برگزاری کارگاه توانمندسازی مهدویت ویژه کارکنان دانشگاه آزاد شهرکرد

کارگاه توانمندسازی مهدویت با موضوع وظایف منتظران ویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در مسجدالنبی (ص) دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام رضا قاسمی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پرورش انتظار در وجود انسان موجب آرامش فکری می‌شود، گفت: غیبت امام زمان (عج) نباید به عنوان یک امر عادی بین شیعیان منجر شود.

قاسمی نژاد با پرداختن به سرگذشت علی بن مهزیار اهوازی به عنوان یک منتظر واقعی افزود: یکی از عوامل مهم طولانی شدن غیبت و تأخیر ظهور امام عصر(عج)، اثرمستقیم گناهان و کوتاهی‌های ما مسلمانان است.

وی در ادامه بیان‌کرد: علی بن مهزیار اهوازی می‌گوید: در یک سالی در سفرحج پس از ناامید شدن از ملاقات با امام بالاخره به یک واسطه اجازه شرفیابی برایم حاصل شد. آن حضرت خطاب به من فرمودند: ای ابوالحسن، علی ابن ابراهیم بن مهزیار، شب و روز در انتظار دیدار تو لحظه‌شماری می‌کردم. چه شد که تأخیر کردی و به سوی ما نیامدی؟ عرض کردم: ای مولای من، کسی را نیافتم که مرا به حضورت راهنمایی کند. حضرت با تعجبی همراه با پرسش فرمود: کسی را نیافتی که راهنمایی‌ات کند؟ پس با انگشتان مبارک روی زمین کشید و فرمود: نه، راهنما نداشتن دلیل تأخیرتو نیست بلکه شما به مال اندوزی روی آورده‌اید، در برابر مستضعفان فخرفروشی و با آنان با بی‌اعتنایی رفتار می کنید، صله رحم را ترک کرده و به این دلایل توفیق زیارت ما را پیدا نمی‌کنید.

این مقام مسئول با اشاره به آیات قرآن کریم، یادآور شد: مطابق آموزه‌های اسلامی، ظهور امام(عج) حلقه‌ای از حلقه های مبارزه اهل حق واهل باطل است که به پیروزی نهایی اهل حق منتهی می‌شود. سهیم بودن یک فرد در این سعادت، به این بستگی دارد که آن فرد عملا در گروه اهل حق باشد. امام مظهر نویدی است که به اهل ایمان و عمل صالح داده شده است. او مظهر پیروزی نهایی اهل ایمان است.

کد خبر: 1233400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =