برگزاری نشست روشنگری و بصیرت افزایی انتخابات در دانشگاه آزاد شهرکرد

نشست روشنگری و بصیرت افزایی پیرامون انتخابات در دانشگاه آزاد شهرکرد برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،

نشست روشنگری و بصیرت افزایی پیرامون انتخابات با حضور هیأت رئیسه و جمعی از استادان و کارکنان در به همت بسیج اساتید و کارکنان در سالن جلسات ساختمان اداری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در این نشست گفت: انتخابات ریاست جمهوری در ایران اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا رئیس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور، نقش بسیار مهمی در تصمیم‌گیری‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دارد.

وی افزود: رئیس جمهور به عنوان رئیس قوه مجریه دارای صلاحیت تعیین سیاست‌های کلان دولت است و تصمیمات او تأثیر زیادی بر سیاست‌های داخلی و خارجی کشور دارد. همچنین رئیس جمهور نقش مهمی در تعیین سیاست‌های اقتصادی و مدیریت امور مالی دولت دارد. تصمیمات او می‌تواند تأثیر زیادی بر روند تولید، اشتغال و رشد اقتصادی کشور داشته باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: رئیس جمهور نماینده کشور در روابط بین‌الملل است و تصمیمات او در زمینه‌های مختلف از جمله مذاکرات هسته‌ای، تجارت بین‌الملل و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تأثیرگذار است.

انتخابات رئیس جمهور فرصتی است برای شهروندان برای انتخاب نماینده‌ای که به نظر آن‌ها برای اداره کشور مناسب است و به این ترتیب، حقوق شهروندان در فرآیند تصمیم‌گیری سیاسی تأئید می‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات رئیس جمهور به عنوان یک فرآیند مردم سالاری، نشانگر پایبند بودن کشور به احترام به رأی مردم است، متذکر شد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات و انتخاب نامزد مناسب، می‌تواند تأثیر مثبت زیادی بر سرنوشت کشور داشته باشد.

محمدرضا قدیری مدرس دانشگاه و تحلیل‌گر سیاسی، اجتماعی هم در جمع دانشگاهیان فواید مشارکت و تاثیرگذاری دانشگاهیان را در حوادث قبل و بعد از انقلاب تبیین کرد و گفت: شرکت موثر و فعال دانشگاهیان در انتخابات و روشنگری پیرامون انتخاب اصلح تنها راه درست برای حرکت به سمت حل مشکلات است. تجربه هم نشان داده بدخواهان و طماعان چشم به مشارکت پایبن و تعداد کم آرا دارند و لذا بنابر فرمایشات مقام‌معظم رهبری همه ما وظیفه داریم تبلیغ برای شرکت و کمک به انتخاب اصلح داشته باشیم.

قدیری افزود: اگر دانشگاه نقش خود را برای ایده سازی و تفکرات سیاسی کشور به خوبی ایفا کند، می تواند در مسیر صحیح قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه خانه گفتگو است، اظهارکرد: شاکله تغییرات در کشور به خصوص در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، دانشگاه‌ها و دانشجویان بودند بنابراین قشر فرهیخته و نخبه جامعه می تواند نقش تأثیرگذاری بر سرنوشت ملت و کشور داشته باشد.

قدیری گفت: دشمن تمام معادلات خود را برای تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران آزمایش کرده و به این نتیجه رسیده است که جایگاه و اقتدار ایران اسلامی بر کسی پوشیده نیست بنابراین تنها امید دشمن به تغییر از ناحیه صندوق انتخابات است.

این تحلیل‌گر سیاسی، اجتماعی در ادامه توضیح داد: آنچه باعث اقتدار ملت ایران می شود مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی استو دانشگاهیان با نقش اثرگذار خود در جامعه می توانند فضای سیاسی را تغییر دهند.

در پایان این نشست به سوالات مطرح شده از سوی استادان و کارکنان پاسخ داده شد.

کد خبر: 1234366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =