اعتراض به نتایج کنکور پزشکی ۲۰۲۴ هند/ ۶۷ نفر رتبه یک را به دسـت آوردند

داوطلبان کنکور پزشکی ۲۰۲۴ هند به نتایج این آزمون اعتراض کردند. چرا که در این امتحان ۶۷ نفر رتبه یک را به دسـت آوردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نتایج عجیب کنکور پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی هند، با اعتراضات بسیاری مواجه شده است. به طوری که پرونده‌ای قضایی در دادگاه عالی برای ارزیابی مجدد این آزمون تشکیل شده است.

بر اساس نتایج این آزمون، ۶۷ داوطلب توانسته‌اند امتیاز کامل ۷۲۰ از ۷۲۰ را به دست آورده و همگی در رتبه اول قرار گرفته‌اند. این نتایج سبب ایجاد شک و تردید در صحت نتایج آزمون شد. به خصوص که ۶ نفر از این ۶۷ نفر در یک مرکز در ایالت هاریانا امتحان دادند.

نتایج کنکور پزشکی ۲۰۲۴ از این جهت عجیب است که در سال ۲۰۲۳ فقط ۲ داوطلب توانستند نمره کامل کسب کنند. در سال ۲۰۲۲ هیچ داوطلبی به نمره کامل نرسیده و در سال ۲۰۲۱ هم ۳ داوطلب توانستند نمره کامل کسب کنند.

کارشناسان معتقدند بیکاری جوانان هندی سبب شده است که خانواده‌ها از سال‌ها قبل با صرف هزینه‌های زیاد از جمله تدریس خصوصی، برای کنکور آماده شوند. به همین دلیل، هرگونه اتفاقی که عادلانه بودن این امتحان را زیر سوال ببرد، موضوعی مهم و حیاتی است. حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر سال ۲۰۲۴ در کنکور پزشکی شرکت کردند که در مقایسه با سال گذشته، حدود ۱۷ درصد افزایش داشته است. این افراد برای حدود ۱۰۰ هزار صندلی در دانشکده پزشکی رقابت می‌کنند. به همین دلیل، کوچکترین بی‌نظمی می‌تواند تاثیر عمیقی بر شانس قبولی داوطلبان داشته باشد.

افزایش عجیب تعداد رتبه‌های برتر در کنکور پزشکی ۲۰۲۴ هند، دانشجوان را نگران کرده است که حتی با نمرات خوب هم نتوانند پزشکی قبول شوند. نتایج آزمون سببب افزایش خشم داوطلبان شده است و داوطلبان و خانواده‌هایشان به دنبال پاسخ هستند.

برگزاری تظاهرات در اعتراض به نتایج کنکور پزشکی ۲۰۲۴ هند

دهلی نو در ۹ و ۱۰ ژوئن شاهد تظاهرات تعداد زیادی از داوطلبان کنکور بود. این افراد خواستار تحقیق در مورد لو رفتن سوالات شدند. اعتراضات در چندین شهر دیگر از جمله کلکته در ایالت شرقی بنگال و چنای در ایالت تامیل نادو ادامه یافت و تعدادی از معترضان توسط پلیس بازداشت شدند.

هم‌اکنون چندین پرونده در این زمینه در ۷ دادگاه عالی هند تشکیل شده است. در یکی از دادخواست‌ها آمده است که برخی از داوطلبان نمره ۷۱۸ یا ۷۱۹ از ۷۲۰ را دریافت کرده‌اند که بر اساس نمره‌بندی سوالات آزمون غیرممکن است.

سوبود کومار سینگ مدیر کل آژانس ملی امتحان NTA، اعلام کرد که کمیته‌ای چهار نفره توسط NTA برای رسیدگی به مشکلات مطرح شده توسط داوطلبان، از جمله موضوع امتیازات، تشکیل خواهد شد. وی به رسانه‌ها گفت: هیچ گزارشی مبنی بر لو رفتن سوالات در طول امتحان وجود ندارد. البته هزار و ۵۶۳ داوطلب در شش مرکز امتحانی با چالش‌هایی مواجه بودند؛ اما این نگرانی‌ها، یکپارچگی آزمون را به خطر نینداخت.

سینگ گفت: از ۴۷۵۰ مرکز، فقط۶ مرکز تحت تأثیر قرار گرفتند که بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از حدود ۲.۴ میلیون داوطلب را تحت تأثیر قرار داد. در این مراکز سوالات اشتباهی توزیع شد که باعث اتلاف وقت شد و به دانش آموزان آسیب دیده امتیاز اعطا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1234145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =