سرلشکر صفوی: رئیس‌جمهور باید از دوقطبی‌سازی جامعه جلوگیری کند

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اظهار کرد با بیان اینکه رئیس جمهور باید به تمامی بندهای قانون اساسی وفادار و خود را مجری آن بداند، گفت: رئیس‌جمهور باید از دوقطبی‌سازی جامعه جلوگیری کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا امروز (چهارشنبه، ۲۳ خرداد) در نهمین همایش نهضت خاطره‌گویی دفاع مقدس، گفت: در نهضت خاطره‌گویی باید نسل جوان را در مقابل جنگ شناختی بیمه کنیم.

بیشتر بخوانید:

سردار شریف: سپاه هیچ جانبداری از نامزدهای انتخابات نمی‌کند

وی افزود: جنگ شناختی یعنی اینکه دشمنان ما به دنبال تأثیرگذاری بر اذهان، افکار، ارزش‌ها، باورها، محاسبات، سبک زندگی و رأی دادن ملت ما هستند.

سرلشکر صفوی اظهار کرد: همان طور که نسل جوان دیروز ایران به رهبری حضرت امام در دفاع مقدس شگفتی‌ساز بودند، نسل امروز ایران نیز به رهبری مقام معظم رهبری شگفتی‌ساز خواهند بود؛ یکی از این شگفتی‌ها عملیات وعده صادق بود.

وی ادامه داد: عملیات وعده صادق تمام دنیا و دشمنان ایران را متعجب و ملت ایران را بسیار مقتدر، هوشمند و قدرتمند کرد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه عملیات وعده صادق تمام دنیا را متعجب کرد، تصریح کرد: در عملیات «وعده صادق» در هر یک ثانیه یک موشک و در ۱۰۰ ثانیه بیش از ۱۰۰ موشک شلیک شد.

سرلشکر صفوی بیان کرد:‌ آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و دوستان منطقه ای آنها اصلا تصور نمی کردند در یک مدت کوتاه این چنین طرح‌ریزی دقیق و با قدرتی انجام شود.

وی افزود: برآورد رژیم صهیونیستی از حمله نظامی به کنسولگری ایران در سوریه اشتباه بود، آنها تصور نمی‌کردند ایران و رهبری ایران اینگونه تصمیم بگیرند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد: صهیونیست‌ها قبل از این، تعدادی از دانشمندان هسته‌ای ما را در داخل ایران و ۳۰ نفر از مستشاران ما را در سوریه و لبنان شهید کرده بودند و رهبر انقلاب اجازه نمی‌دادند از ایران به آنها حمله نظامی شود.

عملیات وعده صادق بسیار هماهنگ بود

سرلشکر صفوی گفت: بعد از اشتباه صهیونیست‌ها در حمله به کنسولگری ایران در سوریه، حضرت آقا به این تصمیم رسیدند که از سرزمین ایران آن هم در این حجم پایین که یک دهم توانمندی ایران بود، پاسخ داده شود.

وی با تأکید بر اینکه عملیات وعده صادق فقط گوشه‌ی کوچکی از قدرت موشکی ما بود، تصریح کرد: این عملیات بسیار هماهنگ بود و اینکه این حمله با غافلگیری نبود زیرا آن‌ها می‌دانشتند که ایران پاسخ خواهد داد اما از حجم اینکار و مکان مورد نظر اطلاعی نداشتند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، بیان کرد: یکی از شگفتی‌سازها در زمان حاضر، بحث حضور ملت ایران در ۸ تیرماه است، امیدواریم مردم ایران رئیس‌جمهوری انتخاب کنند که باعث اقتدار ملی، باعث حفظ انسجام ملی ایران، باعث حل مشکلات ایران و باعث وحدت ملی شود.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه رهبر انقلاب معتقد به مشارکت بالا در انتخابات هستند، گفت: مردم رئیس جمهوری را انتخاب کنند که دیدگاه‌های او تعارضی با دیدگاه های رهبر انقلاب نداشته باشد.
وی افزود: رئیس جمهور باید به تمامی بندهای قانون اساسی وفادار و خود را مجری آن بداند و نیز باید از دوقطبی سازی جامعه جلوگیری کند.

سرلشکر صفوی گفت: الان روابط ایران با روسیه و چین نسبتا روابط خوبی است؛ اگر چه روسیه و چین هر دو منافع‌محور هستند و باید در مناسبات سیاست خارجی باید این ملاحظه را داشته باشیم؛ ضمن آنکه ما با اروپا و دیگر کشورها نیز روابط داریم.

وی ادامه داد: ما ایرانی‌ها سه مرتبه تا دریای مدیترانه پیش رفتیم. حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد، کوروش کبیر به اورشلیم رفت و بیت المقدس و یهودیان را آزاد کرد. ۴۸۰ سال قبل از میلاد، خشایارشاه ۶۰۰ هزار نیرو را از ایران به آناتولی ترکیه فعلی برد و از تنگه داردانل یا بسفر عبور کرد و یونان را گرفت.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه در دفعه سوم با شکل‌گیری جبهه مقاومت حزب الله لبنان کنار مدیترانه هستیم، گفت: حزب الله لبنان در امتداد اعتقادات انقلاب اسلامی است و حتی حماس و جهاد اسلامی اگر چه اهل تسنن هستند ولی در کنار اهداف ناب تعریف شده اسلام ناب محمدی قرار دارند.

سرلشکری صفوی اظهار کرد: امروز نه تنها در مدیترانه بلکه در دریای سرخ و باب المندب هم هستیم ور در خلیج‌فاس هم بودیم و هستیم.

وی افزود: ما قصد تهاجم و کشورگشایی نداریم؛ فتوای حضرت آقا را بخوانید؛ ولی اگر قدرتی ولو قدرتی مثل آمریکا به ما هجوم ببرد ما تا آن سوی دریاها او را دنبال می‌کنیم.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، بیان کرد: اعتقادم این است که باید خارج از مرزهای‌مان دفاع کنیم و نه تنها در دریا و زمین بلکه باید در هوا نیز حضور داشته باشیم حتی فراکروی.

انتهای پیام/

کد خبر: 1233865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =