به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حسین تاجمیر ریاحی، صبح امروز در جلسۀ نظارت بر عملکرد هیئتهای موضوع ماده ۲۵۱ مکرر مستقر در مراکز استانها در محل ادارهکل امور اقتصادی و دارایی لرستان اظهار داشت: این سامانه با همکاری مرکز فناوری اطلاعات وزارت متبوع و سازمان امور مالیاتی کشور در حال تکمیل است و مراحل نهایی را سپری میکند.
بیشتر بخوانید:
مشمولان جدید مالیات بر ارزش افزوده اعلام شدند
وی افزود: فساد در پروندههای ورودی تا ۹۰ درصد کاهش مییابد و با تعیین ضوابط و استفاده از بانکهای اطلاعاتی و سامانههای سازمان امور مالیاتی کشور، شفافیت افزایش خواهد یافت.
رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی کشور با تأکید بر لزوم کاهش پروندههای ورودی و مدت زمان بررسی آنها با کیفیت بیشتر عنوان کرد: در روش قدیمی ابلاغ رأی صادرشده توسط مامور مالیاتی انجام میشد، امّا با راهاندازی سامانۀ جدید جلوی فساد در این بخش گرفته میشود.
وی یادآور شد: در پروندهها با دو حق دولت و مردم بهصورت همزمان مواجه هستیم که در هر دو رعایت قانون ضروری است و عدم رعایت آن ترک فعل محسوب میشود.
تاجمیر ریاحی اضافه کرد: چهار طرح تحولی وزارت اقتصاد و امور دارایی به مرکز عالی دادخواهی واگذار شدهاست که یکی از مهمترین این طرحها کاهش زمان رسیدگی در هیئتهای ۲۵۹ است.
رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی کشور بیان کرد: مرحلۀ نخست رسیدگی در مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفهای مستند به ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم، شامل بررسی شکایات و مرحله دوم رسیدگی به شکایات در شعب هیئتهای مستشاری مالیاتی پس از موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی است.
وی خاطرنشان کرد: میانگین مدت زمان رسیدگی مرحلۀ نخست توسط دادرسان در کل کشور حدود ۵۴۸ روز بود که با اجرای طرح تحولی به ۶۰ روز کاهش پیدا کردهاست و میانگین زمان رسیدگی در شعب هیئتهای مستشاری مالیاتی نیز از۷۳۰ به ۳۶۵ روز رسیدهاست.
تاجمیر ریاحی با بیان اینکه هدفگذاری نهایی برای میانگین رسیدگی به شکایات در این مرکز حدود ۶ ماه است، تصریح کرد: کاهش زمان رسیدگی در مجموع از میانگین یک هزار و ۲۷۷ به ۱۸۰ روز دستاوردی بزرگ محسوب می شود.
رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی کشور اذعان کرد: با راهاندازی سامانه الکترونیک جدید دادخواهی مالیاتی تحتعنوان دادما بهزودی ۱۳ گلوگاه مهم فساد مالیاتی در کشور حذف میشود.
انتهای پیام/
نظر شما