یکی از استان‌های همجوار بوده است که در پرونده سرقت قبلی خود توانسته بود رضایت شاکیان را با رد مال دریافت کند.

مالبختگاه به شعبه ۲۲ دادیاری مراجعه کنند

غریب با هشدار به شهروندان مبنی بر پرهیز از اعتماد به افراد غریبه و سودجو گفت: مالباختگانی که به همین روش از ایشان کلاهبرداری و سرقت شده است می‌توانند برای طرح شکایت به دفاتر خدمات قضایی و یا پلیس آگاهی مراجعه کنند.

به گزارش تسنیم، از سارق انگشترهایی کشف شده که صاحبان آن مشخص نیست، بنابراین اگر از کسی به این روش کلاهبرداری شده است، به شعبه ۲۲ دادیاری در دادسرای عموی انقلاب در خیابان لواسانی مراجعه کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1232328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =